Durum böyle olmakla beraber ayakları yıkamanın farz olmadığına inanan bir kimseyi tekfir edemeyiz. Çünkü abdest ayetinde, ercül (Ayaklar) kelimesi mensup olarak okunsa, ayakların yıkanmasının farz olduğunu kesin olarak ifade eder. Ama kıraatte olduğu gibi mecrur yani esre olarak okunsa kesin bir şekilde onu ifade etmez. Çünkü mecrurun cerri, civar için olabileceği gibi hakiki de olabilir.
Caferiye hakiki olarak kabul etmektedir. Ehli Sünnet vel Cemaat imkan nispetinde tekfire yansıtmamaya kararlıdır. Yani görünüşü küfrü ifade eden söz veya davranışı tevili mümkün olduğu takdirde küfür saymıyor. Hatta bir söz veya bir hareketin yüz ihtimali olsa, doksan dokuzu küfrü, yalnız biri küfür olmamayı ifade ediyorsa küfür olmamak tarafı tercih edilmelidir.