Evrensel Tüketici Hakları

Bilge Gökçen

Yeni Üye
Üye
Evrensel Tüketici Hakları
tüketici hakları evrensel beyannamesi ile ilgili haberler tüketici hakları evrensel beyannamesi haberleri hakkında haberler beyannamesine ve tüketicilere yönelik bilgiler içeren
1. Temel gereksinimlerin giderilmesi hakkı: Tüketicilerin yeme, içme, giyinme, barınma gibi biyolojik temel gereksinimlerinin karşılanması için alınan önlemler. Ve hatta günümüzde güncelliği ve ciddiyet boyutları sürekli artan bir sorun; temiz bir çevrede yaşama hakkı.


2. Sağlık ve güvenlik hakkı: Tüketicilerin satın almış oldukları mal ve hizmetlerin üretim, dağıtım ve kullanılma sürecinde karşılaşılan risklere ve tehlikelere karşı alınan önlemler

3. Bilgilenme hakkı: Çeşitli mal ve hizmetleri satın alırken, niteliklerini, kullanılma koşullarını, fiyat, etiket vb. alanlardaki düzenlemeler ile tüketicinin bilgilendirilmesi.

4. Temsil edilme, sesini duyurma ve örgütlenme hakkı: Tüketicilerin kendilerini ilgilendiren her konuda kamu kuruluşlarında; düşünce ve görüşlerini bildirme, kamuoyu oluşturabilme, baskı unsuru olabilme; haklarını alabilme; bilinçlenme ve kendilerini koruyabilme gücüne ulaşılabilmesi için alınan önlemler.

5. Eğitilme hakkı: Haklarının ve sorumluluklarının neler olduğu ve doğru bir tüketicilik bilincine sahip olunabilmesi için tüketicilerin eğitimine ilişkin yapılan uygulamalar.

6. Seçme hakkı: Tüketicilerin çeşitli mal ve hizmetler arasında gelir düzeyine göre kendi gereksinimini karşılayabilme, tercih edebilme ve yapılan sözleşmeye tek taraflı fesh etme vb.

7. Cayma hakkı: Belli bir süre içerisinde hiçbir gerekçe göstermeden, satın alınan mala zarar vermeksizin geri verebilme ve yapılan sözleşmeyi tek taraflı fesh etme vb.

8. Tazmin edilme hakkı: Mal ve hizmet satın alımında zarar gören tüketicinin mağduriyetinin giderilmesi.

9. Ekonomik çıkarların korunması hakkı: Reklamlar, kapıdan satışlar, kredili ve taksitli satışlar, tek taraflı sözleşmeler, tüketici kredileri, satış sonrası hizmetler, çeşitli kamu hizmetleri vb. konularda tüketicinin mağdur edilmemesi; daha iyi ve uygun koşullarda mal ve hizmet sunulması; aldatılmamaları; zarar görmemeleri ve mağduriyetlerinin önlenmesi; yaşam düzeyinin yükseltilmesine ilişkin alınan tüm yasal, idari teknik ve huhuki önlemler.
10.Sağlıklı bir çevrede yaşama hakkı: Temiz, yeterli hava ve su; daha çok yeşil alan; temiz ve çağdaş bir kent; sağlıklı, kaliteli alt yapı hizmetlerinin sağlanması, oluşturulması ve savurganlığa karşı alınan tüm önlemler.

alıntı
 
cevap:Evrensel Tüketici Hakları

1. Temel gereksinimlerin giderilmesi hakkı: Tüketicilerin yeme, içme, giyinme, barınma gibi biyolojik temel gereksinimlerinin karşılanması için alınan önlemler. Ve hatta günümüzde güncelliği ve ciddiyet boyutları sürekli artan bir sorun; temiz bir çevrede yaşama hakkı.


2. Sağlık ve güvenlik hakkı: Tüketicilerin satın almış oldukları mal ve hizmetlerin üretim, dağıtım ve kullanılma sürecinde karşılaşılan risklere ve tehlikelere karşı alınan önlemler

3. Bilgilenme hakkı: Çeşitli mal ve hizmetleri satın alırken, niteliklerini, kullanılma koşullarını, fiyat, etiket vb. alanlardaki düzenlemeler ile tüketicinin bilgilendirilmesi.

4. Temsil edilme, sesini duyurma ve örgütlenme hakkı: Tüketicilerin kendilerini ilgilendiren her konuda kamu kuruluşlarında; düşünce ve görüşlerini bildirme, kamuoyu oluşturabilme, baskı unsuru olabilme; haklarını alabilme; bilinçlenme ve kendilerini koruyabilme gücüne ulaşılabilmesi için alınan önlemler.

5. Eğitilme hakkı: Haklarının ve sorumluluklarının neler olduğu ve doğru bir tüketicilik bilincine sahip olunabilmesi için tüketicilerin eğitimine ilişkin yapılan uygulamalar.

6. Seçme hakkı: Tüketicilerin çeşitli mal ve hizmetler arasında gelir düzeyine göre kendi gereksinimini karşılayabilme, tercih edebilme ve yapılan sözleşmeye tek taraflı fesh etme vb.

7. Cayma hakkı: Belli bir süre içerisinde hiçbir gerekçe göstermeden, satın alınan mala zarar vermeksizin geri verebilme ve yapılan sözleşmeyi tek taraflı fesh etme vb.

8. Tazmin edilme hakkı: Mal ve hizmet satın alımında zarar gören tüketicinin mağduriyetinin giderilmesi.

9. Ekonomik çıkarların korunması hakkı: Reklamlar, kapıdan satışlar, kredili ve taksitli satışlar, tek taraflı sözleşmeler, tüketici kredileri, satış sonrası hizmetler, çeşitli kamu hizmetleri vb. konularda tüketicinin mağdur edilmemesi; daha iyi ve uygun koşullarda mal ve hizmet sunulması; aldatılmamaları; zarar görmemeleri ve mağduriyetlerinin önlenmesi; yaşam düzeyinin yükseltilmesine ilişkin alınan tüm yasal, idari teknik ve huhuki önlemler.
10.Sağlıklı bir çevrede yaşama hakkı: Temiz, yeterli hava ve su; daha çok yeşil alan; temiz ve çağdaş bir kent; sağlıklı, kaliteli alt yapı hizmetlerinin sağlanması, oluşturulması ve savurganlığa karşı alınan tüm önlemler.
 
1. Temel gereksinimlerin giderilmesi hakkı: Tüketicilerin yeme, içme, giyinme, barınma gibi biyolojik temel gereksinimlerinin karşılanması için alınan önlemler. Ve hatta günümüzde güncelliği ve ciddiyet boyutları sürekli artan bir sorun; temiz bir çevrede yaşama hakkı.


2. Sağlık ve güvenlik hakkı: Tüketicilerin satın almış oldukları mal ve hizmetlerin üretim, dağıtım ve kullanılma sürecinde karşılaşılan risklere ve tehlikelere karşı alınan önlemler

3. Bilgilenme hakkı: Çeşitli mal ve hizmetleri satın alırken, niteliklerini, kullanılma koşullarını, fiyat, etiket vb. alanlardaki düzenlemeler ile tüketicinin bilgilendirilmesi.

4. Temsil edilme, sesini duyurma ve örgütlenme hakkı: Tüketicilerin kendilerini ilgilendiren her konuda kamu kuruluşlarında; düşünce ve görüşlerini bildirme, kamuoyu oluşturabilme, baskı unsuru olabilme; haklarını alabilme; bilinçlenme ve kendilerini koruyabilme gücüne ulaşılabilmesi için alınan önlemler.

5. Eğitilme hakkı: Haklarının ve sorumluluklarının neler olduğu ve doğru bir tüketicilik bilincine sahip olunabilmesi için tüketicilerin eğitimine ilişkin yapılan uygulamalar.

6. Seçme hakkı: Tüketicilerin çeşitli mal ve hizmetler arasında gelir düzeyine göre kendi gereksinimini karşılayabilme, tercih edebilme ve yapılan sözleşmeye tek taraflı fesh etme vb.

7. Cayma hakkı: Belli bir süre içerisinde hiçbir gerekçe göstermeden, satın alınan mala zarar vermeksizin geri verebilme ve yapılan sözleşmeyi tek taraflı fesh etme vb.

8. Tazmin edilme hakkı: Mal ve hizmet satın alımında zarar gören tüketicinin mağduriyetinin giderilmesi.

9. Ekonomik çıkarların korunması hakkı: Reklamlar, kapıdan satışlar, kredili ve taksitli satışlar, tek taraflı sözleşmeler, tüketici kredileri, satış sonrası hizmetler, çeşitli kamu hizmetleri vb. konularda tüketicinin mağdur edilmemesi; daha iyi ve uygun koşullarda mal ve hizmet sunulması; aldatılmamaları; zarar görmemeleri ve mağduriyetlerinin önlenmesi; yaşam düzeyinin yükseltilmesine ilişkin alınan tüm yasal, idari teknik ve huhuki önlemler.
10.Sağlıklı bir çevrede yaşama hakkı: Temiz, yeterli hava ve su; daha çok yeşil alan; temiz ve çağdaş bir kent; sağlıklı, kaliteli alt yapı hizmetlerinin sağlanması, oluşturulması ve savurganlığa karşı alınan tüm önlemler.
 
1. Temel gereksinimlerin giderilmesi hakkı: Tüketicilerin yeme, içme, giyinme, barınma gibi biyolojik temel gereksinimlerinin karşılanması için alınan önlemler. Ve hatta günümüzde güncelliği ve ciddiyet boyutları sürekli artan bir sorun; temiz bir çevrede yaşama hakkı.


2. Sağlık ve güvenlik hakkı: Tüketicilerin satın almış oldukları mal ve hizmetlerin üretim, dağıtım ve kullanılma sürecinde karşılaşılan risklere ve tehlikelere karşı alınan önlemler

3. Bilgilenme hakkı: Çeşitli mal ve hizmetleri satın alırken, niteliklerini, kullanılma koşullarını, fiyat, etiket vb. alanlardaki düzenlemeler ile tüketicinin bilgilendirilmesi.

4. Temsil edilme, sesini duyurma ve örgütlenme hakkı: Tüketicilerin kendilerini ilgilendiren her konuda kamu kuruluşlarında; düşünce ve görüşlerini bildirme, kamuoyu oluşturabilme, baskı unsuru olabilme; haklarını alabilme; bilinçlenme ve kendilerini koruyabilme gücüne ulaşılabilmesi için alınan önlemler.

5. Eğitilme hakkı: Haklarının ve sorumluluklarının neler olduğu ve doğru bir tüketicilik bilincine sahip olunabilmesi için tüketicilerin eğitimine ilişkin yapılan uygulamalar.

6. Seçme hakkı: Tüketicilerin çeşitli mal ve hizmetler arasında gelir düzeyine göre kendi gereksinimini karşılayabilme, tercih edebilme ve yapılan sözleşmeye tek taraflı fesh etme vb.

7. Cayma hakkı: Belli bir süre içerisinde hiçbir gerekçe göstermeden, satın alınan mala zarar vermeksizin geri verebilme ve yapılan sözleşmeyi tek taraflı fesh etme vb.

8. Tazmin edilme hakkı: Mal ve hizmet satın alımında zarar gören tüketicinin mağduriyetinin giderilmesi.

9. Ekonomik çıkarların korunması hakkı: Reklamlar, kapıdan satışlar, kredili ve taksitli satışlar, tek taraflı sözleşmeler, tüketici kredileri, satış sonrası hizmetler, çeşitli kamu hizmetleri vb. konularda tüketicinin mağdur edilmemesi; daha iyi ve uygun koşullarda mal ve hizmet sunulması; aldatılmamaları; zarar görmemeleri ve mağduriyetlerinin önlenmesi; yaşam düzeyinin yükseltilmesine ilişkin alınan tüm yasal, idari teknik ve huhuki önlemler.
10.Sağlıklı bir çevrede yaşama hakkı: Temiz, yeterli hava ve su; daha çok yeşil alan; temiz ve çağdaş bir kent; sağlıklı, kaliteli alt yapı hizmetlerinin sağlanması, oluşturulması ve savurganlığa karşı alınan tüm önlemler.
 
Geri
Üst