gebe
  1. Bilge Gökçen

    Bilge Gökçen Yeni Üye Üye

    Kayıt:
    27 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    13.022
    Beğenilen Mesajlar:
    108
    Ödül Puanları:
    0

    Tüketiciler Nasıl Kandırılır?

    Konu, 'Tüketici Şikayetleri' kısmında Bilge Gökçen tarafından paylaşıldı.

    Satıcılar kapıya gelerek 3-5 YTL değerinde “gümüş (!) bir tepsi size hediye çıktı” diyerek değeri piyasada çok düşük olan tencere takımı, tansiyon aleti, halı yıkama makinesi gibi ürünleri çok pahalı satarak. - Telefon açılarak “ücretsiz yemek, ücretsiz seyahat” vaadilerek müzikli ve hoş ışıklı mekanlarda güzel bayanların sunumunda boyunuzu çok aşan bir devre mülk satış sözleşmesini imzalatarak. - Sokakta ellerinde “ ücretsiz kozmetik bakım” broşürleriyle avlayarak size 20-30 saatlik cilt bakımı (standardı olmayan, sağlıksız koşullarda) senetleri imzalatılarak.
    - Son kullanım tarihi geçmiş ürünlerin üzerine ikinci bir etiket yapıştırarak.
    - İlanlarda, broşürlerde, kampanyalarda“ Stoklarla sınırlıdır” yazdıktan bir gün sonra “ elimizde kalmadı” diyerek başka bir ürün satmayı deneyerek. -
    - Kayıt dışı, kaçak, garantisi- faturası olmayan elektronik ürünleri “UCUZ” ve “AYNI KALİTEDEN” diye satarak.
    - Özellikle pazarlarda önceden bozulmaya yüz tutmuş domates, elma vb. gibi sebze ve meyveleri önceden kağıt kaselerin dibine veya derin terazinin kefesi içine saklayarak.
    - Sağlam, gösterişli sebze ve meyveleri öne dizerek yüksekçe tepeler oluşturup
    arkasına bozuk , çürümüş ürünleri yığarak.
    - Tezgahta en taze balıkları, arkada el çabukluğu marifetle bayatlarıyla değiştirerek.
    - Yetkili servisiz diye yetkisiz servislerle tüketici haklarınızı gaspederek.
    - Garantili ürünlerde “ Bozulan parça garanti dışıdır” diye ücret istenerek.
    - Siparişli işlerde sözleşme yapmayarak.
    - Tüketici kredilerini alırken, kredi kartlarını talep ederken sözleşmenin bir
    kopyasını size vermeyerek.
    - Sözleşmeli satışlarda sözleşmelere tek taraflı, dayatmacı hükümler koyarak.
    - Abartalı, haksız, gizli reklamlar yaparak.
    - Kampanyalarda; tüketicinin bilgisizliğinden, dikkatsizliğinden, acele karar
    vermesinden yararlanılarak.
    - Duvarlara “ Satılan mal geri alınmaz”, “işlemeli ürünler geri alınmaz”, “indirimli ürünler değiştirilmez” veya “ bu işyerinde para iadesi yapılmaz” gibi yazılar asılarak.
    - Ürünlerin üzerine görünür bir şekilde “ FİYAT ETİKETİ” koymayarak.
    - Arabanızın benzin deposuna eksik benzin koyarak. ( Çeşitli yöntemlerle)
    - “ Ucuz” diyerek 2. el cep telefonunu yeniymiş gibi veya orjinal olmayan şarj aletiyle satarak.
    - Süte, su katarak,
    - Tereyağına; margarin, patates vs. katarak,
    - Çayı kanla bulaştırarak,
    - Sahte rakı, sahte bal satarak,
    - Karabibere toz katarak,
    - Servis ücretlerinde en kısa mesafeden en uzun mesafenin parasını alarak.
    - Her yıl öğrencilerin formalarını, spor malzemelerini değiştirerek.
    - Öğrencilere bir yılda okumaları mümkün olmayan kitapları yükleyerek .
    - Kristal gösterip cam satarak. 1. kalitede gösterip 2. kalite satarak.
    - Halı yıkamada, kuru temizlemede değerli olanları << kayboldu >> diyerek, yerine ellerinde olan başka bir halıyı vererek.
    - Fatura, fiş vermeyerek. Fatura vermeyi geciktirerek.
    - “Gaz ağrısını “apandisit” diye ameliyat ederek.
    - Gereksiz yere “ tümografi, emar” gibi aletleri önerip sağlığı riske ederek.
    - Bir yıllık için çıkarılan vergileri yıllarca sürdürerek.
    - “Bu gün git, yarın gel” denilerek
    - En yetkili ağızlardan"YÜZDE YÜZ UCUZLAYACAK" nutuklarından sonra "YÜZDE YÜZ ZAM YAPILARAK".
    - "BİR KEREYE MAHSUS" diye her yıl aynı vergileri alarak.
    - Etiket ve tarife koymayarak.
    - Türkçe kullanım kılavuzu koymayarak.
    - Taksi ile gideceğiniz yerlere en uzak mesafelerden götürerek.
    - "DİZİ ARASI REKLAM " diye "REKLAM ARASI DİZİ" koyarak.
    - Fiş, fatura ve belge vermeyerek.
    - Benzin yerine "Hava" basarak.
    - "BENİM HALKIM; BENİM MİLLETİM; BENİM OKUYUCUM!" diye nutuk atarak.

     
Tüketiciler Nasıl Kandırılır? konusuna benzer diğer içeriklerimiz
  1. Tüketiciler Nasıl Kandırır?

    Tüketiciler Nasıl Kandırır?

    Üreticisiyle, satıcısıyla, ithalatçısı ve tüketicisiyle henüz serbest piyasa ekonomisi terbiyesini özümseyememiş bir toplum. Standart üretim, satış sonrası hizmetleri, müşteri memnuniyeti, tüketici hakları ve tüketici bilinci her şey toz-duman. Tüketiciler kandırılıyor, tüketiciler kandırıyor. Aziz Nesin'lik bir durum ki yaşayanlar biliyor. Tüketiciler mi nasıl kandırıyor?...
  2. Kredi Kartı Aidatında Mahkeme Tüketiciyi Haklı Buldu!

    Kredi Kartı Aidatında Mahkeme Tüketiciyi Haklı Buldu!

    Kredi Kartı Aidatında Mahkeme Tüketiciyi Haklı Buldu! Nevşehir 2’nci Asliye Hukuk Mahkemesi, kredi aidatları ile ilgili dava açan bankaları haksız buldu. Türk Eğitim-Sen Nevşehir Şubesi tarafından yapılan yazılı açıklamada, “Bankalara ve Tüketici Hakem heyetine verilen dilekçeler 29 Mart tarihi itibarı ile cevaplanmış ve bankaların tüketiciden kesmiş olduğu kredi kartı aidatlarının,...
  3. Tüketiciyi Koruma Haftası Ne Zaman

    Tüketiciyi Koruma Haftası Ne Zaman

    Tüketiciyi Koruma Haftası Ne Zaman Merhaba arkadaşlar Tüketiciyi Koruma Haftası Ne Zaman ?
  4. Tüketiciyi Koruma Haftası tarihi

    Tüketiciyi Koruma Haftası tarihi

    Tüketiciyi Koruma Haftası Ne Zamandır Tüketiciyi Koruma Haftası tarihi "Tüketiciyi Koruma Haftası ne zaman?" diye bize soran misafirimizin sorusunu, buradan cevaplıyoruz ki sizlerde Tüketiciyi Koruma Haftası konusunda bilgi sahibi olun diye Melek'lerim. Tüketiciyi Koruma Haftası 15-21 Mart arasıdır.15 Mart tarihinin Dünya Tüketici Hakları Günü olmasının sebeplerinden biri, 15...

Sayfayı Paylaş