1. Bilge Gökçen

    Bilge Gökçen Yeni Üye Üye

    Kayıt:
    27 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    11.882
    Beğenilen Mesajlar:
    117
    Ödül Puanları:
    0

    Öğrenciyi Tanıma

    Konu, 'Okul ve Öğretmenler' kısmında Bilge Gökçen tarafından paylaşıldı.

    ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ GENEL YETERLİKLERİ
    B-) ÖĞRENCİYİ TANIMA
    Öğretmen, öğrencinin tüm özelliklerini, ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, geldiği ailenin ve çevrenin sosyo - kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır.

    B1-) Gelişim Özelliklerini Tanıma

    Öğretmen öğrencinin fiziksel, sosyal, bilişsel, dil, duygusal, kültürel gelişimine ait düzeyini, öğrenme biçimlerini, güçlü ve zayıf yönlerini, ilgi ve gereksinimlerini bilmelidir.

    Performans göstergeleri
    B1.1. Gelişim ilkeleri ile gelişim alanlarının özelliklerini bilir ve uygulamalarına yansıtır.

    B1.2.Öğrencinin gelişim düzeylerini ve bireysel farklılıklarını gözlem, görüşme, bireysel ve grup projeleri, ölçekler vb teknikler kulanarak belirler. (C5.4)

    B1.3.Öğrencinin gelişim düzeyi, öğrenme biçimi, ilgi ve gereksinimlerine uygun ödev ve sorumluluklar verir. ( A1.11; C1.8; D2.4 )

    B1.4.Öğrenciye ait bilgileri sınıf içi ve dışı çalışmaları çeşitlendirmekte kullanır. (A1.9)

    B1.5.Öğrenciye ait bilgileri öğrenme ve öğretme sürecini planlama, uygulama ve değerlendirmede kullanır. (C1.2; C3.1)

    B1.6.Öğrenciye ait kişisel gelişim dosyalarını inceler.

    B1.7. Öğrencinin kişisel gelişim dosyasına gerekli bilgileri ekler.

    B2-) İlgi ve İhtiyaçları Dikkate Alma

    Öğretmen, öğrenmeyi planlama, uygulama ve değerlendirme süreçlerinde öğrencinin ilgi ve ihtiyaçları ile farklı öğrenme biçimlerini göz önünde bulundurabilmelidir.
    Performans göstergeleri
    B2.1.Öğretme-öğrenme sürecini bireysel farklılıklara göre planlar. (C1.2)

    B2.2. Öğretme-öğrenme sürecinde öğrencinin ilgi ve ihtiyaçları doğrultusunda değişiklikler yapar. (C5.4)

    B2.3.Bilgi ve iletişim teknolojilerini de kullanarak, farklı deneyimlere, özelliklere ve yeteneklere sahip öğrencilere uygun öğrenme ortamları hazırlar.

    B2.4. Öğrencinin ilgi ve ihtiyaçları doğrultusunda değerlendirme yöntemlerini çeşitlendirir. (D1.3; C.5.7; D2.5;)
    Öğretmen, öğrenciyi birey olarak kabul etmeli ve geçmiş yaşantılarına, gelişim özelliklerine, ilgi ve ihtiyaçlarına, öğrenme biçimlerine saygı gösterebilmelidir.

    B3-) Öğrenciye Değer Verme

    Performans göstergeleri
    B3.1.Öğrenciye ismiyle hitap eder. (C7.2)

    B3.2.Öğrencilerle ilgili kayıtlarda gizlilik ilkesine uyar. (E4.8)

    B3.3.Öğrencilere uygun tartışma ortamı yaratır.

    B3.4.Öğrencinin kendini ifade edebileceği fırsatlar sunar.

    B3.5.Öğrencinin fikirlerine ve ürettiklerine değer verir. (A1.6)

    B3.6.Öğrencilere, diğerlerinin fikirlerine ve ürettiklerine değer vermeleri için model olur.

    B3.7. Öğrencilerin sahip olduğu değerlere saygı gösterir. (E4.6)

    B3.8. Öğrencilerin sahip olduğu kültürel değerleri dikkate alır. (E4.2;E4.3)

    B4-) Öğrenciye Rehberlik Etmek

    Öğretmen, öğrencinin kendini ve diğerlerini tanımasına ve kabul etmesine, kendisi ile ilgili farkındalığını günlük hayatta kullanmasına ve olumlu davranışlar geliştirmesine, kendi kendini güdülemesine rehberlik edebilmelidir.

    Performans göstergeleri
    B4.1.Öğrencinin gelişim özellikleri ile ilgili elde ettiği bulguları onlarla paylaşır. (D3.4)

    B4.2.Öğrencinin güçlü ve zayıf yanlarını fark etmesini ve geliştirmesini sağlayacak ortamlar oluşturur.

    B4.3.Öğrencinin ilgi ve ihtiyaçları doğrultusunda ilgili uzmanlarla işbirliği yapar.

    B4.4.Öğrenciyi ilgi ve ihtiyaçları doğrultusunda ilgili uzmanlara yönlendirir.

    B4.5. Öğrencinin kişisel gelişimini ailesi ile paylaşır. (E5.2;D3.8)
     
Öğrenciyi Tanıma konusuna benzer diğer içeriklerimiz
  1. Tan - Serhoşlaştım

    Tan - Serhoşlaştım

    Yaşlarla yürüyorum karanlıklara Güya bıakacağım seni siyahında Yaşlarla yürüyorum karanlıklara Güya bıakacağım seni siyahında Başka kollarda, yabancı ellerdesin Dayanamıyorum, yetti gel canıma Başka kollarda, yabancı ellerdesin Dayanamıyorum, yetti gel canıma Dalıp gitmeklemi geçecek bu ömrüm Şarkılarda iççekmekmidir her günüm Sen başka sefalarda, ben bu hallerde Hep susacakmıyım,...
  2. Tan - Geçer

    Tan - Geçer

    Hep aynı hikaye Gönlüm düşünce aşka Her ayrılık aynı Yalnız kişiler başka Hep aynı yalnızlık Aynı tanıdık telaş Hep aynı herşey aynı Sanki birbirine eş Geçer geçer daha öncekiler gibi Bu da geçer Neler neler geçmedi ki Yine düşer Deli divane gönlüm aşka aşka Aşka vurgunum ben Hep aynı heyecan Aynı çocuksu hayat Ben böyle biraz deli Sen de bir an öyle kal nasıl olsa Geçer geçer daha...
  3. Klasizm Tanımı

    Klasizm Tanımı

    resimde klasizm klasizm tanımı resimde akımı ressamları Klasizm Klasizim,17. yüzyılda monarjinin egemen olduğu dönemde Fransa'da ortaya çıkmıştır. Gerçeğin yalnızca akıl yoluyla bulunacağı savunulur. Sanat ideal insanı ele almalıdır, sanat eseri ahlaka uygun olmalıdır. Şairin ya da yazarın yaratma evrenini belirli ölçülerde kurallara dayandırmayı amaçlayan bu akımın düşünsel yapısı...
  4. TaN

    TaN

    30 Ekim 1981 doğumlu olan Tan, bir sanat şehri olan Hannover-Hildeshaimde dünyaya geldi. Ilköğretimine Ankara Arı Kolejinde başladı. Polifonik korolarda uzun süre şarkı söyledi. Hacettepe Üniversitesi Devlet Konservatuarı yarı zamanlı korosunda yer aldı. Bunun yanında şan, piyona ve solfej dersleri aldı. Icindeki müzik tutkusuyla Ankara Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Opera bölümünde...
  5. Mezoterapi tanımı

    Mezoterapi tanımı

    Sevgili meleklerim;güzelleşmek için birçok kadın neler yapmazki...Teknolojinin ve tıbbın sunduğu imkanlarda güzelleşmenin kolay yöntemlerindendir.Bu yöntemlerden biri de mezoterapidir; Mezoterapi tanımı Mezoterapinin kelime anlamı “orta deri” tedavisidir. Tedavi edilecek bölgeye özel olarak hazırlanan ilaç karışımları, 4-6 mm uzunluğundaki iğneler ile çok küçük miktarlarda olmak üzere 1,5-2...

Sayfayı Paylaş