Merhaba. Öncelikle sorunuza geç döndüğüm için kusurumuz affola. Çünki mesele aşırı titizlik ve dikkat isteyen bir konu.
Bilim ve teknikteki ilerleme bizi bir çok cevapsız sorularla karşı karşıya bıraktı. Bu sorulardan biri de, gebelik süresi fiziksel kusurlara sahip olan bebeklerin ultrasonla belirlenmesi ve kürtajının caiz olup olmaması. Hamilelik döneminde yapılan periyodik muayene sırasında ortaya çıkan herhangi bir olumsuz sonuç ebeveynlere de kötü etkiliyor. Düşünüyorlar ki, dünyaya gelecek bebek onlara mutluluk değil, üzüntü getirecek. Ve bütün ömrü boyunca ebeveyn himayesine muhtaç olacak. Ama dünyanın imtihan yeri ve ahiretin tarlası olduğunu bilmek lazım. Kim bilir, belki İlahi İnaye farklı tecelli edecek ve çocuğun gelişimi normal şekilde devam edecek. Bu nedenle, tam bir teslimiyet içerisinde Allah'a tevekkül etmeli ve dua ederek O'nun hakkımızdaki takdirine razı gelmeliyiz.
İslam dini meseleye tamamen farklı bir açıdan yaklaşıyor. Birinci görüşe göre, döllenmeden itibaren, ikinci görüşe göre ise 120 günden sonra cenini kürtaj etmek olmaz. Çünkü, artık o, nefistir, yani insandır. Yaşama hakkı vardır ve bu doğal hakkı ona Rabbimiz verdi. Bir bebeği dünyaya geldikten sonra öldürmekle anne karnında öldürmek arasında hiçbir fark yoktur. Her iki cinayeti işleyen (ler) katil olarak kabul edilir. Kürtaj yaptırmaya ancak bu şartlarda izin verilmiştir: eğer annenin hayatını kaybetme tehlikesi varsa, doğuma saatler kalsa bile iki candan biri yani annenin canı tercih edilmeli. Şayet annenin hayatı söz konusu ise kürtaj yapmak caizdir.