gebe
  1. PaSikA

    PaSikA Yeni Üye Üye

    Kayıt:
    28 Kasım 2007
    Mesajlar:
    21.236
    Beğenilen Mesajlar:
    598
    Ödül Puanları:
    0
    Şehir:
    İstanbul

    Vücudunuzda ödemmi var

    Konu, 'Diyet - Sağlıklı Beslenme' kısmında PaSikA tarafından paylaşıldı.

    Sadece vücudumuza giren tuz ve sıvı miktarı ödemi artırmıyor. Sadece vücudumuza giren tuz ve sıvı miktarı ödemi artırmıyor. Ödem bahaneye bakıyor. İlaçlar, hastalıklar, adet dönemleri bir yana, stresten dağ sporlarına, aniden çıkan lodosa kadar pek çok şey ödeme neden oluyor.

    Bir gece de beden ölçünüz değişebilir

    Şişkinlik birçok kadının hayatını kabusa çevirir. Bir gecede kilonuza kilo ekleyebilir, giyim alternatiflerinizi anında kısıtlayabilir ve sizi istemediğiniz giysilere zorlayabilir. Oysa karnınız düz ve sıkıysa, dünya olduğundan daha iyi ve daha güzel görünür. Kotlarınıza rahatlıkla girersiniz, zarif siyah elbiseleriniz size gerçekten yakışır ve bikiniler korkutucu olmaktan çıkar.

    Evet, bir zayıf bir şişman görünmenize neden olan ödemin pek çok nedeni var. En bilineni, kadınlar için her ay bir ritüel haline gelen adet dönemi şişkinliği. Regl döneminde değişen hormonlar nedeniyle vücudun su tutması şişliğe neden oluyor. Reglin ikinci gününe kadar yapılan tartılarda ibre 1.5 kilo fazlasını gösterebiliyor.

    İkinci günden sonra vücut tuttuğu suyu bıraktığında şişlik de sona eriyor. Bu nedenle uzmanlar, nedeni ne olursa olsun vücudumuza giren sıvı ile atılan sıvı arasındaki dengenin bozulmasının ciddi şekilde ödeme neden olduğunu söylüyor.

    Gıda tahammülsüzlüğü

    Sindirim sisteminde sıkışıp kalmış gazların, karın bölgesinin görünümünü fazlasıyla bozduğu ise ortada. Kimi kişilerde görülen gıda tahammülsüzlükleri de ödemin başlıca nedenlerinden. Kabızlık, aşırı alkol, aşırı tuz, çok hızlı yemek yemek ya da haşlanmış fasulye gibi gaz yapıcı besinlere fazla ağırlık vermek istenmeyen şişliklere zemin hazırlıyor.

    Hareketsizlik, iklim ve ısı değişikliği, lodos, kalp, böbrek, tiroit gibi kimi hastalıklar, ilaçlar, hatta dağ sporları, stres gibi pek çok şey de ödem yapıyor. Ödemin altında ciddi sağlık sorunlarının yatabileceğini de akıldan çıkarmamak gerekiyor.

    Ne yiyip ne içeceksiniz?

    Şişkinlikle ilgili ciddi sorunlar bir yana aşağıda yaptığımız önerilerle beslenmeden kaynaklanan şişkinliklerin önünü almak mümkün… İşte şişkin karınları indirmek için bazı ipuçları:

    • En çok şişkinlik yapan buğday gibi besinlerden uzak durun. Pirinç ve yulaf gibi daha iyi tolere edilen besinlere yönelin. Mısırlı kahvaltı gevrekleri yerine kepekli olanları tercih edin ya da kahvaltıda meyveli yoğurt yiyin.

    • Bol bol meyve - sebze yiyerek ve bol bol sıvı içerek kabızlığı önleyin. Ayrıca ihtiyaç hissettiğinizde tuvalete gidin. Direnmek sindirim sisteminizi daha da tıkayabilir.

    • Probiyotik besinleri (asidofilus) deneyin. Bunlar, sindirim sisteminizdeki iyi ve kötü bakteri dengesini düzeltmenize yardım edebilir. Bu denge bozukluğunda sisteminiz yavaşlar ve bu da bağırsaklarınızda gaz birikmesine yol açabilir. Probiyotikleri, besin tamamlayıcısı olarak eczanelerden alabileceğiniz gibi, her gün doğal yoğurt yiyerek ya da yoğurtlu bir içecek içerek de vücudunuza alabilirsiniz.

    • Meyve çanağınızı doldurun. Elma, armut ve kayısı iyi potasyum kaynaklarıdır ve potasyum, bedeninizin sıvı dengesini düzeltmeye yardım eder. Bu meyvelerde bağırsak hareketlerinizi düzenleyen, pektin adlı çözünebilir liften de bol bol bulunur.

    Kiraz ve turunçgiller de şişkinlik yapmayan meyvelerdendir. Ananas şişkinliği alt etmekte çok işe yarar. Ananasta bulunan mucize enzim bromelin, sindirimi kolaylaştırır, gazı azaltır ve midenizi rahatlatır. Taze ananas, konservesinden iyidir, konserve ananasta çok daha az bromelin bulunur. Papayayı da deneyebilirsiniz. İçerdiği papainadlı enzim, özellikle ağır, etli yemeklerden sonra sindirime iyi gelir.

    3 soru 3 cevap

    Soru:
    Tuzu bırakmak şişkinliği önleyebilir, ama o zaman yemeklerimi nasıl tatlandıracağım?
    Cevap:
    Öncelikle masanızdaki tuzluğu kaldırmakla işe başlayın. Sonra yemek tuzlarının yerine taze otları, limon ya da misket limonu suyunu deneyin. Tat algınızgiderek değişir ve buna birkaç haftada uyum sağlar. Böylece tuzu aramazsınız.
    Soru:
    Gıda tahammülsüzlüğü diye bir şey var mı?
    Cevap:
    Evet, çoğu kimse farkında olmasa da gıda tahammülsüzlüğü sıkça rastlanan bir durum. O nedenle kimi gıdaları tükettikten sonra kendinizi izlemeye alın. Şişkinliğin başlıca sorumlularından olan, buğday ve süt ürünleri gibi besinleri yedikten sonra kendinizi kötü hissediyorsanız, bir hafta kadar tahıl ve süt ürünlerini kesin ve karnınızın durumunu izlemeye alın.
    Dengeli bir diyetle beslenmeye devam edin ve sonuçları gün gün bir yere yazın. Lif ihtiyacınızı buğday yerine esmer pirinç, meyve ve sebzelerden karşılayabilirsiniz. Konserve balık, yağlı balıklar ve meyve kuruları kalsiyum ihtiyacınızı karşılar. Soya sütü, soya yoğurdu ve soyalı tatlılar da laktoz tahammülsüzlüğü olan insanlar için süt ürünlerinin yerini tutabilir. Belirli bir besine karşı tahammülsüzlüğünüz olduğunu düşünüyorsanız, doktorunuza görünün.

    Soru:
    Beslenme düzenimi iyileştirdim, ama hala göbeğim var. Ne önerirsiniz?
    Cevap:
    Karın bölgesindeki kasları çalıştıran uygun bir egzersizle bu bölgedeki yağlardan ve şişkin görüntüden kurtulabilirsiniz.
    Görüntünüz için bedeni iyi saran, kaliteli iç çamaşırları giyinmeyi deneyin. Bu sizi hem
    rahatlatır hem de ince gösterir.

    Şişkinliği önlemek için kalsiyum

    • Adet Öncesi Gerginlik (PMS) semptomlarına kulak verin. Eğer her ay şişkinlik yaşıyorsanız, tamamlayıcı destek almayı deneyin. Bulgular, günde 1000 mg. kalsiyum almanın, su tutulmasıyla ilgili sorunları giderebileceğini gösteriyor (ortalama günlük gereksinim 700 mg'dır). Can sıkıcı PMS semptomlarını hafifletmek için, B6 vitaminini deneyin.

    • Günde en az 8 bardak su için. Düzenli aralıklarla, azar azar içmek en iyisi.

    • Öğünlerde yavaşlayın. Acele yemekten vazgeçin, yemeğinizin tadını çıkarmaya bakın ve lokmalarınızı iyice çiğneyin. Yemeklerinizi hızla mideye indirirseniz, hava yutabilirsiniz ve bu da şişkinlik yapabilir.

    • Karın egzersizlerini deneyin. Pilates üst karın kaslarınızı çalıştırmanın harika bir yoludur. Pilates karnınızı gerçekten sıkılaştırabilir. Ayrıca doğumdan sonra belinizi forma sokmanın da harika bir yoludur.

    alıntı

     
  2. Beyazca

    Beyazca Yeni Üye Üye

    Kayıt:
    12 Haziran 2008
    Mesajlar:
    655
    Beğenilen Mesajlar:
    1
    Ödül Puanları:
    0
    Şehir:
    Ankara
    Cevap: Vücudunuzda ödemmi var
    bunu adet dönemlerinde ben hep yaşıyorum tşkler canım sayende biraz aydınlandım
     
  3. semiramis

    semiramis Yeni Üye Üye

    Kayıt:
    12 Haziran 2008
    Mesajlar:
    39
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Şehir:
    ANKARA
    Cevap: Vücudunuzda ödemmi var

    Emeğine sağlık canım teşekkürelr hepimizin ortak derdine tercüman olmuşsun
     
Vücudunuzda ödemmi var konusuna benzer diğer içeriklerimiz
  1. vücudun da bir saati var...

    vücudun da bir saati var...

    Önce bir sinema, sonra mum ışığında bir yemek, ardından dans, sonra... Seks için en uygun zaman ne zaman? Hayır sonrası sandığınız gibi değil. Gerçi tüm romantik öğeler gece üzerine kurulmuştur ama kronobiyolojiye göre vücudun da bir saati var... 06.00 Kortizon salgılamasıyla organizma uyanıyor. Bu uyanma vücut için kendini yavaşca kalkmaya hazırlama işareti. Metabolizma...
  2. İnsan vücudunda kaç tane hücre vardır?

    İnsan vücudunda kaç tane hücre vardır?

    Selam millet İnsan vücudunda kaç tane hücre vardır?
  3. insan vücudunda kaç litre kan vardır

    insan vücudunda kaç litre kan vardır

    insan vücudunda kaç litre kan vardır ? Evet arkadaşlar insan vücudunda kaç litre kan vardır cevabını bilenler yazsın bakalım
  4. Vücudu İncelten Kumaş var mı?

    Vücudu İncelten Kumaş var mı?

    Vücudu İncelten Kumaş varmıdır acaba ya benim vücudumun ince görünmesi lazım zayıflayamıyorum en iyi çözüm ince gösteren kumaşlar ya da kıyafetler ama oda varsa tabi :(
  5. vücudumuzda hangi zararlı maddeler var

    vücudumuzda hangi zararlı maddeler var

    Öğretmenimiz vücudumuzda bir çok zararlı madde olduğunu söyledi ve zil çaldı. Öğretmeni de yakalayamadım.Nedir bu vücuttaki zararlı maddeler ?

Sayfayı Paylaş