Satışta İknanın Gücü

Bilge Gökçen

Yeni Üye
Üye
Satışta İknanın Gücü
iknanın gücü
Satışta
Satış ve Pazarlama Uzmanı Hakan Ömer Gider, “müşteriye nasıl satış yapıyorsunuz ?” diye sorduğumda “ikna ediyoruz” diyorlar ama ikna etmek için ne kullanıldığı konusunda hala her şey muallakta… diyor.
Gider, Kültür Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi’nde verdiği Müzakere Teknikleri dersinde öğrencilele yaptığı beyin fırtınası ile bulduğu, insanları etkilemenin 40 yolunu anlatıyor.

"İkna sadece satışta değil hayatımızın tüm alanlarında kullandığımız bir yöntem. İkna etme konusunda herkes kendine göre değişik yöntemler kullanmakla birlikte, karşımızdaki kişiler ile iletişimde kullandığımız sözlü ve sözsüz davranışların da iknadaki yeri önemlidir. " diyen Gider`in Satışta iknanın gücü yazısında belirttiği yöntemler şunlar;

1. Jest ve mimikler ile
2. Dış görünüş ile (karizma, prestij vb.)
3. Sarhoş ederek
4. Yağ çekerek
5. Zaaflarından yararlanarak
6. Şantaj yaparak
7. Psikolojik yöntemler ile
8. Güven vererek
9. Tutarlı olarak
10. Ortak payda da buluşarak
11. Gaza getirerek
12. Doğruyu konuşarak
13. Sesimizi yükselterek
14. Tehdit ederek
15. Rüşvet vererek
16. Duygu sömürüsü yaparak
17. Laf kalabalığına getirerek,
18. Geçmişten emsaller kullanarak
19. Sebep-sonuç ilişkisi ile
20. Korkutarak
21. Yalvararak
22. Siyasi baskı kurarak
23. Yalan söyleyerek
24. Vaat vererek
25. Hayal kurdurarak
26. Mesafe koyarak
27. Otorite kullanarak
28. Elde edeceklerini anlatarak
29. Araştırma ve bilgileri kullanarak
30. Kıskandırarak
31. Özendirerek
32. Bilgilendirerek
33. Erteleyerek
34. Bezdirerek
35. Pozisyonunu değiştirerek
36. Pazarlık yaparak
37. Reklam yaparak
38. Aracı kullanarak
39. Ekonomik baskı kurarak
40. karşılaştırarak
 
Geri
Üst