İ M A N D A N İ H S A N A T A S A V V U F

gülgüzeli

Yeni Üye
Üye
İ M A N D A N İ H S A N A T A S A V V U F
Güneşe ve kuşluk vaktindeki aydınlığına, güneşi takip ettiğinde aya, onu açığa çıkarttığında gündüze, onu örttüğünde geceye, gökyüzüne ve onu bina edene, yere ve onu yapıp döşeyene, nefse ve ona birtakım kabiliyetler verip de iyilik ve kötülüklerini ilham edene yemin ederim ki, nefsini kötülüklerden arındıran kurtuluşa ermiş, onu kötülüklere gömen de ziyan etmiştir."

Şems Süresi 1-10. ayetler

Cenab-ı Hakk'ın yemin etmesi, üzerinde yemin edilen varlıkların kıymet ve şereflerini bildirmekle beraber, aslında o yeminden sonra ifade edilen ilahi gaye ve muradın yücelik, azamet ve ehemmiyetini göstermek içindir. Bu ayetlerdeki yeminlerde de durum böyledir. Ancak şu farkla:

Cenab-ı Hakk bu ayet-i kerimelerde üst üste tam yedi defa yemin etmekte, ardından bir de manayı daha çok kuvvetlendirmesi için 'mutlaka' edatını kullanmakta ve ancak bu güçlü te'kid ve te'yidlerden sonra bildirmektedir ki: 'Nefsini arındırıp temizleyen kimse, MUTLAKA kurtuluşa erecek; aksine onu günah ve masiyetlerle kirleten kimse de muhakkak hüsrana uğrayacaktır..'

Calib-i dikkattir ki, Kur'an-ı Kerim'de Cenab-ı Hakk, nefs tezkiyesinden başka hiçbir hususta böyle üst üste yedi defa yemin etmemektedir. Bu gerçek, insanın kurtuluşu için nefs tezkiyesinin ne derece önemli ve zaruri olduğunu ifadeye kafidir
 
Geri
Üst