Yazı Tahtasının Etkili Kullanılması

Bilge Gökçen

Yeni Üye
Üye
Yazı Tahtasının Etkili Kullanılması
YAZI TAHTASINI ETKİLİ OLARAK NASIL KULLANABİLİRİZ ?

1.Yazacağınız şeyi tahtaya yazmadan önce söyleyiniz.

Bu ilkenin üç temel yararı bulunmaktadır.

a)Söyleme yazmadan hızlıdır.Böylece öğrenci beynin sol yarı küresini kullanarak bilgiyi işlemeye başlar.

b)Yazının başı görülerek yanlış tahmin yapılması önlenir.

c)Tahtaya mesajın yazılması sırasında meydana gelen üç-sekiz saniyelik sessizlik bilginin kısa süreli bellekte saklanması için zihinsel tekrar yapma fırsatı verir.Bilgi arka arkaya verildiğinde sonra gelen bilgi öncekinin kaybolmasına neden olur.Bir iki dakikalık ara bilginin,kısa süreli bellekten uzun süreli belleğe geçirilmesine imkan verir.

2.Anahtar sözcükler kullanınız.Basit şekiller,şemalar çiziniz.Öğrencinin anahtar sözcükler ve temel fikirler üstünde odaklaşması için,temel kavramlar ve fikirler arasındaki ilişkiyi çok basit bir biçimde tahtada sesli düşünerek şematize ediniz.Böylece öğrenci,söylenenleri beynin sol yarı küresiyle işlerken,sağ yarı küre ile de tahtada gördüklerini işleyecektir.

3.Kavramlar ve fikirler arasındaki ilişkileri gösterecek şekilde yazınız.Örneğin;bir konunun ana hatlarının tahtaya yazılması,kavram ve fikirler arasındaki ilişkilerin beynin sağ yarı küresi tarafından da anlaşılmasına yardım eder.Böylece ayrıntılı bilginin içine yerleştirileceği temel çerçeve oluşturulmuş olur.

Örneğin:

A-Çekirdek ailedeki bireyler.

1. Anne

2. Baba

3. Çocuklar

B. Ailedeki büyüklere düşen görevler.

Yeni bir şey yazmadan önce,eski ilişkisiz bilgileri tamamen siliniz.Açık bir zihin,nasıl temiz bir düşünmeyi sağlıyorsa, aynı şekilde de temiz bir tahta etkili öğrenmeyi sağlar.Eğer önce yazılan şeyler,sonraki öğrenmeler için gerekli değilse tahtanın tamamı silinmeli ve temiz tahtaya yazılmalıdır. Sadece yazacak yer kadar silmek,diğer tarafları silmeden bırakmak,tahtadaki fikirlerin,kavramların karışmasına neden olur.Bu durum ise,dikkati dağıttığından dolayı,sağ yarı kürenin bilgiyi düzgün bir şekilde işlemesine engel olur.

Sonuç olarak gerek bir dershanede bulunabilecek yazı tahtası kullanılsın,gerekse öğrencileri daha çok güdüleyen video,televizyon,slayt,bilgisayar,film şeridi vb. görsel araçlar doğru ve etkili kullanılsın öğrencilerin,her türlü derste beyinlerinin iki yarı küresini bir arada kullanmalarını sağlamak ve dolayısıyla öğrenmeyi etkili bir şekilde gerçekleştirmek gerekmektedir.


Dosyalarımdan
 
Cevap: Yazı Tahtasının Etkili Kullanılması

tşk.................
 
Geri
Üst