beyaz eşya seçimi

ms_enemy

ms_enemy

Yeni Üye
Üye
beyaz eşya seçimi
Evlilik hazırlıgında beyaz eşya alırken dikkat edilmesi gereken bir çok etken vardır. Maddi yükü fazla olan beyaz eşyaların daha sonra tekrar almak zor olacağından en başta yapacağımız seçimlerde en ucuz olanına karar verirken bir çok noktayı göz önüne almalıyız. Beyaz eşya seçimi evimizin oturma düzenini dikkate almalıyız. Eğer ev henüz seçilmemişse standart modelleri tercih etmemiz sonraki yerleşim sırasında problem yaşamamızı engelleyecektir. Beyaz eşyalar eskisi gibi sadece beyaz renkten değildir , son zamanlarda rengarenk fırınlar , buzdolabı ve çamaşır makinelerinin kısacası renkli tüm bayaz eşyaların satıldığını görüyoruz. Seçime başlarken evimizin renk düzeni ve mobilya yapısına uygun renk ve modeli tercih etmeliyiz. Pahalı model kaliteli model demek değildir.Eşyamızı seçerken fiyatından çok kullanımı ve işleviyle ilgilenmeliyiz. Beyaz eşyalar çok kolay deforme olacagından yerleştirdiğiniz yerde makinenizin üzerinde veya yanında sivri , kapaklı nesneleri bırakmayınız. Hatta araya ince bir bez sererek kullanınız. Teknik servis desteği olan markaları tercih ediniz. Özellikle şehir elektriğindeki voltaj düşüklüğü ve yükselişi makinelerimizin motorlarının yanmasına neden olmaktadır. Bu sebeple seçtiğiniz markanın teknik destek ağının bulunduğunuz şehir ve semtte olması önemlidir. Çevrenizdeki insanlardan kullandıkları ev eşyaları ile ilgili tavsiyeler de alabilirsiniz. Beyaz eşya ve elektrikli mutfak aletleri satıcılarının kampanyalarını mutlaka takip etmelisiniz
BİLİNÇLİ ALIŞVERİŞİN KURALLARI , AYIPLI MAL VE HİZMETİ KABUL ETMEYİN!

· Satın aldığınız mal kusurlu çıkabilir ya da size sunulan hizmet kusurlu olabilir. Malın kusurlu olduğunu anlarsanız, 15 gün içinde, bu malı satıcıya geri vererek ödediğiz bedelin iadesini, aynı kalitede bir ürünle değiştirilmesini, ücretsiz onarımını, kusurun nedeni kadar indirim yapılmasını talep edebilirsiniz. Satıcı bu talebinizi reddedemez. Hizmetin kusurlu olduğunu görürseniz, yine 15 gün içinde, yeniden yapılmasını, ödediğiniz bedelin iadesini talep edebilirsiniz.

TAKSİTLİ SATIŞLARDA SÖZLEŞME YAPIN!

· Satıcı, taksitli ve ön ödemeli satışlarda yazılı sözleşme yapmak ve bu sözleşmenin bir nüshasını size vermek zorundadır. Sözleşmede, sizi sonradan beklenmedik bir durum ile karşı karşıya bırakacak bilgi eksiklikleri olmamalıdır.

KAMPANYALI SATIŞLARDA DİKKAT EDİN!

· Kampanyalı satışlarda, taksitli satışlarda olduğu gibi, haklarınızın dayanağı imzalayacağınız sözleşmedir. Sözleşmede bilinmedik hususların net olmasına dikkat edin. Üretici firma garantisi isteyin. Sözleşme dışında senet veya çek imzalamayın. Ödeyeceğiniz miktara karşı da banka teminat mektubu isteyin. İlan ve taahhüt edilen mal veya hizmetin kusurlu olması durumunda, satıcı, bayi, acenta, temsilci, imalatçı-üretici ve ithalatçı birlikte ve zincirleme sorumludur.

KAPIDAN ALIŞVERİŞ YAPMAYIN!

· Kapıdan satışlar tüketiciyi en fazla zarara uğratan satışlardır. Bütün risklerine karşın kapıdan alışveriş yaparsanız, özellikle tarihsiz ve eski tarihli sözleşmeleri imzalamayın. 7 gün içinde hiçbir gerekçe göstermeden, satın almaktan cayma hakkına sahipsiniz. Ancak, cayma bildirimini sözlü değil, mutlaka iadeli taahhütlü mektup veya noter ya da tüketici derneği aracılığı ile yapın.

· Satıcı, 10 gün içinde, sizden aldığı parayı, kıymetli evrakı, sizi borç altına sokan her türlü belgeyi iade etmek ve 20 gün içinde de malını geri almak zorundadır.

ETİKETSİZ ÜRÜN ALMAYIN!

· Perakende satışa sunulan ürünlerin veya ambalajlarının üzerinde, menşei, cinsi ve fiyatını bildiren etiketler bulundurulması zorunludur.

GARANTİ BELGESİ İSTEYİN!

· Üretici veya ithalatçı firmalar, sanayi malları için garanti belgesi düzenlemek zorundadır. Bir yıldan az olmaması gereken garanti süresi içinde meydana gelen arızaların ücretsiz giderilmesi (parça değiştirilmesi dahil) zorunludur. Garanti süresi içinde aynı arıza 2 defadan fazla, değişik arızalar 4 defadan fazla olursa, ürünün aynı kalitede yeni bir ürün ile değiştirilmesini isteme hakkınız vardır.

TÜRKÇE KULLANMA KILAVUZU İSTEYİN!

· Yurtiçinde üretilen veya ithal edilen sanayi mallarının Türkçe tanıtma ve kullanma kılavuzları ile birlikte satılması zorunludur.

YETKİLİ SERVİSLERİ TERCİH EDİN!

· Üretici veya ithalatçı firmalar, sattıkları sanayi mallarının bakım ve onarımı için yeterli sayıda servis istasyonu kurmak ve teknisyen bulundurmak zorundadır. Ürünün serviste kalış süresi, hiçbir gerekçe ile,30 iş gününü geçmez…

ELEKTRİKLİ VE ELEKTRONİK ARAÇLARI SATIN ALIRKEN NELERE DİKKAT EDİLMELİ?

Araçların Seçiminde Dikkat Edilecek Faktörler

· Kullanma Kolaylığı · Temizleme Kolaylığı · Garanti Belgesinin Olması · Yedek Parça Bulma Kolaylığı · Güvenli Olması · Fiyatının Emsallerine Oranı · Arıza ve Tamir Kolaylığı




alıntı
 

Benzer İçerikler

Üst