Erkek için önemli 5 besin!!

Mirmiga

Mirmiga

Yeni Üye
Üye
Erkek için önemli 5 besin!!
Erkek İçin Önemli 5 Besin Maddesi

Domates: Domates, domates sosu, salçası ya da yiyeceklerin içine katılmış halde domates yenilmesinin, prostat kanserine karşı koruyucu etkisi bulunmaktadır. Harvard üniversitesinde, 47 000 sağlık personelinin yemek yeme alışkanlıkları üzerinde bir çalışma yapan araştırıcılar böyle söylüyorlar. Haftada 2-4 kez domates salçası/sosu yenilmesinin, prostat kanserine yakalanma riskini, hiç yemiyenlere göre %35 azalttığı gözlenmiş. Domatesin yararı, içinde bol miktarda bulunan ve lycopene adı verilen karoten türü bir maddeden kaynaklanmakta. Diğer yandan, domates suyunun böyle bir etkisi gösterilememiş. Araştırıcılar bunun izahını domatesin hazırlanış biçimine bağlamaktadırlar. Domatesin içindeki lycopene maddesinin vücut tarafından tam olarak alınabilmesi için, bir miktar yağ ile birlikte pişirilerek yenmesi gerektiğini önermekteler. Bu nedenle piza gibi yiyecekler tavsiye edilmekte.
İstiridye: Mitolojide istiridye aşk yiyeceği olarak bilinir. Bilim de aynı kanıda. 2 ya da 3 istiridye, erkeğin bir günde alması gereken ve üreme sistemi için büyük öneme sahip olan çinko için yeterlidir. Araştırıcılar, son 50 yılda sperm sayısındaki düşüşden çevresel ve beslenmeyle ilgili faktörleri sorumlu tutmaktadırlar. Beslenmede ortaya çıkan bozulmalar erkeklik hormonu testosteronun da vücutta azalmasına yol açmaktadırlar. Çaresi günde 11 mg çinko alınmasıdır. Ama unutulmaması gereken husus, her yiyecekte olduğu gibi, 40 mg'ın üzerinde alınmasının zararlı olabileceğidir. Bir araştırma sonuçlarına göre, testosteronu ve sperm sayısı düşük 22 erkeğe 45-50 gün süreyle her gün çinko verildiğinde, hem testosteron hem de sperm sayıları belirgin düzelmektedir.
Brokoli: Brokoli benzeri turpgiller türünden besinlerin mesane kanserine karşı koruyucu etkileri bildirilmektedir. Mesane kanserine erkeklerde kadınlara göre 2-3 kez fazla rastlanılır. 50 000 erkeğin beslenme alışkanlıklarını inceleyen bilim adamları haftada 5 porsiyon veya dha fazla bu tür yiyeceklerden yenmesinin 10 yıllık süre içerisinde mesane kanserine yakalanma riskini yarı yarıya azalttığını bildirmektedirler. Brokoli ve lahana bu amaçla en faydalı sebzeler olarak görülmektedir. Brokoli içerdiği bazı indol ve indol türevleri (bitkisel hormonlar) açısından ayrı bir önem taşımaktadır. Bu sayede vücudumuzdaki hormon dengesini ayarlayıcı özelliğe sahiptir. Yine Amerikada bazı klinikler menopoz dönemindeki bayanlar için östrogen hormonunun düzenli çalışması için brokolideki bitkisel hormonlardan yararlanmaktadırlar
Yerfısıtığı ezmesi: Sağlıklı bir kalbe sahip olmak için sabahları fıstık ezmesi sürülmüş bir dilim ekmek faydalı olur. Erkek ve kadın ölümlerinin en sık rastlanılan nedenleri arasında kalp hastalıkları sayılmaktadır. Erkeklerin yakalanma riki kadınlardan daha fazla. Amerika'da Pensilvanya Üniversitesinden bir grup araştırıcı Amerika Kalp Derneğinin önerdiği diyetin kolesterol düşürücü etkisini, fıstık ezmesine dayanan ve buna bağlı daha fazla yağ içeren (%36 yağ) diyet ile karşılaştırdıklarında bu gerçeği ortaya çıkarmışlardır. 24 gün sonunda her iki diyetin de kötü kolesterol olarak bilinen LDL kolesterolü düşürdüğü görülmüş. Ama fıstık ezmesi içeren diyetin ayrıca trigliseridi de düşürdüğü ve iyi koleterol olarak bilinen HDL kolesterolü düşürmediği gözlenmiş. Oysa fıstık içermeyen diyette hem trigliseridler yükselmekte hem de HDL azalmaktaydı. Dr. Penny Kris-Etherton fstık ezmesinin bir miktar fazla yağ içerdiğini ama bu yağın faydalı bir yağ çeşidi olduğunu (doymamış yağ grubundan) vurgulamaktadır. Sonuç olarak araştırıcılar, fıstık ezmesinin kalp hastalığı riskini azalttığı kanısına varmışlardır. Ancak içi şekerle doldurulmuş fıstık ezmelerinden kaçınmak gerekir çünkü bunların kalorileri çok fazladır!
Karpuz: 55 yaşına kadar tansiyon yüksekliğinden erkekler kadınlara göre daha fazla yakınırlar. Araştırma sonuçları potasyumdan zengin yiyeceklerin yüksek tansiyonun tehlikelerinden koruyucu etkisi bulunduğunu ortaya koymuştur. Potasyumun bu etkisi o kadar benimsenmiştirki, Amerikan FDI kurumu yiyeceklerin üzerine potasyumdan zengin yiyecekler ile kan basıncı ilişkisini gösteren uyarıcı sağlık etiketlerinin konulmasına izin vermiştir. Boston'da Tufts üniversitesi beslenme uzmanı Kathleen Cappellano günlük diyet içinde zaten potasyumun bulunmakla birlikte, 2000 miligram ya da daha fazla potasyumun alınması gerektiğini vurgulamaktadır. Karpuzun kalın bir diliminde 664 miligramın üzerinde potasyum bulunur. Bu miktar bir muzun veya bir bardak portakal suyunun içerdiğinden daha fazladır. Bir dilim daha karpuz yiyerek yazın tadını çıkarmak hoş olsa gerek!

Reader's Digest temmuz 2001 sayısından derlenmiştir
 

Benzer İçerikler

Üst