gebe
  1. Bilge Gökçen

    Bilge Gökçen Yeni Üye Üye

    Kayıt:
    27 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    13.022
    Beğenilen Mesajlar:
    108
    Ödül Puanları:
    0

    Yöneticilere Davranış Dersleri

    Konu, 'Çöplük' kısmında Bilge Gökçen tarafından paylaşıldı.

    Batılı şirketler, başarılı iş sonuçları elde edebilmek için yıllarca sistemlere yatırım yapmayı seçtiler. Yönetim stili olarak da hiyerarşik bir yapı içinde kalmayı tercih ettiler. Buna karşılık, başta Japonya olmak üzere uzakdoğu kökenli kuruluşlar, başarının insan kaynaklarını doğru kullanmaktan geçtiği inancıyla, ekip çalışmasının kalitesini artırmaya yöneldiler. Bugün , Batı''daki modelin iflas ettiği kabul ediliyor ve şirketler tekrar insana yatırım yapıyor.

    Yeni nesil yöneticiler için, özel eğitim programları yürütülüyor. Bunlardan en dikkat çekeni, İtalya''nın Trieste Üniversitesi''ndeki İletişim Fakültesi''nde verilen "Yöneticiler İçin Kibarlık" dersi. Profesör Franco Grossi tarafından hazırlanan programın amacı, gençlere ekip çalışmasında başarılı olabilecekleri bir bakış açısı sunabilmek.

    La Repubblica''da yayınlanan bir söyleşide Profesör Grossi, bir yöneticinin ustalığının farklı pek çok noktadaki tepkileriyle ortaya çıktığını belirtiyor. Giyinme biçimi, ses tonı gibi unsurlar yöneticinin iç dünyasını gösteriyor. Bunlar, yöneticinin ekibiyle kurduğu ilişkinin kalitesini de belirliyor.
    Ekibindeki elemanlara onları önemsediği mesajları yayan yöneticinin bu davranışı, iş sonuçlarında kendisini ortaya koyuyor. Tabii ki bu arada, olumlu yöneticinin motive ettiği ekibin başarısı, o yöneticinin yükselmesine de yardımcı oluyor.

    Profesör Grossi, Matsushita Electric Co.''nun kurucusu, Konosuke Matsushita''nın bir cümlesini hatırlatarak, tüm çalışanlara iyi davranmanın başarı için en önemli unsur olduğunu vurguluyor:"Sizler (Avrupa''lılar) için, yönetimin temelinde yöneticilerin kafasındaki fikirleri dışarı çıkarmak ve bunu işçilerin ellerine teslim etmek yatıyor.

    Sabır ve kibarlık önemli

    Matsushita''nın açıklamasını yorumlayan Prof. Grossi, şu açıklamada bulunuyor: Tüm çalışanlara, ayrım yapılmadan, iyi davranmak gerekli. Örneğin, temizlik yapan hanıma iyi davranırsanız, ertesi gün pırıl pırıl bir ofis bulma şansınız da yüksek olacaktır.

    Grossi''ye göre, dış görünüş önemli. Başarılı bir yönetici yeni bir giysiyi kullanılmış,, eski bir giysiyi yeniymiş havasıyla taşımayı başarır. Seksi görünmeye çalışan kadın yöneticiler, bu tavırlarıyla aslında kariyerlerine zarar verirler. Geleceğin yöneticilerinde bulunması gereken en önemli özellikse, sabır ve kibarlık.

    İyi yönetici olmak isteyenlere tavsiyeler

    Bunları Yapın

    Tokalaşma: Kısa, kararlı ve diğer kişinin parmaklarını sıkıştırmadan tokalaşın.

    Göz Kontağı: Konuştuğunuz insanların gözlerinin içine bakmaya özen gösterin.

    Onaylama: Başınızı sallayarak veya olumlu kelimeler seçerek, karşınızdakini dinlediğinizi belli edin.

    Gülümseme: Samimi, içten ve açık bir tavırla gülümseyin.

    Mimikler: Söz ve tavırlarınızı destekleyen yüz ifadeleri kullanın. Karşınızdakini
    rahatlatın.
    Kravat: Aşırı dikkat çeken parlak renkler kullanmayın.

    Çoraplar: Dize kadar çıkan, uzun çorapları tercih edin. Bacak bacak üstüne attığınızda, bacaklarınız görünmesin.

    Yorumlar: Espri yaparken bile, insanları incitmeyecek, kimseyi rencide etmeyecek bir biçimde konuşun.

    Bunları Yapmayın

    Tokalaşma: Asla size uzatılan bir eli geri çevirmeyin.

    Göz Kontağı: İnsanların gözlerine bakmadan konuşmak, samimiyetsizlik ve güvensizlik duygusu yaratır.

    Onaylama: Sesinizi hiç bir durumda yükseltmeyin veya süratli konuşmayın.

    Gülümseme: Yapay bir gülümseme hemen anlaşılır. Zorlama bir gülücük ikiyüzlülük çağrıştırır.

    Mimikler: Mimiklerini kontrol edemeyenler, dış dünyaya bunalımda oldukları veya duygularına söz geçiremedikleri izlenimi verirler.

    Kravat: Renkli bir kravatı yalnızca, tek renkli ve desenleri olmayan bir gömleğin üzerinde kullanın.

    Çoraplar: Asla açık renkli veya kısa çorap seçmeyin.

    Yorumlar: Olumsuz, yüzeysel, ironik ve sataşmalarla dolu cümleler kullanmayın

    Milliyet
     
Yöneticilere Davranış Dersleri konusuna benzer diğer içeriklerimiz
  1. Ders

    Ders

    Kişinin beklediği yardımı pek kolay alamayacağı anlamına gelir. Ama ders veren kişi üstün bir kişi ise kişi sıkıntı ve kuruntularından kurtulacak demektir.Rüyada ders vermek baskalarina faydali omaya ders dinlemek ise bir isi basaracagina isarettir.
  2. Davranış

    Davranış

    En geniş anlamıyla «davranış», bireyin herhangi bir sitüasyon karşısındaki total tepkisidir. Belli bir davranış biçimi ortam veya bireyle ortam arasındaki ilişki üzerinde birtakım etkiler yaratarak sitüasyonu değiştirir. Psikoloji artık bir davranış bilimi olarak tanımlanmaktadır. Bu düşünce j. b. watson tarafından ortaya atılmıştır. Watson, psikolojinin objektif bir bilim olabilmesi için,...
  3. Asosyal Davranış

    Asosyal Davranış

    Fiziksel şiddet, patolojik yalan söyleme (bkz.), cinsel sapıklık, aşırı içki düşkünlüğü, hırsızlık (bkz.) veya kötü davranışlar gibi asosyal davranışlardan hiçbiri belli bir psikolojik hastalığın belirtisi yahut başlı başına bir sendrom (bkz. kundakçılık ve kleptomani) sayılmamalıdır. Bununla bırlikte, bütün zihinsel bozukluklar semptomatik asosyal davranışa yol açabilir. Sonucunda da tıbbi...
  4. Okul yöneticileri derslerini aksatmayacaklar

    Okul yöneticileri derslerini aksatmayacaklar

    MEB isabetli bir yazı göndermiş.Doğrudur ,derse girmiyorlar.İyiki 4. ve 5. sınıf öğretmenleri var.Onlar aspirin gibi bütün derslere giriyorlar(giriyoruz).Performans ödevlerinden planlarına kadar da yapıyoruz.Sonra defteri de dolduruyoruz bi de üstüne masalarına kadar götürüp imzalatıyoruz.İşte böyle.Sonra da yata yata öğretmenlik yapıyoruz. :D Milli Eğitim Bakanlığı Personel Genel...

Sayfayı Paylaş