P&G Beauty 2011 yaz makyaj modası

M

Misafir

Forum Okuru
P&G Beauty 2011 yaz makyaj modası
2011 yaz makyaj modası
P&G Beauty, makyaj, 2011, 2011 yaz makyajı, yaz makyaj modası, trendleri ve daha niceleri burada arkadaşlar


84dde11b64d90d.jpg



2011 yaz makyaj modasında, yüz hatlarını vurgulayan, metalik renkler ve kırmızı dudaklar oldukça moda Melek'ler.

Max Factor Global Kreatif Tasarım Direktörü makyaj uzmanı Pat McGrath, uluslararası çaptaki kreatif gücünü kanıtlayarak, tasarımcılarla birlikte modanın başkentlerinde her mevsimin gözde makyaj tarzlarını oluşturuyor. New York’tan Londra’ya, Milano’dan Paris’e kadar Pat’in vizyoner stili, olağanüstü doğal bir yüzden yoğun bir teatralliğe kadar uzanan büyüleyici görüntüler dünyasını keşfediyor.
McGrath’ın çalışmaları her sezon Balenciaga, Dior, Lanvin, Prada, Gucci, Louis Vuitton ve Miu Miu gibi büyük markaların defilelerinde sergileniyor.

84dde11c59eb5c.jpg



Kırmızı ve Cazibe
Ruj birkaç sezondur ciddi bir geri dönüş yapmıştı ama İlkbahar Yaz 2011 sezonunda, cazibenin bir simgesi olarak rujun önemi zirveye ulaşıyor.
“Bu sezon dudaklar genellikle kırmızı” diyor Pat, “Fuşyadan şarap rengine, mat kadifeden süper parlak cilalara kadar…” Kırmızı dudaklar bu sezon son derece cazibeli makyajlara dönüşün önemli özelliklerinden birini oluşturuyor.
Givenchy’de parlatılmış mat kadife akik rengi; Miu Miu’da asi bir karmen kırmızısı; Viktor & Rolf’ta parlak kırmızı; Twenty&Twelve’de biber kırmızısı ve Dior’da ise çarpıcı posta kutusu kırmızısı ortaya çıkıyor.

84dde11d65bb72.jpg


Değerli Metaller
Yüzün ana hatlarının vurgulanması için metalik dokuların yansıtıcı ışığı ve metalik renklerin pırıltısı, 2011 İlkbahar Yaz makyaj trendlerinin temel özelliği.
Bunlardan en göze çarpanı, Pat’in Prada’da geçmişten esintiler taşıyan saç görüntüsüne çağdaş bir unsur katmak üzere kirpik çizgisinden kaş kemiğine kadar yaptığı metalik gümüş renkte göz makyajıydı. ‘Maskülen’ kaşlarla cesur bir şekilde çevrelenmesi ve dudak renginin tümden yok edilmesiyle birlikte ortaya çıkan etki çarpıcı ve moderndi.
Anna Sui’de, altın yaldızlı göz kapakları (ve bununla uyumlu tırnaklar) aydınlık kızlardan oluşan rüya gibi bir görüntü yarattı. Pat, “Anna’nın ilham kaynağı, Terrence Malick’in Teksas’daki çiftliklerde geçen filmi Days of Heaven’dı” dedi. En ince detayda metalik renk kullanımı ise Pat’in kaşları önce ağartıp daha sonra tüm göz kapağına grimsi füme bir metalik ton uygulayarak ve kirpikleri uzun ve sivri görünüm veren siyah maskarayla belirginleştirerek modellere ‘öteki dünyadan gelmiş’ gibi bir hava kattığı Valentino’da görüldü.

84dde11e2e948d.jpg


Maskülen ve Feminen
Birbirine zıt trendler yine değişime açık bir denge kuruyor. Bir yanda kadınsılık ortaya çıkarılırken diğer yanda kadının gücü, daha erkeksi bir idealin yaratılması yoluyla sergileniyor. Balenciaga’da kadın ve erkek özelliklerinin yan yana getirilmesiyle cüretkâr bir cinsellik ortaya çıkarken Givenchy’de erkeksilik, Prada’da düz kaşlar (keman kaşın kadınsılığı ortadan kalkıyor) görülüyor ve bunlar Nina Ricci’nin ultra kadınsı kızları, Dolce &Gabbana’nın parti güzelleri ve Nina Ricci’nin saf, temiz kızlarıyla zıtlık oluşturuyor.
Maskülen
Pat, “Balenciaga için, ‘kızlar’ ile ‘oğlan çocuğu görünümlü kızları’ birbirinden ayırmak için gözlerde koyu kahverengi tonlarında yoğun renkli boyalar kullanarak renk ekliyorduk” dedi. Sonuç, tonlamalarla elmacık kemikleri sertleştirilmiş daha şekilli bir yüzdü.
Givenchy’de androjen etkisi, gotik tarzda bir solgun beniz ve göz çevresindeki orta kahve tonlarıyla yaratıldı. Belirleyici bir detay olarak koyu kırmızı dudaklar, görünümdeki çarpıcı sertliği güçlendirdi. Prada’da, her zamanki feminen kavis olmadan düz uzanan kaşlar, erkeksi kısa saç tarzlarını tamamlayan maskülen bir dokunuş kattı.



Feminen
Bu sezonun feminenliği, flu hatlarda ve yumuşak pastel renklerde: Nina Ricci’de Pat’in ‘aşırı kadın’ olarak tanımladığı füme kırmızımsı pembe gözler ve incecik kavisli kaşlı kızlar; Anna Sui’de narin taşra kızları; D&G’de hepsi çok güzel ciltlere ve ısırılmış dudaklara sahip hoş ‘bahçe partisi kızları’; Calvin Klein’da her özelliğin hafifçe güçlendirildiği ince ve kadınca bir mükemmellik...


84dde11f514a0f.jpg


Minimal ve Maksimal
Bu sezonda aşırılıklar ve zıtlıklar öne çıkıyor. Karşıt görünümlerin demokratik buluşması, her estetiğe uygun bir tarz olmasını mümkün kılıyor. Minimalist yaklaşım Dolce &Gabbana, Bottega Veneta ve Stella McCartney’de dikkat çekerken, bunun zıttı maksimal yaklaşım Galliano, YSL ve Louis Vuitton’da göz doldurdu.
Minimal
Calvin Klein’da ‘süper minimal’ yaklaşım, monoton ten rengi, çıplak dudaklar ve fırçalanmış kaşların yanı sıra çok güçlü bir şekilde belirginleştirilmiş kirpikler anlamına geliyordu. Stella McCartney için Pat’e göre ‘klasik Stella kadını’ hafif nemli bir cilt, hafif kızarmış yanaklar ve koyu tonlardaki kaşlar ile ifade ediliyordu.

84dde1207bc59e.jpg


Maksimal
Makyaja maksimal yaklaşımın coşkusunu çeşitli defilelerde sergileyen Pat, bunlardan özellikle John Galliano defilesini “Tam bir çılgınlıktı ve her kızın makyajı başka bir yöntemle yapılmıştı’ diye anlatıyor.
Aşırılık Miu Miu’da da çok belirgindi ve Pat orada gözleri siyah sürmeler ve sahte kirpiklerle “aşırı yüklemişti” ve ağır kırmızı dudaklar “beni fark edin” derken defilede sergilenen şan ve şöhret havasına uygundu. Louis Vuitton’da kırmızıyı limitlerine ulaştıran Pat, bordo gölgeli gözler ve parlatılmış kırmızı dudaklar kullandığı bu görünümü ‘dekadan(çökmüş) ve zengin’ diye tanımlıyordu.


84dde1218c318d.jpg

Renk ve Tazelik
Rengin gücü 2011 İlkbahar Yaz sezonunda yeniden keşfedildi; üstelik sadece kıyafetlerde değil. Belki iyimserliğin bir dışavurumu ya da büyük olasılıkla kış sezonunun karanlık ve nötr paletine bir tepki olarak makyaj da ‘teknikolor’ hale geldi.
Dior’da, yaprak yeşili, süt mavisi, şeker pembesi, turuncu ve limon sarısından oluşan bir renk paleti ile her modelde farklı renk göz farına ateş kırmızısı renkte dudakların eşlik ettiği ‘Güney Pasifik’ tropikal teması etkili oldu.
Pat’in ahududunun tek bir tonunu kullanarak yarattığı ‘renkli füme göz’ün Nina Ricci’ye kattığı aşırı feminen görüntü, rengin dönüştürücü gücünün kanıtı oldu. Göz çevresi, alt göz kapağının aşağısına da yayılacak şekilde kirpik çizgisinden kaş kemiğine (kaşlar ağartıldı) kadar boyanarak renklendirildi. ‘Tavşan gözü’ görüntüsünü engellemek için mutlaka göz kapaklarıyla far arasında bir sınır oluşturacak şekilde siyah göz kalemi ve maskara kullanıldı. Dudaklarda renksiz bir parlatıcı kullanılırken, elmacık kemiklerine hafif şekilde uygun bir ahududu tonu uygulandı.
 
Geri
Üst