1. Bilge Gökçen

    Bilge Gökçen Yeni Üye Üye

    Kayıt:
    27 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    11.882
    Beğenilen Mesajlar:
    117
    Ödül Puanları:
    0

    Marka Üzerine

    Konu, 'İş ve Kariyer' kısmında Bilge Gökçen tarafından paylaşıldı.

    Marka üzerine... BÖLÜMLENDİRME, KONUMLANDIRMA ve MARKA ÜZERİNE
    Pazar bölümlemesi, pazarı benzer istek ve ihtiyaçları olan tüketicilerin oluşturduğu, göreceli olarak homojen sayılabilecek alt bölümlere ayırmaktır.

    Rekabetin itici gücünün yanı sıra, benzer özellikler gösteren pazar için strateji geliştirmek daha kolaydır, daha verimli olunur ve işletmenin kaynakları daha etkin kulanılır. Bu nedenlerle de işletmeler pazar bölümlemesi yaparlar. Pazarlarını bölümlerken ise şu faktörleri kullanırlar; pazarı böldükten sonra yapılan pazarlama eylemi, bölmeler içinden bazılarını seçmek ve hangi pazarlara girileceğine, hangi pazarlarda faaliyette bulunulacağına karar vermektir. Hedef pazar ya da pazarlar seçildikten sonra ise konumlandırma yapılır.

    Tüketici ile ilgili değişkenlere göre bölümleme :

    1. Coğrafik Bölümlendirme (İtalyan kullanıcı, Fransız kullanıcı gibi)
    2. Demografik Bölümlendirme (Kadın ve erkek, genç ya da yaşlı gibi)
    3. Psikografik Bölümlendirme (Cesur, atak, içe dönük, duygusal gibi)


    Ürün ile ilgili değişkenlere göre bölümlendirme :

    1. Kullanılan miktar (Yoğun kullananlar, sık kullananlar ya da kullanmayanlar gibi)
    2. Yarar (Birinci kalite kağıt, baş ağrılarını dindiren ağrı kesici gibi)
    3. Marka tercihi (Olanlar ve olmayanlar gibi)


    Konumlandırma; seçilen Pazar bölümündeki tüketicilere işletmenin
    sunduğu ürünün-hizmetin onlar için uygun olduğunu, diğer tüketicilerin ihtiyaçlarını ise karşılamayacağını anlatan süreçtir. Bir başka deyişle, konumlandırma, tüketicilerin zihninde ‘ürüne ait bir yer yaratmaktır’. Tüketicilerin zihninde ürüne yönelik yer yaratırken;


    1. Ürün özelliği ya da özellikleri kullanılabilir
    2. Rakipler ile kıyaslayıcı konumlama yapılabilir
    3. Ürünün kullanımı vurgulanabilir
    4. Fiyat-kalite ilişkisi ile konumlama yapılabilir
    5. Ürünü kullananlar vurgulanabilir
    6. Ürün sınıfı vurgulanabilir
    7. Kültürel semboller ile konumlama yapılabilir

    Konumlandırma marka yaratımının ilk adımıdır. Zira, marka yönetimi,
    işletmenin ürünlerinin sağladığı faydaları müşterilerin algılamalarını sağlamak üzerine kurulur.

    İşletme yöneticisi bu algıyı marka kimliğini şekillendirmekle yaratır. Marka kimliği işletmenin tüketiciye vermek istediği ya da verdiği mesajdır. Marka imajı ise tüketicinin mesajı nasıl algıladığıdır. Yaratılan kimlik ve algılanan imaj o kadar önemlidir ki işletmenin bu günkü ve gelecekteki kazancını, karlarını ve işletme değerini etkiler.

    Tüketiciler güçlü markaları;

    • Severler,
    • Ona güven duyarlar,
    • Tercih ederler,
    • Markaya bağlanırlar,
    • Olumlu tutum beslerler. Yani gelecekte işletme sahip olduğu marka adı
    altında yeni ürünler sunarsa onları da satın alma istekliliği taşırlar
    • Ve bazı unsurlara marka aracılığı ile sahip olurlar.

    Bir Mercedes,
    1. Pahalı, iyi yapılmış, sağlam, yüksek prestijlidir
    Özellikleri
    2. Sağlam ve koruyucudur
    Faydaları
    3. Yüksek performans, güvenlidir
    Değerleri
    4. Alman otomobili, organize, yüksek kalitededir
    Kültürü
    5. Görmüş geçirmiş bir patron kimliğindedir
    Kişilieği
    6. Direksiyonun ardında 20’lik bir sekreter değil, 55’in
    üzerinde bir üst düzey yöneticinin olmasını bekleriz.
    Kullanıcısı
    Umarım biraz da olsa faydalı olmuşumdur[​IMG]) herkese iyi günler

    (Kaynak: P.Kotler, Marketing Management, 2003.)


    Ekin ARSLAN
     
Marka Üzerine konusuna benzer diğer içeriklerimiz
  1. Olasılıksız Üzerine

    Olasılıksız Üzerine

    Olasılıksız Üzerine Hayatınızda verdiğiniz kararlar üzerine, sonuçların gerçekleşme olasılığı nedir? Her şeyden o kadar emin misiniz? İçinizdeki ses size tamam mı diyor, yoksa size mi öyle geldi. Kimi zaman hiç de üzerinde durmadığımız, ama hayatın belli evrelerinde içinde olduğumuz, basit çelişkilerle kapsamına girdiğimiz bir olasılık konusunun büyüsüne kapılıyoruz. Bu mistik hava, bizi...
  2. Sebat Üzerine

    Sebat Üzerine

    Sebat Üzerine -Cesaret korkunun yok olması değil korkunun yenilmesidir. -Kazananlar hiç bir zaman terk etmez terk edenler hiçbir zaman kazanamaz. -Posta pulunu düşünün: yerine ulaşana kadar yapıştığı yerden ayrılmaz. -Bir işten yılmak o işi bitirmekten daha yorucu olabilir. -En iyi planlar siz onları hayata geçirene dek yalnızca gündüz düşleri olarak kalırlar. -Var olmaktan fazlasını...
  3. Dua Üzerine

    Dua Üzerine

    Dua Üzerine -Esas önemli olan ne kadar uzun süre dua ettiğiniz veya ne kadar çok dua ettiğiniz değil ne kadar çok inandığınızdır. -Dualar biraz durmanızı sağlayan duraklardır. -Hayatınız çok naziktir kırılabilir onu dualarla taşıyın. -Eğer bazen Tanrı'nın cevabı gecikiyorsa bu sizi terk ettiğini düşünmeyin. -Dua Allah'ın bolluğundan sizin boşluğunuza açılan bir kanaldır.
  4. hangi marka pc

    hangi marka pc

    hangi marka ve model laptop kulanıyorsunuz?
  5. Markalarda İndirim

    Markalarda İndirim

    Arkadaşlar selamlar, Foruma yeniyim bu yüzden ilk paylaşımımı yapmak istedim; benimde çalıştığım Mecrea'da kırmızı etiketli ürünler var. Beğenebileceğinizi düşündüm, hala hepsi bitmeden bir paylaşım olsun istedim. 200'ün üzerinde mağaza var, hala duymadıysanız bence bir bakın derim; özellikle butik mağazaların ürünlerini satıyoruz. sevgiler sevtap

Sayfayı Paylaş