Anadolujet’e isyan Rekabet Kurumu’nda

tuqqce

tuqqce

Daimi Üye
Üye
Anadolujet’e isyan Rekabet Kurumu’nda
Koltuk aralarının darlığı ve kalite düşüklüğü nedeniyle tepki gören THY’nin Anadolujet markası, Rekabet Kurumu’na şikayet edildi.

Ankara Ticaret Odası, "Anadolujet’le uçulan yerlerde THY ile doğrudan uçma imkanının ortadan kaldırılarak, yolcuların kalitesizliğe mahkûm edildiği" iddiası ile Rekabet Kurumu’na başvurdu.

ANKARA Ticaret Odası(ATO), Anadolujet markası adı altında ucuz taşımacılık yapan Türk Hava Yolları’nı (THY) Rekabet Kurumu’na şikayet etti. ATO’dan yapılan yazılı açıklamada, THY’nin "ucuz taşımacılık" yapmak amacıyla kurduğu ve Ankara çıkışlı tüm uçuşları gerçekleştirdiği alt markası Anadolujet ile haksız rekabete yol açtığı öne sürüldü. ATO Başkanı Sinan Aygün, THY’nin, 4054 sayılı Rekabetin Korunması Hakkında Kanunun ilgili maddesinde düzenlenen "hakim durumun kötüye kullanılması yasağı"na aykırı olarak hizmet alıcıları arasında ayrım yaptığını bildirdi.

Eşitsizlik yaratıldı

ATO’nun Rekabet Kurumu’na verdiği dilekçede, Anadolujet ile uçulan yerlerde THY ile doğrudan uçma imkanının ortadan kaldırılarak, eşit durumda olan müşteriler arasında hizmet standartları açısından eşitsizlik yaratıldığı belirtildi. Anadolu’daki şehirlere İstanbul’dan çıkış yapan müşterilere yüksek standartlarla uçma imkanı sağlandığı, ancak Ankara merkezli uçuşlarda müşterilere kalitesizliğin tek seçenek olarak sunulduğu kaydedilen başvuru dilekçesinde, söz konusu uygulamanın "eşitler arasında ayrımcılık" olduğu ve bu ayrımcılıkla THY’nin hakim durumunu kötüye kullandığı kaydedildi. Dilekçede, "THY ucuz taşımacılık sloganı ile yola çıkmış ancak Anadolujet markasıyla sunduğu hizmetin kalitesini düşürmüştür. THY yolcuları alternatifsizlik nedeniyle düşük standarda mahkum edilmiştir" denildi. THY’nin bir alt marka ile hizmet verirken yeni bir alt pazar oluşturduğu, ancak asıl pazarı korumadığına dikkat çekilen dilekçede, "Anadolujet ile uçmak THY’nin yolculara dayatmasıdır" ifadesine yer verildi.

Ekstra para talebi

Dilekçede, Anadolujet’in "ucuz taşımacılık" yaptığının söylenmesine karşın, CIP’ten (Ticaretle Uğraşan Önemli Kişi) yararlanma, bagaj gibi hizmetler için ekstra para talep etmesinin de ucuz hizmetle bağdaşmadığı ifade edilirken, THY’nin hakim durumu kötüye kullanma yasağına aykırılığı sürdürmemesi için geçici tedbir kararı konulması ve Ankara

Havada ayrımcılık hiç ’şık’ olmuyor

çıkışlı uçuşlarda THY standardının sağlanması talep edildi.THY’nin Anadolujet adı altında sunduğu havacılık hizmetiyle Ankara merkezli uçuşlarda vatandaşları düşük standarda mahkum ettiğini kaydeden ATO Başkanı Sinan Aygün, İstanbul’dan havayolu ile ulaşım sağlayan insanla Ankara’dan Anadolu’ya ulaşım sağlayacak insan arasında verilen hizmette ayrım yapılmasının şık bir durum olmadığını ifade etti. Ankara ve Anadolu’daki diğer illerdeki vatandaşların ikincisi sınıf vatandaş olmadığını belirten Aygün, açıklamasına şöyle devam etti: "THY gerek yurt içinde gerekse yurt dışında Türkiye’nin gururu olan şirketlerden biridir. Bugüne kadar THY, vatandaşlar için ’kalite’ sembolü idi. THY, Anadolujet markasıyla verdiği hizmetle kendi imajına da zarar vermektedir. THY en kısa zamanda bu yanlıştan dönüp, Ankara merkezli uçuşlara da yeniden THY hizmeti vermeye başlamalı, vatandaşlar kalitesizliğe mahkum edilmemelidir."

kaynak:hürriyet.com
 
Üst