Beslenme ve Yaşam Tarzı Önerileri

Beslenme ve Yaşam Tarzı Önerileri
Kalp hastalıklarına karşı mücadelede en güçlü silahlarınızın sağlıklı beslenme ve yaşam tarzı alışkanlıkları olduğunu aklınızdan çıkarmayın. Gözünüzü korkutmayın, bunlar sandığınız kadar zor olmayabilir!

1. Harcadığınız kalori miktarı, en azından aldığınız kalorilere eşit olsun!
İşe, kilonuzu korumak için almanız gereken günlük kalori miktarını belirleyerek başlayın. Bu, cinsiyet, yaş ve günlük fiziksel aktivite düzeyine göre belirlenir. Bir günde yakabileceğinizi düşündüğünüzden daha fazla kalori almayın. Aldığınız kalorileri karşılamak için fiziksel aktivitenizi artırın. Haftanın birkaç günü ya da en iyisi her gün en az 30 dakika ılımlı düzeyde egzersiz yapın. Eğer bir seferde 30 dakikayı tamamlayamazsanız, 10’ar dakikalık 3 seans şeklinde yapmayı deneyin.

2. Tüm besin gruplarından besin değeri yüksek gıdalar tüketin.
Besin değeri yüksek gıdalar, vitamin, mineral, lif (posa) ve diğer besinsel unsurlardan zengin ancak kalorisi düşüktür. Gereken tüm besinsel unsurları alabilmeniz için sebze, meyve, tam taneli tahıl ürünleri ve yağsız ya da az yağlı süt ürünlerini daha sık yemelisiniz.
Sebze ve meyvelerin vitamin, mineral ve lif içeriği yüksek, kalorisi düşüktür. Farklı sebze, meyve çeşitlerini tüketerek hem kilonuzu hem de normal kan basıncınızı koruyabilirsiniz.
İşlenmemiş tam taneli tahıl ürünleri, kan kolesterolünüzü düşürmeye yardımcı liflerden zengindir ve tokluk hissi verdikleri için kilonuzu korumanıza yardımcı olur.
Haftada en az iki defa balık yiyin. Omega-3 yağ asidleri denilen çoklu doymamış yağ asidlerinden zengin, somon, alabalık gibi yağlı balıkların tüketilmesi koroner arter hastalığına bağlı ölüm riskini azaltabilir.

Beslenmenizde aşağıdaki önerileri mutlaka dikkate alın:
- Yağsız dana ve koyun etleri ve derisi çıkarılmış kümes hayvanı etlerini seçin ve doymuş (tereyağ) veya trans yağ (katı margarin) katmadan pişirin.
- Yağsız (%1) süt ürünlerini tercih edin.
- Margarin ile pişirilmiş gıdaları tüketmeyin. Günde 300 miligramdan az kolesterol almaya çalışın.
- Şeker ilave edilerek yapılmış yiyecek ve içeceklerden uzak durun.
- Az tuzlu yemekler yiyin. Günlük sodyum alımınız 2300 miligramdan az olmalıdır.
- Ilımlı dozda alkol alın.
Ayrıca, sigara ve diğer tütün ürünlerini kullanmayın ve tütün dumanından uzak durun.




kaynak.bizimsaglik
 
Üst