gebe
  1. Kayıtsız Üye

    Kayıtsız Üye Forum Okuru

    tüketici hakları mahkemesine nasıl başvurabilirim ?

    Konu, 'Soru-Cevap' kısmında Kayıtsız Üye tarafından paylaşıldı.

    Merhaba.Satın aldığım bir ürünle ilgili inanılmaz sorun yaşadım, bana da yardımcı olmadılar. Hakkımı savunmak istiyorum.Tüketici hakları mahkemesine nasıl başvuracağım bilgi verirmisiniz lütfen...
     
  2. TİTAN

    TİTAN *Melekler Mekanı*

    Kayıt:
    21 Eylül 2012
    Mesajlar:
    14.192
    Beğenilen Mesajlar:
    2.685
    Ödül Puanları:
    113
    Para ödeyerek satın aldığınız herhangi bir mal veya hizmetin ayıplı (kusurlu) olduğunu fark ettiğinizde öncelikle o mal veya hizmeti aldığınız satıcı veya sağlayıcı ile görüşmeniz gerekir. Sorunu çözemiyor ve karşı taraf yükümlülüğünü yerine getirmiyorsa, firma yetkilileri ile görüşmenizde yarar vardır. Bu tür görüşmelerde yasal haklarınızı (malın iadesi, malın yenisi ile değiştirilmesi, malın tamiri, malın özürü kadar değerinden indirilmesi) bildiğinizi ve seçimlik haklarınızdan hangisini tercih ettiğinizi belirtmeyi unutmayın.
    Her şeye rağmen, sonuç alamadıysanız, mal ya da hizmeti satın aldığınız yerde bulunan;
    *Tüketici Sorunları Hakem Heyetlerine,
    *Tüketici Mahkemelerine,
    başvurmalısınız. Böyle bir durumda hakkınızı aramamanız sadece o mal veya hizmet nedeniyle sizin zarara uğramanızı değil, aynı zamanda tüketiciye saygılı olmayan satıcıyı ödüllendirmek ve başka tüketicilerin de benzer mağduriyetlere uğramasına sebep olmak anlamına gelir.

    Hakem Heyetleri illerde Sanayi ve Ticaret Müdürlüğü, ilçelerde ise Kaymakamlık binalarındadır.
    81 İl Müdürlüğü ile 851 ilçede Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri bulunmaktadır.
    Tüketici Mahkemeleri ise her il ve ilçenin Adliye binalarında bulunmaktadır.

    Satın almış olduğunuz ve şikayet konusu olan mal ya da hizmetin değeri 1 Ocak 2006’dan itibaren 724.99 YTL’nin (Parasal sınır her yıl DİE’nin TEFE’de meydana gelen yıllık artış oranında artırılır.) altında ise sorunun çözümü için Tüketici Sorunları Hakem Heyetine başvurmanız zorunludur. Bu durumda, hakem heyetlerinin aldığı karar bağlayıcıdır.
    Hakem heyetinin lehinize verdiği karara satıcı veya sağlayıcının uymaması durumunda İcra Müdürlüğüne müracaat edebilirsiniz.
    Hakem heyeti kararı, aleyhinize çıktıysa 15 gün içinde Tüketici Mahkemesine itiraz edebilirsiniz. İtirazı görüşen Tüketici Mahkemesinin kararı kesindir.
    Şikayet konusu olan hizmetin değeri 724.99 YTL’nin üstünde ve 1.892,63 YTL.’nin altında ise Hakem Heyetlerine başvurulabileceği gibi, Tüketici Mahkemelerine de başvurulabilir.
    Ancak bu durumda, Hakem Heyetlerinin kararı delil niteliğinde olup, bağlayıcı değildir. Lehinize olan heyet kararına karşı tarafın uymaması halinde Tüketici Mahkemesine başvurmanız gerekecektir.

    Şikayet konusunu içeren dilekçe ve ekinde konuya ait belgelerle (fatura, satış fişi, garanti belgesi, sözleşme vb.) bizzat veya posta yolu ile başvurabilirsiniz.
    Yazılı dilekçenizde,
    • Satın aldığınız mal ya da hizmetin ne olduğunu, özelliklerini,
    • Malın ne zaman teslim edildiğini ya da hizmetin ne zaman ve nerede verildiğini,
    • Ne kadar para ödediğinizi,
    • Sorunun ne olduğunu,
    • Satıcı ya da sağlayıcıya durumu ilettiğinizde neler olduğunu,
    • Ne yapılmasını istediğinizi anlatın.

    Hakem heyetlerine yapılan başvurulardan herhangi bir ücret alınmaz. Hakem heyetlerince görevlendirilecek bilirkişi ücretleri Sanayi ve Ticaret Bakanlığı tarafından karşılanır.
    Tüketici Mahkemeleri nezdinde tüketiciler tarafından açılacak davalar her türlü resim ve harçtan muaftır.

    Hakem Heyetlerine yapılan başvurular, başvuru tarih ve sırasına göre en geç 3 ay içinde karara bağlanır.
    Kararlar, alındığı tarihten itibaren 5 gün içinde taraflara yazılı olarak bildirilir.
    Hakem Heyeti kararlarının taraf ve sonuçlarını gösterir listeler, İllerde İl Müdürlükleri, İlçelerde Kaymakamlıklarda duyuru panolarında aylık olarak ilan edilir.
     
tüketici hakları mahkemesine nasıl başvurabilirim ? konusuna benzer diğer içeriklerimiz
  1. Evrensel Tüketici Hakları

    Evrensel Tüketici Hakları

    tüketici hakları evrensel beyannamesi ile ilgili haberler tüketici hakları evrensel beyannamesi haberleri hakkında haberler beyannamesine ve tüketicilere yönelik bilgiler içeren 1. Temel gereksinimlerin giderilmesi hakkı: Tüketicilerin yeme, içme, giyinme, barınma gibi biyolojik temel gereksinimlerinin karşılanması için alınan önlemler. Ve hatta günümüzde güncelliği ve ciddiyet boyutları...
  2. tüketici hakları nelerdir?

    tüketici hakları nelerdir?

    abiler ablalar tüketici hakları ne
  3. Tüketici Hakları Danışma Hattı

    Tüketici Hakları Danışma Hattı

    Tüketici Hakları Danışma Hattı kaç acaba lütfen hat nosunu burdan bana acil olarak yazın kızlar.
  4. tüketici hakları

    tüketici hakları

    tüketici hakları nedir merak ediyorum
  5. Tüketici olarak haklarımız nelerdir?

    Tüketici olarak haklarımız nelerdir?

    Selamlar. Bir alışveriş sırasında hatalı mal resmen bize kazıklandı ve ben bu malı iade edip parasını çatır çatır almak istiyorum.Eşimse alamazsın geçti artık 1 bardak su iç diyor.Hayır ama bu kadar kolaymı?Tüketici olarak haklarımı öğrenmek istiyorum yardım edermisiniz bu konuda?

Sayfayı Paylaş