2010 öss yeni sistem

elmalı kurabiye

Yeni Üye
Üye
2010 öss yeni sistem
BU YIL SINAVA GİRECEK ARKADASLARIM SİSTEM BASTAN SONA DEGİŞMİŞ DURUMDADIR ARTIK LEHİNİZE MİDİR ALEYHİNİZE Mİ ONA SİZ KARAR VERİN KİMİNE GÖRE İYİ KİMİNE KÖTÜ BANA SORARSANIZ BANA KARIŞIK GELDİ AMA....:S


2010 öss Yeni sınav sistemi 2009-2010

YÖK üniveristeye giriş sınavlarında değişiklik yaptı.
Yüksek Öğretim Kurulu Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) Başkanı Prof. Dr. Ünal Yarımağan, 2010'dan itibaren uygulanacak sınav sistemine ilişkin hedeflerinin, üniversite adaylarının ders düzeyinde bilgilerini ölçmek olduğunu bildirdi.

2009'da Sayısal 1 ile girilenlerin bir kısmına YGS 1 ile YGS 2 ile girilecek

Puan aralıkları değiştir. 100 - 500 arası puan olarak hesaplanacak.

3 taban puan olacak. Ön lisans taban puanı. Önlisans ve açık öğretime müracaat hakkı. İkinci aşama sınavlara katılma tabana puanı. 3 tabana puan ise lisans programlarına girme puanı olacak.


İkinci aşama sınavları Haziran ayının ikinci yarısında bir veya iki haftasonunda yapılacak.


Matematik sınavı. İki test olacak. Matematik 50 soru 75 dakika , Geometri 30 soru 45 dakika olacak. Soru kitapları ayrı, cevap kağıtları ortak. Geometride 30 sorunun 8 tanesi analitik geometri sorusu olacak.

İkinci sınav fen bilimleri. Fizik 30 soru 45 dakika, kimya 30 soru 45 dakika, biyoloji 30 soru 45 dakika. Sorular ayrı, cevap kağıtları ortak.

Sınav başarı puanının üstüne okul başarı puanı eklenerek %15 ile çarpılarak puanı hesaplanacak.

- Bu yıl daha çok soru sorulacak. Ancak soruların zorluk derecesi ve içeriği ile ilgili bu yıl bir değişiklik olmayacak. Buradaki amacımız; öğrencinin bilgisini daha detaylı ölçüp şansın rolünü azaltmak.

- Sınavda daha zor zorular olmayacak. Sadece ve sadece bu sene 3-4 soru sorduğumuz Psikolojiden bu sene 10 soru sorulacak. İkinci sınavda adayın test bilgilerini detaylı biçimde ölçmek istiyoruz. Matematik- Biyoloji - Fizik bilgilerini ayrı ayrı ölçmek istiyoruz.

- Diğer sistemde her aday farklı biçimde davrandığı için iki adayın bilgisini karşılaştıramıyorduk. İki adayı karşılaştırabilmek için ikinci aşamada testlerin soru kitaplarını ayıracağız.

- Biz sistem belirlerken dershane sistemini düşünerek sistem belirlemiyoruz. Adayları düşünerek sistem belirliyoruz. Öyle bir sistem yapalım ki daha başarılı öğrencileri belirleyelim düşüncesiyle hareket ediyoruz.

- Bu sınav sistemi ile daha iyi mühendis olma olasılığı yüksek öğrencileri belirlemek istiyoruz. Amacımız bu.

- Yeni sistemde 3 soru yerine 10 soru soracağız. Bu sebeple de öğrencilerin dershaneye gitmelerine gerek yok. Sonuçta aynı derslerden daha fazla soru çözecekler.

- Ek puan alacakları puanlarda bir değişilik yok. Diğer programları herkes tercih edebilecek. Katsayılar eşitlendiği için diğer programlara başarılı öğrencilerin yerleştirilmesi daha fazla olacak



Yükseköğretim Kurulunun 29 Ocak 2009 tarihli toplantısında, 2010 yılından itibaren uygulanmak üzere Yükseköğretime geçişte, Türk vatandaşlarının tabi tutulduğu sınav sistemi ile ilgili olarak aşağıdaki karar alınmıştır:

Ortaöğretimden yükseköğretime geçişte iki aşamalı sınav yapılır. Birinci aşaması “Yükseköğretime Geçiş Sınavı” olarak adlandırılan ortak ve tek bir sınavdır.
İkinci aşaması ise “Lisans Yerleştirme Sınavları” olarak adlandırılan 5 sınavdan oluşmaktadır.
“Yükseköğretime Geçiş Sınavı”, orta öğretimi başarı ile tamamlayan ve yüksek öğrenim görmek isteyen kişilerin tabi tutulacağı, yüksek öğretime geçiş için yeterliği ölçen bir sınavdır.

Bu sınav, adayların,
a) açık öğretim programları ile örgün ön lisans programlarına yerleştirilmesinde esas alınacak olan başarı puanını,
b) lisans programlarına yerleştirilebilmesi için yapılacak “Lisans Yerleştirme Sınavları”na girebilmeleri için aranan asgari başarı puanını, belirler.

“Yükseköğretime Geçiş Sınavı”nda, orta öğretimde okutulan ortak derslerin yükseköğretim açısından temel ve belirleyici olanlarından soru sorulur. Bu sınav;

1) Türkçe (Dil ve anlatım),
2) Temel Matematik,
3) Sosyal Bilimler,
4) Fen Bilimleri
alanlarında test usulü ile yapılır.

“Lisansa Yerleştirme Sınavları”, adayların ders düzeyindeki bilgi ve yeteneklerini ölçen ve açık öğretim dışındaki örgün lisans programlarına yerleştirmede esas alınacak başarı puanını belirleyen sınavlardır.

“Lisansa Yerleştirme Sınavları”;

1) Matematik, Geometri Sınavı (LYS 1),
2) Fen Bilimleri (Fizik, Kimya, Biyoloji) Sınavı (LYS 2),
3) Türk Dili ve Edebiyatı, Coğrafya 1 Sınavı (LYS 3),
4) Sosyal Bilimler (Tarih, Coğrafya 2, Felsefe grubu) Sınavı (LYS 4),
5) Yabancı Dil Sınavı (LYS 5),

olmak üzere beş alanda yapılır.

Bu sınavlar kapsamına birden fazla dersin yer alması halinde, adayın her bir ders için aldığı puan ayrı ayrı hesaplanır.

“Lisansa Yerleştirme Sınavları”nda alınan puanlar,
1) Matematik-Fen (MF),
2) Türkçe-Matematik (TM),
3) Türkçe-Sosyal (TS),
4) Yabancı Dil (YD),

olmak üzere dört grupta hesaplanır.

Bunlardan,
1) Matematik-Fen (MF) grubu puan için, Matematik, Geometri Sınavı (LYS 1) ve Fen Bilimleri (Fizik, Kimya, Biyoloji) Sınavına (LYS 2),

2) Türkçe-Matematik (TM) grubu puan için, Matematik, Geometri Sınavı (LYS 1) ve Türk Dili ve Edebiyatı, Coğrafya 1 Sınavına (LYS 3),

3) Türkçe-Sosyal (TS) grubu puan için, Türk Dili ve Edebiyatı, Coğrafya 1 Sınavı (LYS 3) ve Sosyal Bilimler (Tarih, Coğrafya 2, Felsefe grubu) Sınavına (LYS 4),

4) Yabancı Dil (YD) puanı için, sadece Yabancı Dil Sınavına (LYS 5),

girilmesi şarttır. Bunlardan her bir gruba giren puanın hesaplanmasında,
“Yükseköğretime Geçiş Sınavı”ndaki Temel Matematik ve Türkçe testleri belli bir oranda dikkate alınır.

Bu puan türlerinin her birinde; ayrıca MF1, MF2, MF3 veya TM1, TM2, TM3 veya TS1, TS2, TS3 veya YD1, YD2, YD3 gibi tasnifler oluşturulabilir. 2547 s. Kanunun 45. maddesi hükümleri göz önünde bulundurularak, “Yükseköğretime Geçiş sınavı”ndaki test puanları üzerinden belirli yeterliklerin aranması, “Lisans Yerleştirme Sınavları”ndaki derslere ait testlerin o sınavdaki ağırlıkları, puan türlerindeki testlerin o puan türünün hesaplanmasındaki ağırlıkları, üniversitelerden görüş almak suretiyle puan türlerinin niteliğini ve niceliğini belirleme, aynı yükseköğretim programı için birden fazla puan türü tanımlanması hususları ile yükseköğretime geçiş sisteminin gereksinim duyduğu diğer konular Yükseköğretim Genel Kurulu tarafından daha sonraki toplantılarında karara bağlanacaktır
.

ALINTI​
 
Geri
Üst