Yenilik ve Yenilik

Bilge Gökçen

Yeni Üye
Üye
Yenilik ve Yenilik
''Yaratıcılık doğuştandır ama yenilikçilik sonradan öğrenilir.'' Kalite Derneği''nin (KalDer) davetlisi olarak Türkiye''ye gelen yenilikçilik ve yaratıcılık uzmanı Andrian Gundy yenilikçiliği bir süreç, yaratıcılığı ise yetenek olarak tanımlıyor.

Gundy''e göre, sanıldığının aksine yenilikçilik yeni bir ürün veya hizmetten çok iş modellerinde yaşamı değiştiren yeni iş süreçleri. Yenilikçiliğin, firmaların organize olmasını, harcamaların azalmasını, verimin artmasını, hizmet aşamalarının yükselmesini sağladığını belirten Gundy "Biz bu değişimin büyük etki yaratmasını sağlamak istiyoruz. Bunun için insanlara küçük yenilikler yaptırmaya çalışıyoruz" diyor.

Yenilikçiliğin uygulanması için ''Yenilikçiliğin 8 dalgası'' eğitimlerini sürdüren Gundy bu sekiz dalgayı şöyle açıklıyor:

1. Süreci planla: Ne zaman, kim, nerede, yönelme, oy birliği, eylem, öğrenme

2. Değerlendirme yap: Yönetici cevapları, çalışanların cevapları, finansal ölçütler, değer zincir girdileri

3. Sonuçları yorumlama: Kuruluş ve yenilikçilik, kıyaslama ve puanlama, uluslararası kıyaslamalar

4. Yenilikçilik için strateji: Strateji dökümanı, başarı ölçütleri, öncelik ve konum

5. Yaratıcılık hattı: Yaratıcılık süreci, yeni fikirler hattı, maliyet - kâr analizi, risk yönetimi, başarı kriterleri

6. Yenilik takımları: Takım seçimi, ihtiyaç duyulan ek yetkinlikler, kaynaklar, finansman

7. Yenilik projelerini tamamla: Safhaların gözden geçirilmesi, hatalardan öğrenme, dinamik takımlar

8. Paylaşma ve içselleştirme: Proje gözden geçirme, öğrenmenin kayıt altına alınması, fikirlerin diğer çalışanlarla paylaşılması

Farklı fikirlere zaman ayırmalı

Gundy, firmaların yenilikçilik uygulamalarında yaptıkları 4 büyük hatayı şöyle sıralıyor:

1. Fikirleri cesaretlendirmek için oluşturulan öneri kutuları, internet ve intranet modelleri birçok firmada işlemiyor. Yenilikçiliği firmanda uygulamak istiyorsan farklı fikirleri dinlemek için zaman ayırmalısınız.

2. Çalışanlara kendilerini tanıtma ve kanıtlama fırsatı vermelisiniz. Fikirlerinin değer gördüğünü ve kendilerine değer verildiğini hissettirmelisiniz.

3. Eğer yenilikçi bir fikri destekliyorsanız bunu maddi anlamda da kaynaklandırmalısınız. Yenilikçilik cumartesi ya da part time iş değil.

4. Firmaların yenilikçilik stratejine ihtiyaçları var. Üst düzey yöneticiler yenilikçiliğin çoğu zaman ne anlama geldiğini bilmiyorlar. Bu anlamda firmalarda zayıflık ortaya çıkıyor.

Kaynak : Milliyet
 
Geri
Üst