1. Bilge Gökçen

    Bilge Gökçen Yeni Üye Üye

    Kayıt:
    27 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    11.882
    Beğenilen Mesajlar:
    117
    Ödül Puanları:
    0

    Beyin-Temelli Öğrenme

    Konu, 'Okul ve Öğretmenler' kısmında Bilge Gökçen tarafından paylaşıldı.

    Eğitimciler her geçen gün beynin yapısı ve işlevi üzerinde yapılan araştırmalara daha çok ilgi duymaktadırlar. Çocuklar için öğrenim planı yapan öğretmenler için beynin nasıl çalıştığını bilmek çok önemli bir kazançtır. Eğitimciler beynin işlevleri hakkında bilgilendikçe geleneksel sınıf programlarının öğrenmeyi teşvik etmekten çok yasaklamayı hedeflediğini görmektedirler. Eğitimciler, beyin üzerine yapılan en son araştırmalara dayanarak üç ana noktaya odaklanmaktadırlar:

    1. Bilgiye Planlı Daldırma—Eğitimciler öğrencileri boğazlarına kadar bilgiye daldıracak bir sınıf düzeni kurarlar. Böyle bir sınıfta elle yapılacak aktiviteler, deneyler, grafikler ve duvarlarda yazılar vbg. vardır.

    2. Gerilimsiz Uyanıklık—Öğretmenler öğrencilerinin öğrenme konusunda kendilerini rahat hissetmeleri için herşeyi yapar, başarısızlık korkusunu yok etmeye çalışır ve güvenli bir ortamda heyecanla öğrenmeyi teşvik ederler.

    3. Aktif Kullanım—Her yaşta öğrenci yeni edindiği bilgileri kullanmalıdır. Ancak böylece edinilen bilgi hazmedilir ve kalıcı olur.


    alıntı

     
Beyin-Temelli Öğrenme konusuna benzer diğer içeriklerimiz
  1. Öğrenme

    Öğrenme

    öğrenme şekilleri ingilizce Öğrenme şekilleri kavramı ilk defa 1960 yılında Rita Dunn tarafından ortaya atıldı . ""Öğrenme şekilleri her bir öğrencinin yeni ve zor bilgiyi öğrenmeye hazırlanırken, öğrenirken ve hatırlarken farklı ve kendilerine özgü yollar kullanmasıdır"". Öğrenme şekillerimiz; doğuştan var olan ve başarıyı etkileyen karakteristik özelliğimizdir....
  2. Öğrenme Alanları

    Öğrenme Alanları

    bloom taksonomisi duyuşsal alan bloom duyuşsal alan taksonomisi Öğrenme Alanları Öğrenme, üç ana bölümden oluşur. Bunlar; bilişsel (kognitif), duyuşsal (affetif) ve devinişsel (psikomotor) öğrenmelerdir. Öğrenmenin değerlendirilmesi bu ünitenin temel amaçlarından olduğu için sözü edilen öğrenme kategorileri kısa olarak aşağıda incelenecektir. Bu incelemenin temel gerekçelerinden en...
  3. Öğrenme Psikolojisi

    Öğrenme Psikolojisi

    İnsan davranışlarının büyük bir çoğunluğu öğrenme yoluyla kazanılmıştır. Bu davranışlar çevre ile etkileşim sonucu gelişir. Belli bir dilin öğrenilmesi, tutum kazanmak, kişilik özellikleri kazanmak vb. hepsi öğrenme ile kazanılır. TEMEL KAVRAMLAR Öğrenme: Bireyde kendi yaşantıları yoluyla, davranışında meydana gelen nispeten kalıcı izli davranış değişikliği olarak tanımlanmaktadır....
  4. yaşayarak öğrenme

    yaşayarak öğrenme

    yaparak yaşayarak öğrenme ..."Yaşayarak Öğrenme"... Bir gün Napolyon düşman askerlerinden kaçarken, bir bakkal dükkânına girmiş. Bakkala hemen kendisini saklamasını emretmiş. Bakkal da Napolyon’u müsait bir yere saklayıp, biraz sonra gelen düşmanları da : '*Az evvel biri koşarak şu tarafa kaçtı.*' diye savuştur*muş. Nihayet biraz sonra Napolyon'un muhafızları yetişmişler. Bakkal...
  5. Gidersen temelli susarım gülüm...

    Gidersen temelli susarım gülüm...

    Yaralanmış bir akşam vakti gönlüm Beni geceler bile anlar oldu Bütün ezgilerin sustuğu duraktayım Sen anlamadın gülüm suskunluğumu Varsın yokluğun zehir gibi yaşansın Düşte git yüreğimden sessizce İçimdeki çocuk öksüz kalsın Yorgunum gitmelerin tümüne Hadi git yangın yemiş türküler gibi git Kalmasın gökmavisi ezgimde Su yeşil akmasın yüreğimde Bir solukta sussun ayrılık gülüm Yıldızların en...

Sayfayı Paylaş