Evlerde 'küçük' rekabeti'

  • Konbuyu başlatan Misafir
  • Başlangıç tarihi
M

Misafir

Forum Okuru
Evlerde 'küçük' rekabeti'
Evlerde 'küçük' rekabeti'
elekuc0066.jpg
Küçük ev aletleri pazarında en yeni teknoloji ürünlerine 'tasarım' ve 'pazarlama stratejileriyle' katma değer katan şirketler arasındaki rekabet doruğa ulaştı. Pazarı bu denli dinamik tutan yalnızca şirketlerin sürekli yeni ürünleri piyasaya çıkarmaları değil. Gittikçe bilinçlenen tüketicinin küçük ev aletlerinin işlerini kolaylaştırdığını ve kendilerine zaman kazandırdığını düşünmesi de hareketliliğin bir başka nedeni olarak gösteriliyor.

Yüzde 10 büyüme
Son 10 yılda küçük ev aletlerinin dayanıklı tüketim malları pazarındaki payı yüzde 10'a ulaştı. Ama hâlâ 'Robot kullanmak yerine elimde rendelerim' düşüncesiyle hareket edenlerin sayısı da az değil. Bu yüzden üreticiler pazar büyümesinin yüzde 10 ile sınırlı kaldığını ifade ediyor.

Tüketicinin isteklerini yakalayarak tasarıma aktarabilen ve iyi pazarlama politikası izleyenlerin başarılı olduğu pazarda şirketler uzun vadeli rekabete hazırlanırken, yeni ürünlerin yüzde 40'ını 'makyajlanmış' ürünler oluşturuyor. Bu da tasarımın önemini artırıyor. Üretici ve tüketicinin de bilinçlenmesi geri dönüşümlü, az enerji tüketen, gürültü yapmayan 'çevreci küçük ev aletleri' ürünlere de talebi arttırdı.

Reklamlar etkili
Şirketler 'en iyi'yi üretebilmek için rakiplerinin ürünlerini inceleyip, casusluk bile yaparken önümüzdeki yılların çalışmalarını şimdiden başlatmış, Ar-Ge ve tanıtım için büyük bütçeler ayırmış durumdalar. Yoğun rekabetin hüküm sürdüğü pazarda tanıtım konusunda ise Arçelik 'Çelik karakteri' ve diğer küçük ev aletleri ile de öne çıkarken, Arzum firması, Türkiye'nin güzel yüzü Arzum Onan ve sevimli yaşlı çiftle kalplerde yer edindi. Groupe Seb ise Tefal, Moulinex, Rowenta, Krups ürünlerinin uluslararası reklamlarıyla tanıtıyor.

Arzum'a Türk tasarımcı dopingi
Türk pazarına uygun ise hemen o ürünü fason olarak ürettirip satış ve pazarlama faaliyetlerine başladıklarını belirten Arzum yetkilileri, "Arzum Çaycı Çay Robotu, Arzum Vızır Vızır Temizlik Robotu'nu çok sattık. Bazen fason firmaların tasarımcıları, bazen de Türk ya da yabancı farklı tasarımcılar ile çalışıyoruz. Geçen sene Türkiye'de ilk defa yapılan 'Dizayn ve Endüstriyel Tasarım Fuarı'nda yeni Türk ürün tasarımcıları ile tanıştık. Bu sayede Türk tasarımcılara ait iki yeni ürün üzerine yoğunlaştık" bilgisini verdi.

'Bazı kategorilerde yenilik yok'
Groube Sep bünyesinde Tefal, Moulinex, Rowenta, Krups markaları yer alıyor. Yetkililerin verdiği bilgiye göre, mutfak robotları, ütü, epilatör, tartı, kettle, rondo en çok satılan ürünler arasında. Uzun zamandır gıda hazırlama, su ısıtıcısı gibi belli kategorilerde büyük bir yenilik olmadığını belirten yetkililer, şöyle konuştu: "Ancak her yıl yeni buluşları patentliyoruz. Bu buluşlardan Tefal Clipso düdüklü tencere, yiyecekleri 3 kat daha hızlı pişirerek, vitaminleri yüzde 33 daha fazla koruyor."

Bu sene Tiryaki moda
Bütçesinin yüzde 1.5'ini Ar-Ge çalışmalarına ayıran Arçelik'in bünyesindeki Endüstriyel Tasarım Yöneticiliği Merkezi'nde Türk, İtalyan ve Alman tasarımcılar çalışıyor. Küçük ev aletlerinde satın alma kararını tasarım, satış politikası ve satış sonrası verilen servis hizmetlerinin etkilediğini belirten Arçelik yetkilileri, "Bu sene Tiryaki ve Süpürmen'e çok talep var. Fritöz, blender, tost makineleri de 10 yıldır büyük şehirlerde kullanılıyor" diye konuştu.

Arçelik'in yenilenen ürünlerinin yüzde 35'i makyajlı. Ancak yetkililer,ideal ürünü geliştirebilmek için rakip ürünlerle kendi ürünlerini kıyasladıklarını hatta tüketicinin kullanım alışkanlıklarını izleyebilmek için evlerde çekim yaptıklarını belirtti. Yetkililer, çevreci ürünler konusunda da iddialı.
 

Benzer İçerikler

Üst