İş Adamından Öğütler

M

Misafir

Forum Okuru
İş Adamından Öğütler
·Doğru olan iş yapmak, işleri doğru yapmaktan daha önemlidir.
·Altınızdakilerle konuşurken ses tonunuzu yükseltmeyiniz. Bu onları tedirgin eder, sizinle tartışma zeminini yok eder. Sonuçta yanlış karar alma olasılığınızı artırır.
·Münakaşalarınızı uzatmayınız. İkna olamadığınız veya edemediğiniz hallerde görüşmeyi erteleyeniz.
·Kızma hakkınız, karşınızdaki bu hakkını kullanmasını müteakip derhal uygulamayınız. Kızma hakkı soğuk yenmesi gereken bir yemektir. Aksi halde durum kavgaya dönüşür.
·Taltifi aleni, cezalandırma veya haklı dahi olsa tenkiti ilgili ile teke tek yapınız.
·Gülümseyiniz, gülünüz veya muhatabınızı gülümsemeye ve gülmeye teşvik ediniz.
·Kim olsa selamlamayı ve mümkünse el sıkmayı ihmal etmeyiniz. Kimseyi görmezlikten gelmeyiniz.
·Karşınızdakine hakkını her durumda teslim ediniz.
·Yanlış bir hareketiniz olursa duruma göre gerekirse aleni özür dilemekten çekinmeyiniz. Bu sizi yüceltir.
·Aşırıya kaçmadan ve istihza izlenimi vermeden karşınızdakine zaman zaman kompliman yapmaktan geri durmayınız. Bu sempatiyi artırır.
·Her gelen mektup ve yazıya bekletmeden aldığınızı belirten bir cevabı mutlaka ve derhal yazınız. Ciddiyetinizin bir ifadesidir.
·Lüzumsuz münakaşalardan sakınınız ve bunlardan kaçınınız. Zaman ve prestij kaybetmeyiniz.
·Muhatabınızla karşılıklı olarak birbirinizi ikna edemiyorsanız ısrar etmeyiniz. Güvendiğiniz uzman bir danışmanla istişare ediniz.
·Uzmanı olmadığınız konularda kesinlikle ısrarcı olmayınız. Mümkünse bu konularda dinleyici olmayı yeğleyiniz.
·Karşınızdakini durum ne olursa olsun hele alenen aşağılamayınız.
·Bir konunun size izahı halinde, konuyu anlamış olsanız bile karşınızdakinin sözünü kesmeyiniz. En kötü halde o sırada zihnen başka bir sorununuza çözüm arayın. Muhatabınızın içini boşaltmasına izin verin.
·Kesinlikle astlarınıza talimat vermeyiniz. Gerekçeli kararlarını talep ederken aynen, tashihen veya tadilen görüşerek onaylamaya çalışınız veya reddediniz.
·Muhatabınızı huzura kavuşturmaya gayret ediniz. Oturma şekliniz örnek olarak rahatlatınız.
·Birini karşılarken ayağa kalkıp rahat bir köşeye oturtmaya bakınız. Masanız başında büyüklük taslar durumdan kaçının.
·Muhatabınızı biliyor iseniz karakterine ve eğilimlerine uygun şekilde motive etmeye çalışınız.
·Konuşma arasında konuya uyumlu bir fıkra anlatmak durumu yumuşatır. Kişiye dokunacak veya kaba espirili nükte ve anektodlardan kaçınınız.
·Psikolojik davranıp, karşınızdakinin görüşmeden sonuç ne olursa olsun rencide olmadan memnun ayrılmasını sağlamaya bakınız.
·Nihayet dış görünümünüze dikkat ediniz. Görünüm bir oranda şahsiyeti belirler. Burada söylediklerimizi uygulamanın çok zor olduğunun bilincindeyim. Ancak biraz gayretle mükemmele yaklaşmanın mümkün olacağına inananlardanım.


alıntı
 
Geri
Üst