Sağlıklı yeme ve yaşam alışkanlıkları

*GüMüŞ*

*GüMüŞ*

Yeni Üye
Üye
Sağlıklı yeme ve yaşam alışkanlıkları
002.jpg
1- Günde 10-15 bardak su içiniz.
2- Masaya yemeği küçük bir tabakta getirin,yemeğin yağlı kısmını tabakta bırakın
3- Yemeğe birkaç dakika ara vererek yanınızdakilerle konuşun.
4- Her lokmadan sonra çatalı tabağa bırakın
5- Kitap okurken ve televizyon izlerken yemek yemeyiniz.
6- Yavaş yiyin , iyi çiğneyin, ara öğünlerde muhakkak bir şeyler yiyin.
7- Öğün aralarında yeme isteği duyduğunuzda su için ve bir süre bekleyin, açlık duygunuz geçmiyorsa sebze, küçük meyva, salatalık, havuç marul yiyin.
8- Yemek biter bitmez masadan kalkın, kalan yemekleri paketleyip dondurun.
9-Evde enerji yoğunluğu yüksek yiyecekler(tatlı gibi) bulundurmayın.
10-Yiyecekleri göremeyeceğiniz şekilde dolapta tutun.
11-Çevrenizi yememeniz gereken yiyecekleri ikram etmemeleri için uyarın.
12- Canınız sıkıldığında birşeylerle uğraşın.
13-Yememeniz gereken herhangi bir yiyeceği çok istiyorsanız yiyin, fakat o yiyecekle aldığınız kaloriyi yürüme veya başka bir aktivite ile harcayın.
14-Özel bir olay nedeni ile (davet gibi) canınızın istediği yiyeceklerden yiyin, fakat onu izleyen akşam öğününü sadece sebze salatası ile geçiştirin.
15- Yiyecek alışverişine tok karnına çıkın, satın aldıklarınızı kendiniz taşıyın.
16- Satın alırken meyvaların küçüğünü seçin, yediğinizi bir adetle sınırlayın.
17- Günde 1 saat yürüyünüz.
18-Üç kilometreden daha kısa mesafeler için taşıta binmeyin yürüyün.
19-Çanta ve benzeri eşyalarınızı kendiniz taşıyın.
20-Dört kattan daha az yükseklik için asansör kullanmayınız.






kaynak:kilodiyet.com
 
Üst