2018 anasınıfı takvim yapım çalışmaları

Ayşegül AYRANCI

Daimi Üye
2018 anasınıfı takvim yapım çalışmaları
2018 yılı anasınıfında takvim çalışmasında neler yapabiliriz? Yeni bir yıla girmemize şurda 5 gün kadar bir zaman kaldı. Son hızla sınıfımda öğrencilerime somut nesnelerle ve anlatımlarla bir yıl da kaç mevsim var, kaç ay var, mevsimsel değişimler, hangi aylar hangi mevsimlere ait gibi bilgileri öğretme çabası içindeyim. Bu kavramları konuşurken aynı zamanda sene içinde günleri ve mevsimleri bize gösteren sık kullandığımız takvim yapımıyla alakalı etkinliklere de yarından itibaren yer vermeye başlayacağım. Farklı birkaç örnek üzerinden giderek takvim çalışması yaparak çocukların günleri v bazı aylarda yazan günlerin rakamsal manasını da kavramalarına yardımcı olmaya çalışacağım. Sizlerde boyama yapraklarıyla dolu sayfalar ya da tek yaprak şeklindeki takvim önerilerinden faydalanarak farklı takvim çalışmaları üzerinde fikir sahibi olabilmeyi deneyebilirsiniz.

Alt resimlerde eklemiş bulunduklarıma göz atarak takvim önerisi olarak yapabileceklerinizle alakalı fikir sahibi olabilme fırsatını yakalayabilirsiniz. Çam ağaçlı, kardan adamlı, kış resimli, hoş geldin 2018, yaşasın 2018 gibi yazıların yer aldığı takvim çalışmalarıyla dolu birkaç saat için kalıp fikirlerimden çıktı almayı deneyebilirsiniz. Sınıfınızda 12 aya ait farklı boyama sayfalarını boyayacak kadar öğrenci sayınız varsa hep beraber sınıfınıza bir tane takvim hazırlayabilirsiniz. Emin olun çok da eğlenceli olacaktır. Pul, sim, parlak karton kullanımlarıyla da fosforlu kalemlerle boyama çalışması yapma girişimlerinizle güzel takvim örnekleri hazırlayabilirsiniz.

ocak.jpg
şubat.jpg


Örnek resimlerde gördüğünüz gibi farklı boyama sayfaları hazırlayabileceğiniz gibi aynı zamanda mevsimlere hitap edici resim bularak takvim çalışmasını bütünleştirmeyi tercih edebilirsiniz. Sizlerin de eğlenip çocuklara daha kolay ve somut bir şekilde öğrenim gerçekleştirebileceğiniz bu çalışmayı sınıfın güzel bir köşesinde sergileyebilirsiniz. Yeni yıla girdikten sonra okula geldiğiniz günlerde bugün aylardan ne hangi gündeyiz diyerek o günün ayın kaçı olduğunu hep beraber takvimden bularak işaretlemelerde bulunabilirsiniz. Böylece öğrencilere kazandırmak istediğimiz yaparak yaşayarak öğrenme deneyimi kazandırma davranışını tam da istenildiği şekilde yerine getirme davranışında bulunabiliriz. Siz de takvim çalışmalarınızla yaşamdan kesitleri ileriki günlerde okul yaşantısında bütünlük kazandıracak şekilde davranışa dönüştürmeye var mısınız?

2018teklitakvim1.png
2018teklitakvim2.png
2018teklitakvim3.png
2018teklitakvim4.png
 
Üst