gebe
  1. MaWiM

    MaWiM ♥Ben Aşık Olduğum Adamın Aşık Olduğu Kadınım♥ Yetkili Kişi

    Kayıt:
    25 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    34.184
    Beğenilen Mesajlar:
    2.224
    Ödül Puanları:
    113

    Asana'lar

    Konu, 'yoga' kısmında MaWiM tarafından paylaşıldı.

    UYARI: Hatha Yoga beden duruşları, güvenle yapabileceğiniz hareketler serisidir. Siz dostlarımdan yine de, bu hareketleri çalışmaya başlamadan önce doktorunuza danışmanızı rica ediyorum.

    --------------------

    Asana'ların, yeryüzünde bulunan insan sayısı kadar çok çeşidi olduğu söylenmektedir. Bu nedenle, bu duruşlardan bir kısmı seçilmekte ve bu seçilen Asana'lar bir seri olarak çalışılmaktadır. Buradaki hareketler Swami Şivananda'nın Rişikeş okulunda uyguladığı hareketler serisidir.

    Hareketleri yaparken lütfen üzerinize rahat oturan bir kıyafet giyin. Bedeninizi çok sıkan ve solunumu veya kan dolaşımını kısıtlayan kıyafetlerden kaçının. En güzeli pamuklu kumaştan rahat bir eşofman giymektir. Yoga yaparken beden ısınacağından çok kalın şeyler giymekten kaçının. Sadece Asanalardan sonraki ölü yatışında bir süre hareketsiz yatacağınızdan üzerinize bir şey almak isteyebilirsiniz.

    Peki ama aşağıdaki tüm bu hareketleri Yoga'ya başladığımız ilk günden itibaren yapacak mıyız? Cevap, elbette ki 'hayır'.

    Başlangıç, orta ve ileri seviyedeki duruşları görmek için tıklayınız.

    ISINMA HAREKETLERİ:

    Asanaların uygulanmasından önce, bedenin ısındırılması ve duruşlara hazırlanması için bir kaç ısınma hareketi yapılmalıdır. Bu ısınma hareketleri her okula göre değişir.

    Ben size burada, Belçika Yoga Federasyonu ve Avrupa Yoga Federasyonu kurucusu olan André Van Lysebeth'in önerdiği Suryanamaskar - Güneşi Selamlama Hareketlerini göstereceğim.

    ASANALAR: (Swami Sivananda Usulü)

    Ölü Yatışı: Şavasana
    Mum Duruşu: Sarvangasana
    Saban Duruşu: Halasana
    Balık Duruşu: Matsyasana
    Öne Eğiliş: Paşkimottasana
    Kobra Duruşu: Bujangasana
    Çekirge Duruşu: Şalabasana
    Yay Duruşu: Danurasana
    Omurga Çevirme: Ardha Matsiyendrasana
    Ters Duruş: Şirşasana


     

Sayfayı Paylaş