gebe
  1. Bilge Gökçen

    Bilge Gökçen Yeni Üye Üye

    Kayıt:
    27 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    13.023
    Beğenilen Mesajlar:
    108
    Ödül Puanları:
    0

    Zihinsel Engelliler Nasıl Sınıflandırılır?

    Konu, 'Engelliler dünyası' kısmında Bilge Gökçen tarafından paylaşıldı.

    Zihinsel Engelliler sınıflama Öğretilebilir Zihinsel Engelliler Zeka bölümleri 25 – 49 arasında olan zihinsel engellilerdir. Zihinsel engellilerin %10’unu oluştururlar. Bu gruptakiler okul öncesi dönemde fark edilebilirler. Okul öncesinde konuşma ve iletişim kurmayı öğrenebilirler. Sosyal kuralları algılamaları zayıftır. Okul döneminde sosyal ve beri yönünden özel eğitimden yararlanabilirler. 5-7 yaş zeka özelliklerini gösterirler. Yavaş öğrenirler,kavram oluşumu sınırlıdır.
    Ülkemizde bu tür çocuklara eğitim veren ilk resmi kurum 1987-1988 öğretim yıllarında Ankara’da açılmıştır. Bazı illerde özel okul veya kurumlarda eğitim verilmektedir.
    Genel olarak erken tanı, ana-baba yardımı ve hazırlanacak eğitim ortamları ve fırsatları ile günlük özbakımlarını gidermede kısmen bağımsız olabilirler. Aile içinde ya da denetim altında,kontrollü bir çevrede karmaşık olmayan,fazla beceri gerektirmeyen işleri yaparak geçimlerine katkıda bulunabilirler.
    Ülkemizde öğretilebilir zihinsel engelliler eğitim-uygulama okullarında 4884 öğrenci eğitim-öğretim hizmetlerinden yararlanmaktadır.
    Eğitilebilir Düzeyde Zihinsel Engelliler
    Zeka bölümleri 50-69 arasında olan çocuklar bu gruba girerler. Bu grup tüm zihinsel engelliler grubunun %75-80’nini oluştururlar. Gelişimleri normal zeka bölümüne sahip çocuklardan önemli bir farklılık göstermez ve tanılanmaları okula başladıkları dönemde akademik çalışmalardaki güçlükleri sonucunda yapılabilmektedir. Yaşıtlarına göre daha ileri yaşlarda olmakla birlikte 3. Ve 4. Sınıf düzeyindeki bilgi ve becerileri kazanabilirler. Zaten eğitilebilir terimi, bu gruba giren çocukların okuma-yazma, matematik gibi temel akademik becerileri öğrenebileceklerini açıklamaktadır. Eğitilebilir zekadaki bu çocuklar temel akademik beceriler yanında, özbakım becerilerini öğrenebilirler, ileride yetişkinlik çağındaki geçimlerini sağlayabilecek iş becerisi edinebilirler.
    Genellikle beyin patolojisi ya da diğer fiziksel bozukluklar göstermezler. Erken tanı anne-baba yardımı, özel eğitim programları ile çoğunluğu sosyal yönden uyum sağlayabilirler. Fakat alışılmadık ya da ekonomik stres altındayken rehberlik ve yardıma ihtiyaç duyabilirler.
    Ülkemizde; eğitilebilir zihinsel engelliler ilköğretim okullarında 2707, eğitilebilir zihinsel engelliler iş okullarında 2104 öğrenci eğitim-öğretim hizmetlerinden yararlanmaktadır.


    alıntı özelegitimsitesi.com

     
Zihinsel Engelliler Nasıl Sınıflandırılır? konusuna benzer diğer içeriklerimiz
  1. Zihinsel Engelliler Kimlerdir?

    Zihinsel Engelliler Kimlerdir?

    1 .ZİHİNSEL ENGELLİLER Bu tür engele sahip çocuklar 3 grupta ele alınmaktadır; A-İleri Derecede zihinsel Engelliler: Bu çocuklar; klinik bakıma muhtaç, zeka bölümü sürekli olarak 0-25 arasında olup da hayata kesinlikle uyum sağlayamayan ve sağlık kurumlarında devamlı klinik bakıma ihtiyacı olan engellilerdir. Aileye öneriler 1) İleri derecede zihinsel engelli çocuklarda yaralayıcı...
  2. Zihinsel Engellilerin Eğitimi

    Zihinsel Engellilerin Eğitimi

    zihinsel engellilere uygun etkinlik örnekleri zihinsel engellilerin eğitimi engelliler için oyun örnekleri engelliler icin etkinlik için etkinlikler Zihin engelli çocuklar, özel eğitime muhtaç çocuklar içerisinde oldukça önemli bir grubu oluşturmaktadır. Zihin engelli çocuklara ilişkin ilk tanımların 1800’lü yıllara dayandığı; (Simon, Binet, 1939; Çağlar, 1979) daha açıklayıcı tanımların...
  3. Zihinsel Engellilerin Eğitim Amaçları

    Zihinsel Engellilerin Eğitim Amaçları

    Zihinsel Engellilerin Eğitim Amaçları Giriş Zihin engelli çocuklar, özel eğitime muhtaç çocuklar içerisinde oldukça önemli bir grubu oluşturmaktadır. Zihin engelli çocuklara ilişkin ilk tanımların 1800'lü yıllara dayandığı; (Simon, Binet, 1939; Çağlar, 1979) daha açıklayıcı tanımların ise 1900'lü yıllarda yapıldığı gözlenmektedir (Eripek, 1996). Son olarak AAMR (American Assocation...
  4. Zihinsel Engelli Çocuklar ANGELMAN SENDROMU

    Zihinsel Engelli Çocuklar ANGELMAN SENDROMU

    angelman sendromu angelman sendromu belirtileri Angelman sendromu nadir rastlanan bir nöro-genetik hastalıktır. Irklarda görülme hızı çok iyi bilinmemekle beraber yaklaşık olarak 15,000 ila 30,000 canlı doğumda bir olduğu kabul edilmektedir. Sendrom ilk kez 1965 yılında hastalığı tarif eden İngiliz doktor Harry Angelman’a atfedilmiştir. Angelman Sendromu, ailede sadece tek kişide...
  5. Zihinsel engelli çocuklarda obezite

    Zihinsel engelli çocuklarda obezite

    Obezite, vücutta aşırı yağ depolanmasıyla ortaya çıkan, fiziksel ve ruhsal sorunlara neden olabilen bir enerji metabolizması bozukluğudur. Obezite, çoğunlukla erişkinlerin bir sorunu olarak kabul edilse de, son yıllarda hem gelişmiş, hem de gelişmekte olan ülkelerde çocukluk ve ergenlik döneminde görülme sıklığının giderek arttığı saptanmış durumdadır. Obezite ciddi,yaygın ve hızla...

Sayfayı Paylaş