Nikah esnasında şahitlerin ne yapması gerekir?

İ

İslami Yazar

Forum Okuru
Nikah esnasında şahitlerin ne yapması gerekir?
Nikah akdinde şahitlerin rolü nedir? Sadece hazır bulunmaları yeterlimi yoksa muameleyi (icap ve kabulü) işitmeleri lazım mıdır?

Şahitlik nikah akdinin sıhhat şartıdır. Şahitler olmadan veya şehadet şartları yerine getirilmeden akdedilen nikah akdi sahih değildir. Nikah akdi yapılırken mükellef yani akil, baliğ, hür iki Müslüman erkeğin veya bir erkekle iki mükellefe kadının bulunması lazımdır.



Nikah esnasında şahitlerin ne yapması gerekir.jpg



Nikah akdinde şahit bulunması şartı şahitlikte aranan diğer hususlarında tamam olması ile gerçekleşir.

Şahitlerin nikah akdinin inikadı anında hazır bulunmaları şarttır. Nikah akdi icap ve kabul beyanları ile kurulur. Şahitler hazır olmaksızın icap ve kabul yapılıp daha sonra şahitlere haber verilse dahi akit sahih olmaz. Şahitlerin şahadeti ile, fasit olan nikah akdi sahih hale gelmez. Şahitlerin huzurunda , icap ve kabul beyanlarının yenilenmesi gerekir. Aynı şekilde şahitlerden birisi varken yapılan icap ve kabul daha sonra ikinci şahide bildirilse, onun şahadeti ile nikah sahih hale gelmez icap ve kabul beyanlarının tekrarlanması gerekir.

Şahitlerin âkitlerin sözlerini işitmeleri ve ondan murat olunan manayı anlamaları da şarttır.

İmam-ı Züfer (r.a.) hazretlerine göre evlenen erkekle kadının nikahta icap ve kabul beyanlarını işitmek şahadettir. Bu bakımdan iki tarafın lisanına vakıf olmayanların şahadeti makbul değildir.

Uyuyan ya da duyduğunu anlamayan ve ayıldıktan sonra da hatırlamayan sarhoşun ve sağır kimsenin şahitliği makbul değildir. Fakat iki tarafın sözlerini işiten ahresin veya dili tutulmuş kimsenin şahadeti ile nikah münakit olur.

Akit yapılırken tarafların icap ve kabul beyanlarını şahitlerin birlikte işitmiş olmaları şarttır. Şahitlerden biri diğerinin öbür şahit ise diğer âkidin sözlerini işitseler veya şahitler taraflardan yalnız birinin sözünü işitseler nikah akdi sahih olmaz çünkü şehadet akdin yani icap ve kabulün rüknü olduğundan şahitler her iki tarafın sözlerini işitmedikçe rüknün şartı tahakkuk etmiş olmaz.

Gaip hakkında mektup ile nikah akd olunduğu taktirde, şahitlerin mektubun mündericatını işitmeleri veya maznunatına muttali olmaları gerekir. Mektup, mündericatı emir sıgası ile olursa tevkili icap edeceğinden ve bu durumda kendisine mektup gönderilenin hem icap hem de kabul makamında olacağından şahitlerin yalnızca onun sözünü işitip anlamaları kafidir.

Netice olarak nikah akdinde iki şahidin hazır bulunması gerekli fakat yeterli değildir. Aynı zamanda şahitlerin konuşulan lisana vakıf olmaları, tarafların icap ve kabul beyanlarını her ikisinin de beraberce işitip anlamaları şarttır.
 
Hocam merhaba, konuyla biraz alakasız olucak ama çok merak ettiğim bir soru var. Regl ( adet ) ağrısı çekenler , nikah kıyılmadan imama söylerde , nikah esnasında bir dua okunuyormuş ve bu dua regl ağrılarını gideriyormuş . Bunun gerçeklik payı varmı ? Kuzenim evlenecekte . Böyle bir söylem duymuş. Kendisi regl ağrıların dan muzdarip . Cevabınız için şimdiden teşekkür ederim.
 
Merhaba. Nikah merasimi esnasında Kadının aybaşı halinde olmasında bi sakınca yoktur. Ancak nikahın akabinde beraberlik caiz değildir.
Nikah esnasında Adet ağrısı çeken kadın için dua edilip edilmediği konusunda bir rivayet bilgim bulunmamakta. Bu konuda Sizin için bi araştırma yapıp tekrardan yorum şeklinde sizlerle paylaşırım.
 
merhaba ben 5 yıllık evliyim 3 yaşında bir oğlum var. eşimle görücü usulü evlendik ne obeni seviyor nede ben onu seviyorum. ailelerimizden dolayı ve çocuktan dolayı boşanmıyoruz gerçi hiç konuşmadıkta. benim tanıştığım biri var bana çok değer veriyor . arada ilişkimiz oluyor bana imam nikahı kıyalım diyor iki kişiyle imam nikahı olurmu?
 
Tövbe Bismillah ! Yani İslami olarak yanlış bir şey yapıyorsunuz zaten. Kafam karıştı tam toparlamam lazım. Yani evlisiniz bir oğlunuz var sevmiyor ve boşanmayı konuşmuyorsunuz. Biri ile birliktesiniz birlikte oluyorsunuz. İmam nikahı kıysam olur mu diyorsunuz. Yahu yaptığınız herşeyin tamamı yanlış ki imam nikahı kıysanız ne olur kıymasanız ne olur. Bir kadına bir kere nikah düşer. Neyse haddimi aşan cümleler kurmamak için kısa kesiyorum. İslami Yazar cevaplandıracaktır.
 
Merhaba. Konumuzda belirtmeye çalışmıştım aslında ama. Kadın Ve bi başkasının nikahı altında yaşayan bi kimsenin başka biriyle nikahlanması Caiz değildir. Ancak Nikahlı olduğu kimseden boşanması Ve iddet denilen belirli bir vaktin beklenmesi ile başka bir kimse ile nikahlanabilir. Bu şartlar yerine geldikten sonra Caiz olan nikahın yapılabilmesi içinde Nikahın olmazsa olmazı Şahitlerdir. Şahit olmadan nikah geçerli Olmaz. Şahitlerin iki Erkek veya Bir erkek iki kadın şeklinde olması gerekir. Bunların dışındaki nikahlar geçersizdir.
 
Böyle bir ilişki yaşamak dinen Asla ve Kat’a Caiz olmadığı gibi Evli olduğu kimseye de büyük sıkıntıdır. Ya Boşanıp Görüştüğü kişiyle evlilik yapacak. Veya Ayrılıp Nikahlı olduğu ailesine dönüp dine uygun bir yaşayış seçecek. Dinin emrettiği nikah akdine uymadan yaşanan Ve Hz. Allah’ın müsade ettiği sınırları aşmak ise size mutluluk yerine sıkıntı ve eza verecektir.
 
Geri
Üst