Pegasus, ’ikinci büyük’ oldu yeni satın almalara soyundu

Bilge Gökçen

Yeni Üye
Üye
Pegasus, ’ikinci büyük’ oldu yeni satın almalara soyundu
2007 yılında 4.1 milyon yolcu taşıyarak 300 milyon Euro ciroya ulaştıklarını söyleyen Pegasus Havayolları Yönetim Kurulu Başkanı Ali Sabancı, tarifeli uçuşlarda 3 milyon yolcu taşıdıklarını ve bu rakamlarla Türkiye’nin ikinci büyük havayolu şirketi olduklarını açıkladı. Sabancı, sektörde satın alma ile büyümeyi hedeflediklerini kaydetti.

PEGASUS Havayolları’nın 2007 yılında 300 milyon Euro ciroya ulaştığını söyleyen Yönetim Kurulu Başkanı Ali Sabancı, 2008 yılında yolcu bazında yüzde 8 büyüme hedefleri bulunduğunu belirtti. Geçtiğimiz yıl toplam 4.1 milyon yolcu taşıdıklarını açıklayan Sabancı, "Tarifeli hatlarda 3 milyon yolcu taşıdık. Türk Hava Yolları’ndan sonra ikinci büyük şirket olduk. Geçtiğimiz yıl yüzde 44 oranında büyüdük. Çalışmalarımıza devam ediyoruz. Satın almayla büyümeyi amaçlıyoruz" diye konuştu.

BÜYÜME HEDEFİ YÜZDE 22: Sektörün son zamanlarda hızlı bir büyüme trendi yakaladığına işaret eden Ali Sabancı, Türkiye’de büyümeye devam edeceklerini ve bu strateji kapsamında satın alma yapmak istediklerini kaydetti. Daha önce çift haleni net kar yapmayı hedeflediklerini belirten Sabancı, bu hedefe ulaştıklarını söyledi. 300 milyon Euro ciro elde ettiklerini hatırlatan Sabancı, şöyle konuştu: "4.1 milyon yolcunun 3 milyonu tarifeli hatlarda seyahat etti. Bu çok önemli bir rakam çünkü Türkiye pazarında 2’inci büyük havayolu şirketi olduk. Bu yıl ciro bazında yüzde 22 büyüme hedefimiz bulunuyor."

SÜRPRİZLERLE DOLU YIL: Ali Sabancı, sektörde satın alma yaparak büyüme hedeflediklerinin altını çizerek, sektör açısında 2008’in sürprizlere açık bir yıl olabileceğini vurgulayarak, şunları dile getirdi: "Sektörde herkes ayrı telden çalıyor. 2008 yılında agrasif bir büyüme ile ön plana çakıcağız. Sektör açısından değerlendirdiğimiz zaman ise sürprizlerle dolu bir yıl olacak. Sektörde herkes farklı farklı şeyler yapıyor."

PLAZMA TV VERECEĞİZ: Ali Sabancı, Pegasus Havayolları ile seyahat edenler için önümüzdeki dönemde kampanyalar düzenleyeceklerinin altını çizerek, "Yolculara bu bağlamda plazma TV vermeye hazırlanıyoruz" dedi. Sabancı kampanya hakkında da şu bilgileri verdi: "Çok büyük bir proje değil ancak yapacağımız kampanya ile müşterilere promosyon ürünler vermeyi hedefliyoruz. ElectroWorld ile önümüzdeki dönemde bu kampanyaya ilişkin olarak bir anlaşmaya imza atacağız. Bu tamamen yolcular arasında çekilecek kura ile olacak. Sanırım yaz aylarında bu promosyona başlarız."

Pegasus Kart’ta 5 yılda 500 bin üye hedefi var

HSBC Advantage ile Pegasus Havayolları’nın oluşturduğu uçuş ve alışveriş kartı Pegasus Kart, hem uçarken hem de alışveriş yaparken toplanılan puanlarla indirimli veya bedava uçma imkanı sağlıyor. HSBC Bank CEO’su Piraye Antika, "Pegasus Kart adı altında müşterilere yönelik Advantage’ın tüm özelliklerini taşıyan bir kart çıkarıyoruz. Satış süreçleri her iki kurum tarafından yapılacak. Hedef, 5 yıl içinde 500 bin müşteri" dedi. Antika, ayrıca bu karta ilk üyelikte 20 YTL’lik hediye puan verdiklerini vurguladı.

Kontenjan limiti yok

PEGASUS Kart’ın kontenjan limiti bulunmayacağını vurgulayan Ali Sabancı ise bu karttan ilk yıl 100 bin kişinin faydalanmasını sağlayacaklarını açıkladı. "Sektör çok hızlı gelişiyor" diyen Sabancı, kartın en büyük avantajının limitsiz kontenjan olduğunu bu sayede herkesin kolayca yararlanabileceğini belirtti.

Pegasus’un 2007 sonuçları

4.1 milyon yolcu.

300 milyon Euro ciro.

Yüzde 44 büyüme.

Tarifeli hat yolcusu 3 milyon.

Hürriyet
 
Geri
Üst