Dövme yaptırmanın dinimizce hükümleri

Uzman SühaN

Administrator
Dövme yaptırmanın dinimizce hükümleri
dövme yaptırmak harammı,dövme yaptırmak caizmi,dövme yaptırmak günahmı,dövme yaptırmanın dinimizce sakıncaları hakkında bilgiler


Sual: Dövme yaptırmak günah mıdır?
CEVAP
Evet günahtır.

Sual: Kalıcı dövme yaptıranın ne yapması gerekir? Abdeste veya gusle zararı olur mu?
CEVAP
Dövme yaptırmanın caiz olmadığı, hadis-i şerifle bildirilmiştir. Yaptıranın tevbe etmesi ve bir daha yaptırmaması gerekir. Dövme, deri üstünde bir tabaka meydana getirmeyip, deri altından yapıldığı için gusle ve abdeste mani olmaz. Deri üstüne yapılmış olsa da, kolayca çıkarma imkânı yoksa, yine abdeste ve gusle mani olmaz.

Sual: Bir arkadaş, “Dövme yaptırmanın günah olduğu söyleniyor. Ben meal okudum. Kur’anda böyle bir şey göremedim” diyor. Dövme yapmak günah değil mi?




dö.jpg


CEVAP
Evet günahtır. Her şeyi Kur’anda bulmak zordur. Sahih-i Müslim'de bildiriliyor ki:
İbni Mesud hazretleri, (Dövme yapan ve yaptıran, peruk takan ve taktıranlara lanet olsun) mealindeki hadis-i şerifi rivayet edince, Ümmü Yakub adında ihtiyar bir kadın itiraz edip, "Ben Kur'anın hepsini okudum, ama böyle bir lanet yok” dedi. İbni Mesud hazretleri, "Dikkatli okusaydın mutlaka görürdün” diyerek şu mealdeki âyet-i kerimeyi okudu:
(Resulullahın size verdiklerini alın, yasakladıklarından sakının!) [Haşr 7]

Sual: Dövme yaptırmanın caiz olmadığını bildiren hadis var mı?
CEVAP
Bir hadis-i şerif meali şöyledir:
(Kaşlarını incelten ve dövme yaptıran lanetlenmiştir.) [Ebu Davud]
Yüce dinimiz İslâm, tedavi amaçlı operasyonlar hariç, Allah'ın yarattığının değiştirilmesine (fıtrata) yönelik her türlü müdâheleyi yasaklamıştır.
Şüphesiz Allah'ın yarattığının değiştirilmesi, hem maddi alanda, hem de fıtrat alanında gerçekleşebilir. Günümüzde, başta insan olmak üzere canlı varlıklar üzerinde ve yeryüzünde doğal dengeyi bozucu her türlü yıkıcı girişimi bu çerçevede değerlendirmek mümkündür. Nisâ Sûresinin 118 ve 119. âyetlerinde bu konudaki tehlikeye şöyle dikkat çekilmektedir. "Allah o şeytana lânet etti ve o da, "Andolsun ki senin kullarından elbette belirli bir pay alacağım" dedi". "Onları mutlaka saptıracağım, mutlaka onları kuruntulara sokacağım ve onlara emredeceğim de (putlara adak için) hayvanların kulaklarını yaracaklar. Yine onlara emredeceğim de Allah'ın yarattığını değiştirecekler. "Kim Allah'ı bırakıp da şeytanı dost edinirse şüphesiz o, apaçık bir hüsrana düşmüştür." Dövme konusu da fıtrata müdâheledir. Vücuda iğneler batırılıp, açılan deliklere boyalı maddeler konularak yapılan dövme, eski çağlardan beri yapılan bir cahiliye adeti olup, sağlık açısından zararlı olduğu gibi, dinen de yasaklanmıştır. Nitekim Hz. Peygamber, insanın doğal yapısında değişiklikler yapılmasını hoş görmemiş, dövmeyi yapan ve yaptırana da Allah'ın rahmet etmeyeceğini bildirmiştir. (bkz. Buhârî, "Libas", 87).
Önceden dövme yaptıran kişi sonradan pişman olur ve yaptırdığı dövmeyi vücudundan kazımak isterse yapılması gereken şudur: Eğer vücuda zarar vermezse, dövmenin operasyonla vücuttan giderilmesi gerekir. Operasyon vücuda zarar verirse ve operasyondan sonra vücutta çirkin bir görüntü kalacaksa, dövmenin kazıttırılması gerekmez. Bununla birlikte yapılan dövme gusul ve abdeste engel olmaz. Ancak ilgili kişinin tövbe-istiğfar etmesi gerekir.
Bilgilerinizi saygı ile rica ederiz.

DİYANET İŞLERİ BAKANLIĞI "


Aşağıdaki yazı Prof. Dr. Süleyman Ateş tarafından köşe yazarlığı yaptığı Vatan gazatesinden 26 mayıs 2006 cuma günü yayımlanan sayısından alınmıştır. www.suleyman-ates.com " bu yazıyıda lütfen dikkatlice okuyun.

" Dövme Kuran'da geçmiyor. Bunun günah olup olmadığını nasıl öğreneceğim ? yada bunu günah olduğu nerede yazıyor ? Eğer bunu kötü amaçla yaptırmadıysam, bundan sonra namazıma Kuran okumaya devam edemiyecekmiyim ? İnsanların bu konuda yanıldıklarını nasıl anlatacağım ?

Cevap:
Dövme Kuran'da geçmez. Kuran'da Allah'ın yaratışını, doğal durumu değiştirmenin şeytan işi oldu belirtilir. İşte bu doğalı değiştirme konusunda Kuran tefsircilerinin çeşitli yorumları vardır. Tefsirciler, Nisa süresindeki bu ayeti açıklarken bazı Hadis'ler ( Peygamber'e nispet edilen sözler ) aktarırlar. Bu rivayetlerden birinde Hz. Peygamber'in Kaşlarını inceltene, yüzünün kıllarını çekene, Dövme yapana ve yaptırana lanet ettiği belirtilir. Fakat bu, bir kişinin rivayetidir. Gerçekten Peygamber'in Böyle söylediğine şahsen ihtimal vermiyorum. Çünkü bu rivayet Kuran'a aykırıdır. Kuranda Peygamber'de insanları süslenmeye, güzel görünmeye teşvik etmektedir. Yüzünün kıllarını çekmek, kaşlarını inceltmek kadınların vaz geçemeyeceği Bir makyaj ve süslenme türüdür. Bilindiği gibi süslenmede zamana ve bölgelere göre değişir. Dövme İslamda mekruh ( hoş olmayan bir şey ) kabul edilir ama Kuran'ın haram saydığı, yapanların ve yaptıranların günahkar olacağı eylemlerden değildir. Hiçbirşey ibadete engel olamaz. İbadette önemli olan gönülden Allah'a yönelmektir. Abdesttinizi alınız, namazınızı kılınız, dualarınızı yapınız. Allah ile bağlantınızı kesmeyiniz. İşte gerçeği öğrendiniz. Siz gönlünüze bakınız, Allah ile kul arasında aracı yokyur. Peygamber'imiz " Önce kendi vicdanınıza danışınız" buyurmuştur.

Şimdi iki farklı görüş var, peki bunlardan hangisi size mantıklı geliyor ? Bana göre, İslam, dayatmalara yer vermeyen ve özünde hoşgörünün olduğu bir din yapısına sahip olduğundan dolayı, Sayın Süleyman Ateş'in yazısı çok daha mantıklı ve kabul edilebilir geliyor. Ama yine de dövme yaptırıp yaptırmama konusunda bilinçsizce "günah değil" ya da "evet günahtır" diyenlere kulak asıp kararlarınızı etkilemesine izin vermeyin ! Sonuçta bu karar sizin hayatınızla ilgili olduğu için, yine en doğru kararı verecek olan sizlersiniz. Biz "dövme günahtır" demiyoruz ama "günah değildir" de demiyoruz. Sonuç itibarı ile günahlarımın hesabını ben verecek olduktan sonra günah olup olmadığı bir başkasını bağlamaz. Bu benim hayatım, benim günahım, benim tercihim ve en nihayetinde benim vicdanım, hal böyle iken hesabını verecek olan da yine benim.
 
Geri
Üst