Başarı İçin Aykırı Kurallar

Bilge Gökçen

Yeni Üye
Üye
Başarı İçin Aykırı Kurallar
Patronla seyahate çıkma, iş görüşmesinde sakın konuşma, özgeçmişini asla gönderme.

Dünyanın her yerinde "İş nasıl bulunur?" ya da "İşinizi nasıl geliştirirsiniz?" başlıkları altında konferanslar veren Jeffrey J. Fox''un tavsiyelerine mutlaka kulak verin.

İş bulmanın aykırı kuralları

Amerikalı pazarlama uzmanı Jeffrey Fox geçtiğimiz hafta Türkiye''de iş hayatı kuralları üzerine bir konferans verdi. Fox ile harika bir iş bulmanın yazılı olmayan kurallarını konuştuk.

Amerika''da "İş pazarlama" uzmanı kabul edilen Jeffrey Fox geçtiğimiz hafta Türkiye''deydi. Özellikle "Harika Bir İş Bulmaya Yardım Edecek Aykırı Kurallar ve "Bir Kurumun Üst Basamağına Yükselebilmenin Kuralları" isimli kitaplarıyla tüm dünyada çok satanlar listesinde bulunan yazar ile konferansı öncesi görüştük. Bugün yerim dar, o yüzden Jeffrey Fox ile ilgili ayrıntılar köşemde. Bu sayfada ise iş bulmak için yapmanız gerekenler var. Fox''un cevaplarını ilgiyle okuyacağınızı düşünüyorum.

AZİMLİ İNSANLAR İÇİN

- Yazdıklarınız, anlattıklarınız son derece iddialı mesajlar içeriyor. Sizi sadece hırslılar mı okuyor?

- Hırslı ve azimli insanlar. Ben hayatta fark yaratan insanlarla ilgileniyorum. Fark yaratmak önemli. Bazıları vardır hiçbir hırsa sahip değillerdir, onlara göre şeyler söylemiyorum. Tabii bu onların iyi insanlar olmadığı anlamına gelmiyor sadece bana göre değiller.

- İş sahibi olabilmek için değişik kurallar öneriyorsunuz. Örneğin "Asla özgeçmişinizi göndermeyin" diyorsunuz. Neden?

- Çünkü önemli değil. Bana günde kaç tane özgeçmiş geliyor biliyor musunuz? Dikkatimi çekmiyorlar. Sıradan bir başvuru mektubuyla gönderilen özgeçmiş işe yaramaz. Elektronik posta ile gönderilenler daima çöpü boylar. Bir satıcı düşünün. Randevu almadan müşteriye giderse ne olur? Biz buna "Soğuk satış" deriz. Çok düşük bir başarı şansı vardır.

- Peki ne yapmak lazım?

- Siz bir ürünsünüz ve özgeçmişiniz de sizin broşürünüz. Satıcılar müşteri ile buluşmadan önce broşürü göstermezler. Müşteri sizinle konuşup tanıştıktan sonra özgeçmişinizi incelemelidir.

- "Personel departmanını atla" diyorsunuz.

- Atlayın tabii çünkü onlar iyi satın alıcı değiller. Yani sizi işe alacak onlar değil. Onlar sadece bir köprü görevi görür. İnsan kaynaklarındaki kişiler belirli türde potansiyel bir çalışan arasalar bile önce sizi reddederler. İş böyle başlar. Niye vakit kaybedesiniz ki? Personel departmanı ancak siz işe alındıktan sonra size yararlı olur.

YEMEKLİ MÜLAKATLAR

- "Mülakatta asla domates soslu makarna sipariş etmeyin" diye bir kuralınız var.

- Bakın bazen işverenler işe alacakları kişileri yemekte görmek isterler. Karşınızdaki ne yerse yesin siz sakın yemek yemeyin.

- Neden? Öylesi çok daha garip değil mi?

- Değil. Sizin orada bulunma sebebiniz yemek yemek değildir. Orada bulunmanızın sebebi işi almaktır. O amaçla ilgilenmelisiniz. Özellikle sıçrayacak ya da leke bırakacak bir şey sipariş etmemelisiniz.

- Kaşar peynirli domates çorbası yok yani.

- Kesinlikle yok.

- İşsiz birinin iş araması zordur. Ya psikolojik durum ne olacak?

- Endişelenmek normal ama paniklememek lazım. Her gün işe gidiyormuş gibi özenle giyinin. Günlük iş avlama çizelgesi tutun ve uyun. Yaşanan her günün bir hediye olduğun düşünün. Manevi güçle bağlantı koparmamak önemlidir.

- "Bir şirkette yükselmek istiyorsanız asla patronunuzla seyahat etmeyin" gibi kurallarınız da var. Bu ne demek?

- Şöyle anlatayım. Eğer birileri beni dinliyorsa onlar hırslı insanlar demektir. Eğer hırslı insanlardan bahsediyorsak, onlar yolculuk esnasındaki boş vakti çalışarak değerlendireceklerdir. Patronlar yanındakilerin sıkı çalışmasını ister ama yolculukta değil. Daha doğrusu yanlarında sıkı çalışan birini görünce komplekse kapılır, rahatsız olurlar.

Jeffrey Fox''un tüm dünyada çok satanlar arasına giren "CEO Olmaya Giden Yol" isimli kitabında ilginizi çekeceğini düşündüğüm bazı başlıklar var. Yorum sizin tabii.

  • Her zaman için size en yüksek ücretin teklif edildiği işi seçin.
  • Kadro işlerinden kaçının, ürün işlerinin peşinde olun.
  • Fiziksel olarak formda kalın.
  • Zor ve yalnız başına yapılacak bir şey yapmaya özen gösterin.
  • Kötü bir anıyı asla kağıda dökmeyin. Hep iyiler hatırlanır.
  • Her gün düşünmek için en az bir saat ayırın.
  • Elinizin altında olacak bir fikir defteri oluşturun.
  • Sürekli aynı arkadaş grubuyla içki içmeye gitmeyi bırakın.
  • Ofis partilerinden uzak durun.
  • İş arkadaşlarınızın ekiplerini dost edinin.
  • "Tek satır, iyi işti" turları düzenlemeye başlayın.
  • Kırk beş dakika erken gelip on beş dakika geç ayrılın.
  • Ofisten evinize asla iş getirmemeye özen gösterin.
  • Önemli kişilerin evlerine sizi davet ettirecek özellikler edinin.
  • Seyahatlerde yemeklerinizi mutlaka otel odanızda yiyin.
  • Uçakta arkasını çevirip okuyacak bir şeyler aramayın.
  • Notlarınızı kendi el yazınızla yazılmış olarak gönderin.
  • Asla üstlerinizle senli benli olmayın. Herkese kibar davranın.
  • Üst makamların ricalarına daima olumlu cevaplar verin.
  • Ayda bir kez kütüphaneye gitmeye özen gösterin.
  • Şan şöhret işin pis kısmını yapmadan gelmez, unutmayın.
  • Işığında iyi bir şeyler yakaladığınız ateşe bütün kömürü boşaltabilirsiniz.

Kaynak :sabah
 
Geri
Üst