gebe
  1. selinn

    selinn Forum Okuru

    AtatÜrkÜn OkuduĞu Ve YazdiĞi Kİtaplar

    Konu, 'Mustafa Kemal Atatürk' kısmında selinn tarafından paylaşıldı.

    atatürk ün okuduğu ve yazdığı kitaplar atatürkün okuduğu ve yazdığı kitaplar atatürkün okudugu yazdıgı atatürk geometri kitabını hangi şartlarda yazmıştır ATATÜRKÜN KİTAPLIĞINDAKİ TÜRKÇE VE OSMANLICA KİTAPLARDAN BAZILARI: Ahmet Vefik Paşa : Lehçe-i Osmani
    Mehmet Salahi : Kamus-u Osmani
    Avram Galanti : Türkçede Arabi ve Latin Harfleri ve İmla Meselesi
    Mehmet Ali : Tahsil-i Lisan-ı Alman
    Nüzhet : Kendi Kendine Almanca
    Ahmet Cevat : Türkçe sarf ve nahif
    Kazım Nami : Türkçe Oku, Türkçe Yaz
    Mithat Sadullah : Latin Harflerinin Türkçeye tatbiki
    İbn Emin Mahmut Esat : Tarih-i Din-i İslam
    Osman Bin Süleyman : Kamus
    Lütfullah Ahmet : Hayat-ı Hazret-i Muhammet
    Abdunnaim Bin Hasan : Ceridetül Evail ve Hamidetül Evahir
    Ahmet Halit : İslam Büyükleri
    Abdurrahmanil Cami : Tercüme-i Nefhatül İnsan
    Mehmet Cemil : Hukuku Düvel
    Katip Çelebi : Cihannuma
    Feridun Bey : Feridun Bey Münşeatı
    Mehmet Bin Sait : Kitabü'l Tabakatü'l-Kebir
    Şemseddin Sami : Kamusu Alam (6 cilt)
    Şemseddin Sami : Kamusu Okyanus
    H.Z. Ülken : Aristo Metafizik
    Süheyl Ünver : İbn-i Sina
    Ahmet Rifat : Lügat-ı Tarihiye ve Osmaniye
    M.Fuat : Amerika'da Tükler ve Gördüklerim
    Rıza Tevfik : Kamus-u Felsefe
    Cemal Paşa : Hatırat (1913 - 1922)
    Mehmet Cemil : Sulhta ve Harpte Hukuku Düvel
    Evliya Çelebi : Seyyahatname
    Suphi : Tekmiletül'l-iber
    Lütfi Simavi : Devr-i İnkılap
    Mustafa Necip : Selimname
    Osmanzade Taib : Hakikatü'l Vüzera
    Ahmet Saip : Vaka-i Sultan Aziz
    Ahmet Hilmi : Tarih-i İslam
    Mazhar Fevzi : Hayr-i Sahil
    Ziya Paşa : Endülüs Tarihi
    Resulzade Mehmet Emin : Azerbaycan Cumhuriyeti
    Ali Reşat : Tarih-i Osmaniye
    Ali Reşat : Kurun-u Cedide Tarihi
    Sebahattin : İttihat ve Terakki Cemiyetine Açık Mektuplar
    Mahmut Esat : Tarih-i Dini İslam
    Ahmet Mithat : İnkılap
    Ahmet Cevdet : Kısas-ı Enbiya ve Tevarih-i Hulefa
    Mustafa Efendi : Tarih-i Selanik
    M. Şemsettin : İslam Tarihi
    Ahmet Rasim : Osmanlı Tarihi
    Necip Asım : Türk Tarihi
    Mustafa Nuri Paşa : Netayic-ül Vukuat
    Mehmet Zihni : Neşahir-ün Nisa
    Mehmet Şemsettin : Mufassal Türk Tarihi
    Ziya Gökalp : Türk Medeniyeti Tarihi
    ATATÜRK'ÜN OKUDUĞU YABANCI KİTAPLARDAN BİRKAÇI
    M. Roux de Rochelle : Etats-Unis D'Amerique
    M. Dubois de Jancigny ve M. Xavier Raymond : Inde
    M. Chopin : Russie
    M. G. L. Domeny de Nenzi : Oceanique
    Bary de St Vinvent : Iles de l'Ocean
    M. Ph. Le Bas : Etats de la Confederation Germanique
    M. Van Hasselt : Belgique et Hollande
    M. Louis Lacrcix : Iles de la Grece
    M. Louis Lacrcix : Chili, Paraguay, Uruguay, Buenos Aires
    Champollion Figeac : Egypte Ancienne
    M. J. J. Marcel : Egypte depuis la conquete des Arabes
    Rozet et Carette : Algerie, Etats Tripolitains, Tunisie
    Lavalle ve Gueroult : Espagne
    M. Ph de Golbery : Histoire et Description de la Suisse et du Tyrol
    M. G. Pauthier : Chine et son Description Historique
    M. Chepin ve A. Ubicini : Provinces Danubiennes et Roumanies
    M. Ph. le Bas : Suede et Norvege
    Ferdinand Denis : Portugal
    Ferdinand Denis : Afrique
    Ferdinand Deniz - M. C. Famin : Bresil, Colombie et Guyane
    M. Larenaudiere ve M. Lacroix : Mexique Guatamala Perou
    M. Davezat : Iles de l'Afrigue
    M. A. Tardieu, M. S. Cherubini : Senegambie et Guinee
    M. N. Desvergers : Nubie, Abyssinie
    Lacroix Yanoski : Italie Ancienne
    M. Le Chevalier Artaud : Italie Sicile
    Frederic Lacroix : İles Baleres et Pithyuse
    M. Friess De Colonma : Histoires des Antilles
    M. Elias Rensult M. Roux De Rochelle : Villes Anseatiques
    M. Ferdinand Hoeger : Chaldee Assyrie Medie Babylonie
    M. Neel Desverges : Arabie
    S. Munk : Palestine Description Geographique historique et areheologique
    Jean Yanosky ve M. Jules David : Syrie Ancienne et Moderne
    M. Dubeux : Tatarie, Beloutchistan
    M. V. Valmont, M. Xavier Raymond : Boutan et Nepal
    Ernest Lqvi see ve Alfred Rambaud : Histoire Generale du IV e Siecle a nos jours
    (12 cilt)
    Jean Jaures : Histoire Socialiste de la Revolution Française
    Hilaire de Barenton : Le Mystere des pyramides
    ATATÜRK'ÜN DİL DEVRİMİ SIRASINDA ÇALIŞTIĞI KİTAPLARDAN BAZILARI
    H. F. Kuergic : Psychologie de Quelgues Elements des Langues Turques (1)
    Vilhelm Thomson : Inscription de l'Orkhon
    M. Guizot : Dictionnaire Universel des Synonymes
    M. Brasseur de Bourburg : La Langue Maya
    Hilaire de Barenton : L'Origine des langues des Religions et des Peuples

    <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
    KENDİ YAZDIĞI KİTAPLAR
    1) Medeni Bilgiler
    2) Arıburun Muharebeleri Raporu
    3) Atatürk'ün Hatıra Defteri
    4) Mustafa Kemal Atatürk'ün Karlasbad Hatıraları
    5) Zabıt ve Kumandan İle Hasbıhal
    6) Cumalı Ordusu
    7) Takımın Muharebe Eğitimi
    8) Geometri
    9) Taktik Meselenin Çözümü ve Emirlerin Yazılmasına İlişkin Öğütler
    10) Bölüğün Muharebe Eğitimi
    11) Taktik Tatbikat Gezileri

    NUTUK
    Yurdumuzun parçalanıp, işgal edildiği günlerden başlaR*****, Türk tarihinde bir dönüm noktası olan İstiklal Savaşı'nı, Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluşunu ve inkılapların yapılışını anlatan Nutuk, siyasi ve milli tarihimizin birinci elden, değerli bir kaynak eseridir.
    Atatürk'ün kendi kaleminden çıkan bu eser, yine Atatürk tarafından, Cumhuriyet Halk Partisi'nin 15-20 Ekim 1927 tarihleri arasında Ankara'da toplanan İkinci Kurultayı'nda 36,5 saat süren ve altı günde okunan tarihi bir hitabeye dayandığı için Nutuk adını almıştır.
    Nutuk yalnız geçmiş devrin bir hikayesi olarak dünümüzü anlatmakla kalmayıp, yakın tarihimizden alınan ibret dolu tecrübelerle, milli varlığımızın bugününe de yarınına da ışık tutabilen bir değer taşımaktadır.
    Nutuk, milleti ülkenin geleceğini belirleyecek olan milli birlik ilkesi etrafında bilinçlendirip, kenetlendirerek, milli irade ve milli hakimiyet kavramlarının harekete dönüştürülmesi yoluyla, Türkiye Büyük Millet Meclisi'nin kuruluşundan Cumhuriyetin ilanına kadar uzanan başarılı bir tarihi akışın hikayesidir.
    Nutuk ilk defa 1927 yılında, biri asıl metin, diğeri belgeler olmak üzere Arap harfleriyle iki cilt olarak yayınlanmıştır. Aynı yıl, tek cilt halinde lüks bir baskısı da yapılmıştır. Yazı inkılabından sonra, bu ilk metnin okunması güçleştiğinden, 1934 yılında, Milli Eğitim Bakanlığınca üç cilt olarak yeniden basılmıştır. Nutuk, Atatürk Kültür Dil ve Tarih Yüksek Kurumu Atatürk Araştırma Merkezince yeniden basılmıştır.
    BÖLÜĞÜN MUHAREBE EĞİTİMİ
    "Bölük Muharebe Eğitimi" olarak yayınlanan eser, meskun yerlerde muharebe, savunma ve taarruz konularını kapsamaktadır. Meskun yerlerin sınırlayıcı durumlarının muharebeye etkisi, savunma mevziinin seçimi, savunma mevziinin hazırlanması, ateş sahalarının temizlenmesi, ateş taksimi, ateş tutmayan ölü bölgelerin kapatılması ve mevziin işgali gibi savunmanın esasını oluşturan konular işlenmiştir. Ayrıca taarruzda birliğin aldığı tertip ve düzen, ilerleme, ateş üstünlüğü, ihtiyatların kullanılması gibi taarruz harekatında her zaman karşılaşılacak konular ele alınmıştır.
    Genç Kurmay Önyüzbaşı Mustafa Kemal (Atatürk) tarafından, Almanca aslından tercüme edilen ve bağlı olduğu ordunun eğitimine katkısı olan bu eserden yeni nesillerin de faydalanabilmeleri için bugünkü Türkçe'ye çevrilmiştir.
    CUMALI ORDUGAHI
    Cumalı Ordugahı; Makedonya bölgesinde, Köprülü - İştip yolu üzerinde bulunmaktadır. Bu ordugahta, 3. Süvari Tümen Komutanı Tuğgeneral Suphi Paşa'nın komutası altında kurulan bir süvari tugayına eğitim ve manevra yaptırılmıştır. Bu manevraya katılan Mustafa Kemal, "Cumalı Ordugahı" adlı eserini yazmış; süvari, bölük, alay, tugay eğitim ve manevralarını anlatmıştır.
    Mustafa Kemal bir kurmay subay olarak teorik bilgilere önem vermekte, ancak askeri tatbikat ve manevralardan sadece katılanların yararlanmasını yeterli görmemektedir. Bu yüzden, 10 gün süren bu tatbikat sırasında tututuğu gözlem notlarını, hazırlanan meseleleri ve komutanların yaptıkları eleştirileri yazmış, bol kroki ile küçük bir broşür haline dönüştürmüştür. 12 Eylül 1909'da tamamladığı bu eseri, Selanik'te 1909 yılında matbaa harfleriyle basılmıştır. Eser; 39 sayfa metin ve 7 adet krokiden oluşmaktadır.
    TAKIMIN MUHAREBE EĞİTİMİ
    Bu kitap; Berlin Askeri Üniversitesi eski müdürlerinden General Litzmann'ın "Seferber Mevcudunda Takım, Bölük ve Taburun Muharebe Talimleri" adlı eserinin ilk bölümünü oluşturmakta olup, Selanik'te 3.Ordu Karargahı'nda görevli, Kurmay Kıdemli Yüzbaşı Mustafa Kemal tarafından Almanca'dan Osmanlıca diline çevrilmiş ve 1908 yılında Selanik Asır Matbaasında basılmıştır.
    Kitabın özü; seferi tam mevcutlu bir takımın, değişik hava şartları ve çeşitli arazide, basit bir mesele içinde muharebe yöntemlerinin uygulaması, avcı hattı teşkiliyle bir avcı hattının ateş muharebesi üzerinde toplanmaktadır.
    Mustafa Kemal Paşa, subayların arazide yetiştirilmesini amaçlayan tatbikatın, önemini vurgulayan bu eserini, 1911 yılında 5. Kolordu Harekat Şube Müdürü iken yazmıştır. Bu eserde, karşılıklı olarak kırmızı ve mavi muharebe birliklerinin Selanik-Kılkış arasında yaptıkları savunma ve taarruz uygulamalarının değerlendirilmesi yapılmıştır.
    TAKTİK VE TATBİKAT GEZİSİ
    Bu eserinde, bir muharebeyi sevk ve idarede belirli kuralların olamadığını vurgulaması yanında, komutan olan kişinin nitelikleri üzerinde de durmuştur. Bunlar ise; birliğini barışta ve savaşta eğitmek, yönetmek ve gözetmekteki üstün başarı, elindeki kuvvetin eksikliğini giderecek düşünce gücü ve astlarından her konuda üstünlüğü sağlamaktır. Bunun yanında, kişisel cesaret, başkalarının hareketini önceden seziş ve harekatını en uygun zamanda yapabilme yeteneği olmalıdır. Ortak amacın gerçekleştirilebilmesi için birliklerini başarılı bir şekilde yönetmeli, astları üzerinde etkili olmalı ve otoritesini kurabilmelidir.
    Bu eserde ayrıca bir komutanın başarılı olabilmesi için bu kuralları sadece okumuş ve öğremiş olmanın yeterli olamadığı, bunların tatbikatının da önemi belirtilmiştir
    GEOMETRİ
    Atatürk bu kitabı ölümünden birbuçuk yıl önce III. Türk Dil Kurultayından hemen sonra 1936-1937 yılı kış aylarında Dolmabahçe Sarayında kendi eliyle yazmıştır. Atatürk Arapça ve Farsça terimlerle dolu ders kitaplarının öğrenciler açısından öğrenimi geciktireceğini düşünmüştü.
    SUBAY VE KOMUTAN İLE KONUŞMALAR
    "Subay ve Komutan ile Konuşmalar" Atatürkün askerliğe ilişkin eserlerinin en önemlilerinden birisidir. Bu eser, Atatürk, 1914 yılında Kurmay Yarbay rütbesiyle Sofya askeri Ataşesi olarak bulunduğu sırada, Nuri conker'in "Zabit ve Kumandan (Subay ve Komutan)" adlı kitabına karşılık olarak yazılmıştır.
    Genç subayın, içinde bulunduğu ordudaki aksaklıkları, hataları nasıl sezdiğini; bunlara karşı tepkisiz kalma***** üst makamlara hatalar ve çözüm yollarını nasıl sunduğunu; ülkenin içinde bulunduğu askeri ve siyasal durumdan duyduğu acıları kitabın birinci bölümünde bulmaktayız.
    Atatürk, bir subayın taşıması gereken özveri, ölümü göze alma, emri altındakileri sevk ve idare edebilme, taarruz ruhu, insiyatif özellikleri hakkında, Nuri Conker'in görüşlerine katılmış ve kendi düşüncelerini de çeşitli örneklerle destekleyerek açıklamıştır.
    Bunların yanı sıra, Türk kadınının, aslında toplumu yaratmada çok etkili olabilecekken, suskunluğu seçtiğini bütün açıklığıyla ortaya koymaktan kendini alamamıştır. Türk ulusu hakkında ise "kuşkusuz bizim ulusumuzun karakteri de bütün karakterler gibi yükselmeye ve istenen şekle girmeye elverişlidir. Fakat kendi kendisine olmak koşuluyla..."dedikten sonra, dışardan ulusumuzun karakterine yapılmak istenen etkilerin amacına ulaşamayacağını vurgulamıştır.
    Subaylarda ve erlerdeki inisiyatif özelliğine eserinde geniş bir bölüm ayıran Atatürk, kendi dönemindeki ile daha önceki dönemlerde Osmanlı ordusunu kıyaslamıştır. Özellikle Trablusgarp Savaşı'nda edindiği deneyimler ile kendiliğinden hareket ve iş görme özelliğinin, olması gereken sınırını göstermiştir.
    Atatürk, eserin son bölümünde, Kuzey Afrika'da birlikte çarpıştığı korkusuz ve yiğit silah arkadaşlarını anmış ve onları "yüksek askerlik niteliklerine" sahip insanlar olarak tanımlamıştır. Bu davranışı O'nun diğer bütün üstünlüklerinin yanı sıra insancıl yönünede tanıklık eder.
    alıntı

     
AtatÜrkÜn OkuduĞu Ve YazdiĞi Kİtaplar konusuna benzer diğer içeriklerimiz
  1. Atatürk 'ün Okuduğu Kitaplar

    Atatürk 'ün Okuduğu Kitaplar

    atatürk ün okumaya verdiği önem ve okuduğu kitaplar Kuşkusuz ki Ulu önder Atatürk yaşamı boyunca -savaş meydanlarında bulunduğu cepheler dahil- bulduğu her fırsatta kitap okuma konusuna hassasiyetle eğilmiş, okumaya önem vermiş, okuduğu bu yapıtlar onun ilmi, fikri, insani yönüne ve kültürel alt yapısına çok büyük değerler kazandırmıştır.Atatürk'ün Kitaplığında yer alan Türkçe ve Osmanlıca...
  2. atatürkün kitap ve  okuma sevgisi ile ilgili sözleri

    atatürkün kitap ve okuma sevgisi ile ilgili sözleri

    Merhaba, bir araştırmam için bana atatürkün kitap ve okuma sevgisi ile ilgili sözleri lazım varsa yardımcı olur musunuz teşekkürler.
  3. Atatürk'ün okuduğu kitapların listesi

    Atatürk'ün okuduğu kitapların listesi

    Atatürk'ün okuduğu kitaplar adları konuları Atatürk'ün okuduğu kitapların konusu nedir Atatürk'ün okuduğu kitapların sayısı Ulu önder Atatürk'ün Fransızcası çok iyiydi meleklerim.... Atatürk'ün hangi kitapları okuduğu ile ilgili araştırmalar yaptım ve aşağıdaki bilgilere ulaştım. ATATÜRKÜN KİTAPLIĞINDAKİ TÜRKÇE VE OSMANLICA KİTAPLARDAN BAZILARI Ahmet Vefik Paşa : Lehçe-i Osmani Ahmet Vefik...
  4. Yalan Dünya Tülay ın Okuduğu Kitap

    Yalan Dünya Tülay ın Okuduğu Kitap

    Yalan Dünya Tülay ın Okuduğu Kitap hangi kitaptır baktım ama gözler iyi seçmiyor ki göremedim kitabın adını söylediysede kaçırdım artık dyamadım :)
  5. Atatürkün Okuduğu Okullar hangileridir

    Atatürkün Okuduğu Okullar hangileridir

    Arkadaşlar ulu önder Mustafa kemal Atatürkün Okuduğu Okullar hangi okullardır lütfen bana bu konuda acil tarafından bilgi verin.

Sayfayı Paylaş