gebe
  1. MaWiM

    MaWiM ♥Ben Aşık Olduğum Adamın Aşık Olduğu Kadınım♥ Yetkili Kişi

    Kayıt:
    25 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    34.184
    Beğenilen Mesajlar:
    2.224
    Ödül Puanları:
    113

    Yakıt Pilleri

    Konu, 'icatlar ve buluşlar' kısmında MaWiM tarafından paylaşıldı.

    [​IMG]
    Yakıt pilleri benzin ve diğer fosil yakıtları ile üretilen enerjiye göre daha temiz ve daha verimli alternatif enerji üretim teknolojisi sunarak yakın gelecekte dünyanın ve ulusların enerji ekonomilerinin bu yönde gelişeceğini gösteriyor. Yakıt Pilleri nedir, ne işe yarar? Yakıt pilleri hidrojen, hidrojence zengin gaz karışımları veya doğal gaz ile çalışabilen ve bu yakıtlardaki kimyasal enerjiyi elektrokimyasal tepkimeler sonucu (hidrojen yakıtı havadaki oksijenle tepkimeye girerek) elektrik ve suya dönüştürmektedir. Evlerimizde kullandığımız pillerden farklı olarak, yakıt pillerine yakıt (hidrojen, doğalgaz, vb.) beslendiği sürece elektrik üretebilirsiniz. Küçük bir dizüstü bilgisayarını yakıt pili ile çalıştırabileceğiniz gibi bir şehrin elektriğini ya da tüm ülkenin elektriğini yakıt pillerinden sağlayabilirsiniz. nexa system fuel cell
    Yakıt pilleri arabalardaki içten yanmalı motorların yerini alarak, taşınabilir sistemler (araba, dizüstü bilgisayar, cep telefonları vs.) için elektrik üreterek ya da termik ve nükleer santrallerin yerini alarak yüksek kapasiteli (ev, sanayi ve şehrin elektrik gereksinimi sağlayabilecek kapasitede) elektrik üretebilen ileri teknoloji içerikli cihazlardır. Yüksek saflıkta hidrojen ile ya da hidrojence zengin gaz karışımları yakıt olarak kullanılabilmektedir. Yakıt olarak çok çeşitli seçeneklerinizin olduğu, temiz ve verimli enerji üretebildiğiniz bu sistemler çağımızın hızla gelişmekte olan yeni teknolojisidir.
    Yakıt pilleri niye henüz tüm dünyada kullanılamıyor?
    Gelişen yakıt pili teknolojileri beraberinde hidrojen ekonomisinin ve altyapısının gelişmesini de zorunlu kılmaktadır. Yakıt pillerinde elektrik üretimi için gerekli olan hidrojenin üretimi ve yakıt pillerine beslenirken saklanması ve taşınması hala araştırılmaktadır. Ne yazık ki, günümüzde üretilen hidrojenin büyük bir yüzdesi doğalgazdandır ve yaygın fosil kaynaklı yakıtlarla karşılaştırdığımızda hidrojen gazının elde edilmesi yeterince ekonomik değildir. Hidrojeni daha ucuz ve daha verimli elde edebildiğimiz zaman yakıt pillerinin ticarileşmesindeki engellerden birini kaldırmış olacağız. Tükenecek olan doğalgazdan (doğalgaz kendi başına elektrik üretimi için kullanılabilirken) hidrojen üretimi yerine, yakın gelecekte solar-hidrojen sistemi (güneş enerjisinden yararlanarak hidrojen üreten sistemler) dediğimiz çevrim sistemleri gibi temiz enerji sistemleri kullanılacaktır.
    Yakıt pilinde kullanılan parçaların (katalizör, proton transferi için gerekli olan zar, gaz dağıtım tabakası, vb.) daha ucuza ve daha verimli üretilmesi konusunda da pek çok çalışmalar yapılmaktadır. Yakıt pillerinin ticarileşmesi için engellerden biri de kullanılan katalizörün platin ya da platin türevi bir malzeme olmasıdır. Pahalı olan bu katalizörün görevini yapabilecek yeni katalizörler araştırılmaktadır ve aynı zamanda daha az platin kullanarak yüksek verim elde etmek yönünde de çok önemli adımlar atılmıştır.
    Türkiye Yakıt Pili üretmelidir!
    Enerji için her türlü katliamların yaşandığı günümüz dünyasında ulusların bağımsız olarak ayakta kalabilmesi için geliştirdikleri enerji politikaları son derece önemlidir. Türkiye’de doğalgazdan elektrik üretmek mantık dışıdır, satın aldığınız doğalgaz ile elektrik üretmek olası bir savaş halinde çok ürkütücü sonuçlar doğurabilir. Türkiye’de kömür vardır, rüzgar enerjisi, güneş enerjisi, biyokütle enerjisi vardır ama doğalgaz yoktur. Hidrojen tabanlı elektrik üretimine çok geç olmadan başlamak durumundayız. Yakıt pillerinden elektrik üreten güç santralleri yapılmalı, küçük şehirler ve evlerimiz yakıt pilleri ile gereken elektriği üretmelidir. Sanayi ve üniversitelerin işbirliği ile bu teknolojiyi kullanmak zorundayız.
    Son Söz
    Araştırmacı arkadaşlar için şunu söyleyebilirim, ODTÜ ve Tübitak başta olmak üzere Türkiye’de yakıt pili çalışmaları çeşitli üniversite ve kuruluşlarda yapılmaktadır. Bu tür çalışmalara daha da çok kaynak ayrılacağı hemen hemen kesindir. Ulusal enerji politikalarında bağımsızlaşmak için yakıt pili konusunda araştırma, geliştirme, tasarım, optimizasyon çalışmaları yapılması gerekmektedir. Bir yakıt pili de siz yapın!

     
Yakıt Pilleri konusuna benzer diğer içeriklerimiz
  1. Meyve şekerinden yakıt üretimi

    Meyve şekerinden yakıt üretimi

    İklim değişikliği ve küresel ısınma, karbon salımı düşük alternatif yakıt arayışını da hızlandırdı. Mısırdan elde edilen etanolden sonra bilimadamları şimdi de elma ve portakal gibi meyvelerden yakın üretme arayışında. Tek dezavantaj, meyve şekerinden üretilecek yakıtın pahalı olması. Nature bilim dergisinde yayımlanan araştırma sonuçlarına göre, 'fruktoz' olarak adlandırılan meyve...
  2. Kalp Pİllerİ

    Kalp Pİllerİ

    Kalp ile ilgili araştırmalarda ilk başlardan beri daha karmaşık araçlar ve makinaların geliştirilmesi söz konusu olmuştur. 18. yüzyıl sonlarında kalbin uyarılması için elektrik kullanılmış ve pek çok tartışmalara yol açmıştır. Yapay uyarı kaynaklarının (pacemaker) icadında ilk temelleri kimin attığına dair tartışmalar vardır. Bazı kişiler yapay pacemakerları keşfeden kişinin Dr.Albert S. Hyman...
  3. Pil hakkında

    Pil hakkında

    Her çeşit enerji kaynağı mal ve nimete delalet eder.Bir insana aşık olacaksınız, ancak bu ilişki size mutluluk getirmeyecek demektir. Bir insana aşık olacaksınız, ancak bu ilişki size mutluluk getirmeyecek demektir. Yardım, destek anlamına gelir.Rüyada pil görmek hayra yorumlanir. Bir kimseye pil verdiginizi görmek, o kimseye is hayatinda yardim edeceginize; bir kimseden pil almak ise yardim...
  4. Pil

    Pil

    Piller; elektrik yükünü biriktiren ve kullanması gereken zamanda harcayan bir depo görevini yüklenmektedir. Pil üreteçler grubunun şimdilik en küçük üyesidir. B- Pil Çeşitleri: a)Volta Pili: Alexsander Volta‘nın 1800’de bulduğu Volta pilinde elektrolit olarak sülfat asidinin suda eriğiyi kullanılır. Elektronlar ise, bir bakır bir de çinko çubuktur. Çinko çubuk negatif, bakır çubuk ta pozitif...
  5. Yakıt Tasarrufu için önerileri

    Yakıt Tasarrufu için önerileri

    Yakıt tasarrufu için nasıl vites değiştirmek gerekir Yakıt tasarrufu için Merhaba Melek'ler, herşeyin pahalı olduğu bu günümüzde, misafirimiz yakıttan tasarruf etmek istemiş ve sormuş; yakıt tasaruffu için ne yapmak lazım diye... Biz de bu konumuzda yakıt tasarrufu için yapılması gerekenler hakkında bilgilere yer veriyoruz. Araçlarda yakıt tasarrufu yapmak için 2500-3000 devir de gitmek...

Sayfayı Paylaş