Pazar Payı

Bilge Gökçen

Yeni Üye
Üye
Pazar Payı
Pazar Payı ve Müşteri Payı
Pazarlama stratejiniz, pazar payının çoğunluğunu elde etmeyi amaçlıyor yoksa sahip olduğunuz müşterilerinize mi hitap ediyor ?

Arada ki fark nedir ?

Pazar payının çoğunluğunu elde etmek için sürekli yeni insanlara ulaşmak ve onları birer müşteri haline getirmek için oldukça para harcanmalıdır.

Zaten sizin olan müşterileriniz için bir pazarlama stratejisi geliştirmek ise çoğu zaman sizin için küçük maliyetler gerektirirken karşı tarafı yani müşteriyi para harcamaya yönlendirir.

Yeni bir müşteriye sahip olmak ona ilk kez ürün sattıktan sonra ikinci seferde tekrar bir ürün satmaya çalışmak, zaten sizin kemikleşmiş olan müşteri grubunuza ürün satmaya çalışmaktan çok daha pahalıdır.

Burada cevaplanması gereken soru şudur. “Ürünü bir kere satın alan bir müşteri mi yoksa ürünü bir kere aldıktan sonra tekrar satın alan müşteri mi istiyorsunuz ?

Vereceğiniz cevap ne olursa olsun Bir kere ürünü aldıktan sonra tekrar o ürünü satın alması garanti olan müşteriye yatırım yapmak bence en doğru yöntemdir.

Tamamı ile yeni müşterilere sahip olma fikri odağında yatırımlarını ve zamanını harcayan firmalarda bir süre sonra elde ki müşteri grubunun da kaybedilme riski taşıyacağı göz ardı edilmemelidir.

Çünkü firma artık elde ki müşterileri tutmaya yönelik bir çalışma veya özen göstermeyebilir. Çünkü bütün odaklanma pazarda daha büyük pay kapmak için yapılan çalışmalara ayrılmıştır. Bu da mevcut müşteriler üzerinde istenmeyen olumsuz etkiler bırakabilir.

Kararı verecek olan sizlersiniz.



Yukarıda ki bölümlerde her iki stratejinin işleyişi ve doğurabileceği sonuçlar ile ilgili fikirlerimi paylaştım.

Hangisini uygularsanız uygulayın. Her ne olursa olsun pazarlama için önemli olan bazı unsurları es geçmeyin.

Müşteri grubunuzu araştırın. Böylelikle onlara satabileceğiniz yeni fikirler geliştirin.

Para harcamalarına yardımcı olun. Onlara olabildiğince geniş fırsatlar sunun.

İnternet, Telefon, Mağaza …..

Böylece o anda almayı düşündükleri ürünü vazgeçmeden satın almalarını sağlayın.

O kadar kolay olsun ki vazgeçme şansları kalmasın.

Bora BIÇAKCI
 
Geri
Üst