Marka İmajının Gücü

Bilge Gökçen

Yeni Üye
Üye
Marka İmajının Gücü
MARKA İMAJININ GÜCÜ
İlerleyen teknoloji ve ticaretin ülke sınırlarını kaldırması ile rekabet koşulları da zorlaştı. Ekonomik kriterler yeniden ele alınmaya başlandı.

Konuyu örnekle açıklamak gerekirse en belirgin olarak “kaliteyi” ele alabiliriz. Ürününüzün ne olduğu yada satış kitlenizin kim olduğu önemli değil. Müşteri her zaman kaliteyi istedi ve tercih etti. Bu halen geçerli bir kural.Üstelik eskisine göre daha belirginleşmiş bir kural.

Kalitenin öneminin belirlenmesi ile standartları da belirlendi.Sadece ürün kalitesi olarak geçen “kalite” alt katmanlara ayrıldı. Ürün kalitesi, şirket kalitesi, hizmet kalitesi ve servis kalitesi gibi. Tüm detaylandırmanın en önemli sebebi kalitenin ekonomideki yerinin değişmesi idi. Köklü firmaların ve ekonomik gelişimi takip edenlerin çok iyi bildiği “Ürün kaliteli ise kendini gösterir ve müşterisini oluşturur” kuralının temelinde de kalitenin ekonomide ki yeri yatmaktadır.

Kalite müşterinin aradığı koşul idi.Dolayısı ile bir marka ,şirket kendini göstermek için lider olmak için kaliteli ürün sunmalıydı. Yukarıda da bahsettiğimiz gibi kaliteli ürün kendi müşterisini oluşturabiliyordu. Ancak ekonomi gelişti, teknoloji hızlandı ve dünya globalleşti. Rekabet artık eskisi gibi değildi. Kalite bir zamanlar bir firmayı tek başına liderliğe götürebiliyordu. Şimdi ise bir firma kaliteli ürün sunmazsa yok olacağını biliyor. Sektörde tüm firmalar kaliteyi sunmaya çalışıyor. Bu gün kalite varolmanızı sağlamakta. Ancak artık liderliğe giden yolda tek kural değil.

Coca-cola ve Pepsi için düzenlenen araştırmayı örnek olarak incelersek;
Markalar gizlenerek içecekler deneye katılan bireylere veriliyor ve hangisini beğendikleri soruluyor. Deneye katılanların çoğunluğu Pepsi markasının olduğu içeceği tercih ediyor ve beğenilerini dile getiriyor. Aynı bireylere bir süre sonra bu kez markalar belli olacak şekilde sunuluyor. Daha önce markasını bilmeden Pepsi’yi tercih edenlerin bu kez Coca –cola’yı tercih ettiği belirleniyor. Bu araştırmada deneylerin zevk, beğeni gibi mekanizmalarında marka imajının etkisi ortaya konulmuştur.

Tüm bu gelişmeler farklarını ortaya koymak isteyen firmaların müşterinin neyi neden tercih ettiğini araştırmaya yöneltti. Müşteri zihninde oluşan yeriniz. Müşterinin zihninde ki kalite tanımını elde etmeniz.

Rekabetin yeni gücü müşteri zihninden geçmekde. Firmalar ürünleri, hizmetleri, satış kanalları, reklamları, sponsorlukları ile müşterinin zihninde yer edinmeye çalışmaktadır. Sunulan somut veya soyut tüm çalışmalar ile oluşan resim müşteri için kim olduğunuzu ortaya çıkartır. İmaj bu resmin bütünüdür.
 
Geri
Üst