Hava Yastığı Nedir Nasıl Çalışır
Yeni otomobillerde sürücü ve yolcuların güvenliği acısından arac icerisine birden fazla hava yastığı koyuluyor.
Otomotiv dünyasının en önemli buluşundan biri olan; hava yastıkları, trafik kazalarında binlerce yaşam kurtarmıştır. Herhangi bir kazada plastik torba gaz ile dolar ve sürücü ile ön koltuktaki yolcunun sert çarpmalarını engeller. Böylece kazanın ölümcül etkileri azaltılmış olur.
Hava Yastığı Nasıl Çalışır?
İlk darbenin sensör ünitesi tarafından tespit edilmesiyle gönderilen sinyaller, sistemi harekete geçirir. Sodyum Azotörün (NaN3) içeren kısımdaki bozunma sonucu; ısı 2NaN3(k) ——- 2Na(k) + 3N2(g) reaksiyonuyla azot gazı oluşur. Sürücü tarafındaki hava yastığı 70 L, ön koltukta bulunan yolcu tarafındaki hava yastığı ise 130 L genişler
Hava yastığındaki reaksiyonun hızını artırmak için Molibden Disülfür (MoS2) ve barutun bir bileşeni olan Kükürt (S) kullanılır. Ayrıca, Kükürt, reaksiyon ürünlerinden olan Sodyum (Na) metali ile Sodyum Sülfat katısı (Na2SO4) oluşturur. Böylece, aktif bir metal olan Sodyumun su ile girebileceği bir reaksiyon ve bunun sonucu oluşabilecek istenmeyen durumlar da önlenmiş olur.
Hava yastığı genellikle araç gövdesinin altındaki boşlukta bulunan merkezi mikroelektronik sistemle saniyenin çok küçük bir bölümünde faaliyete geçiyor.