İş Hayatında Yükselme Tüyoları

T

TİTAN

Forum Okuru
İş Hayatında Yükselme Tüyoları
iş hayatında yükselme, nasıl olur, ipuçları, öneriler, tavsiyeler, ile ilgili bilgileri burada bulabilirsiniz


is hayati-224.jpg


Sevgili melekler,
Kimimiz şartlar gereği,kimimiz kariyer sevdası sebebiyle iş hayatındayız.Nedeni ne olursa olsun yükselmek en büyük hedefimiz.Çünkü yükselmek hem daha iyi imkanlar hem de kariyer de bir üst basamak demektir.Peki yükselmek için dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?Cevapları İnsan Kaynakları Danışmanı Günnur Aktoros'tan alıyoruz..

İş yerinde iyi giyinmenin yükselmeye faydası olur mu?
İyi giyinmek, iyi görünmek, belli bir imaj sahibi olmak, yükselme konusunda kesinlikle çok önemli. Yükseldikçe sizin altınızda bulunan çalışanlara bir örnek teşkil etmiş oluyorsunuz. Dışarıda görüşmeler yaptığınızda da şirketi, ekibinizle toplandığınızda ise o şirketin yönetimini temsil ediyorsunuz. Bu nedenle en iyi şekilde görünmeye özen göstermek gerekir.

Yöneticilik görevi için akla gelen ilk isim olmayı nasıl başarabiliriz?
Yöneticilik görevi için başkalarından biraz daha farklı özellikler taşıyor olmak önemli. Üstünüze verilen sorumlulukları çok iyi şekilde yerine getirmek, açıkta kalan görevleri üstlenmek, organizasyon yeteneklerinizi, ekip yönetme, liderlik özelliklerinizi geliştirmek, güçlü iletişim yeteneğine sahip olmak, etrafınızdaki kendi pozisyonunuzdaki kişilerden daha ön plana çıkacağınız özelliklere sahip olmak gerekir.

Kendi konunuzda da şirketin üstlendiği konularda da kendinizi sürekli geliştiriyor olmanız, eğitimlere devam ediyor olmanız, farklı olarak öne çıkmanızı sağlayan unsurlar olacaktır.

Zam nasıl istenir?
Ücretlerin belli kurallar, politikalar çerçevesinde şirketlerde oluşturulmuş olması gerekir. Ama bunlara rağmen haksız durumlar olabilir, hak etmediğiniz maaşı aldığınızı hissedebilirsiniz. Piyasa şartlarına göre hangi ücreti alacağınızla ilgili bir araştırma yapmış olmanız, hangi ücreti hak ettiğinizi anlamanız gerekir.

Bunu anladıktan sonra o ücretin daha aşağısında çalışıyor olmanızın motivasyonunuzu kıracağını, dolayısıyla da verimliliğinizi düşüreceğini yöneticinize bu şekilde aktarıyor olmalısınız.

Eğer gerçekten hak ettiğiniz ücreti almıyorsanız motivasyonunuz düşecektir. Bu, şirket açısından da verimliliğin düşmesine ve ayrıca başka fırsatlara da bakmaya başlamanıza neden olacaktır. Bunu zammı verecek yetkili kişiye hissettirmeniz gerekir.

Yöneticilik pozisyonu için kendimizi nasıl hazırlayabiliriz?
Öncelikle sorumlu olduğunuz görevleri tam yapıyor olmanız, liderlik özelliklerinizi geliştiriyor olmanız önemli. Bununla ilgili eğitimlerin mutlaka faydası olacaktır.

Özellikle Türkiye’deki kurumsallaşmaya çalışan şirketlerde kendi sorumluluklarımız dışında ortada kalan bazı sorumluluklar vardır, bunlara sahip çıkmak önemli. Göreviniz olmasa bile başka sorumluluklar da üstlendiğiniz zaman üst yönetimin dikkatini çekebilir, diğerlerinden farklı olup yöneticilik pozisyonlarına hazırlanmış olursunuz.


Kariyer planlaması yaparken nelere dikkat etmek gerekir?
Üniversiteye girdikten sonra stajlarla birlikte farklı alanlarda deneyim kazanmaya çalışmalı, uzun vadede nereye gitmeyi hedeflediğinizi düşünerek kendinize bir yol çizmelisiniz. Kendinize uzun vadeli, 10-15 yıllık hedefler belirleyebilirsiniz. Daha sonra bu büyük hedefleri küçük hedeflere bölerek onları elde etmeye doğru neler yapmanız gerektiğini belirlemek en gerekli yöntemdir. Küçük hedeflerle de istediğiniz yere gelmek daha kolay olabilir.

Kendinizi nerelerde, hangi sektörlerde, şirketlerde geliştirebilecekseniz, uzun vadedeki hedeflerinizi tutturmak için buna odaklanmalısınız. Özellikle 10 yıla kadar, kendinizi nerelerde geliştirebilecekseniz o hedeflere yönelmeniz doğru olur. 10 yıldan sonra da artık hedeflerinize daha çok yakınlaşmış olursunuz.

Sık iş değiştirenler daha kolay yükselir mi?
Genel ortalamaya göre, farklı şirketlerde, farklı kültürlerde çalışan kişiler daha fazla donanım, deneyim sahibi olabiliyorlar. Daha farklı alanlarda pozisyonlandıkları için karmaşık durumları daha kolay yönetebiliyorlar. Ama kesinlikle çok fazla şirket değiştirmeyi önermiyoruz. İki yıldan az zamanda şirket değiştirmek çok tavsiye ettiğimiz bir durum değil.

Bulunduğunuz şirkette sürekli kendinizi geliştirebiliyor, farklı pozisyonlarda farklı deneyimler elde edebiliyorsanız, mevcut şirketinizde kalmak terfide daha faydalı olur. Kendinizi geliştirmediğiniz durumlarda farklı alternatiflere bakmak yararınıza olur.

Terfi istemek için yöneticimizle nasıl konuşmalıyız?
Terfi istemek için öncelikle o terfiyi hak ettiğinize kendinizin inanması gerekir. Şu anda yapmış olduğunuz görevleri en iyi şekilde yapmanız, ayrıca terfi isteyeceğiniz pozisyondaki görevleri yapabileceğinize öncelikle kendiniz inanmanız, bunu yöneticinize en doğru şekilde aktarmanızı sağlar.

Neden başkalarının değil de sizin o pozisyonu hak ettiğinizi iyi açıklamanız gerekir. O pozisyonun istediği yetkinlikleri ve kendinizde bunların ne kadar bulunduğunu iyi açıklamanız lazım. O terfiyi neden istediğinizle ilgili hedeflerinizi ve bu hedefleri nasıl yerine getireceğinizi iyi açıkladığınız sürece, üst yönetim terfiyi hak ettiğinizi görecektir.

İş teklifleri arasından seçim yaparken nelere dikkat etmeliyiz?
Size yapılan teklifteki iş alanı çok önemli. Bu iş alanının sektörde ne kadar güncel olduğu, ileride ne kadar gelişeceği, teklifi yapan şirketin bulunduğu sektörün ne kadar gelişmekte olduğu da çok önemli. Bütün bunları değerlendirerek karar vermekte fayda var.

Zamanla farklı sektörler ve pozisyonlar ön plana çıkıyor. Bunları sürekli gündemde tutmak gerekir. Bugün sizin için iyi konumda görünen pozisyon, üç yıl sonra önemini yitiriyor olabilir. Bunu da değerlendirmek gerekir.

 
Geri
Üst