Açlık hissettiğinizde

kaprisli

Yeni Üye
Üye
Açlık hissettiğinizde
Çoğumuz fazla kilolardan kurtulmak veya formumuzu korumak için binbir yol deneriz.Uzmanlardan diyet önerileri almaktan tutun gazete köşelerinde yazan diyetlere kadar uygulamalı kilo verme yöntemleri ararıyoruz.Bu diyetleri yaparken vücudumuza ve kendimize eziyet etmememiz gerektiğini unutuyoruz.Aç kalmak kilo vermek değildir.Amaç kilo verirken aç kalmamaktır
Bunun için açlık hissi duyduğumuzda ne yememiz gerektiğini bilmemiz gerekir.

Kesinlikle yenilmemesi gereken kIrmIZı ıŞIk besinler :
Ekmek, hamur işleri, kurabiyeler, pastalar, tahıl gevrekleri, soslar, hazır çorbalar, şeker, çikolata gibi besinlerle karşılaşınca mutlaka durun.


Sarı ışık besinler

Bu diyeti uygularken aşağıdaki karbonhidrat grubundan toplam günde 5 porsiyonun üzerine geçmemeniz gerekmektedir.

* Beyaz ekmek ..................1 ince dilim

* Buğday ekmeği.................1 ince dilim

* Bulgur (pişmiş).................2 yemek kaşığı

* Kuru baklagiller ...............3 yemek kaşığı

* Çavdar ekmeği.................1 ince dilim

* Ceviz ............................3 adet

* Fındık ...........................10 adet

* Erişte (pişmiş) ................2 yemek kaşığı

* Hamburger ekmeği............1/2 adet

* Haşlanmış mısır ...............1/2 orta boy

Karışık tahıllı ekmek, etimek inceliğinde; evde yapılmış kek 1 parmak kalınlığında.

* Kuskus (pişmiş) 2 yemek kaşığı

* Makarna (pişmiş) 2 yemek kaşığı

* Patlamış mısır 1 su bardağı

* Pirinç (pişmiş) 2 yemek kaşığı

* Pita ekmek 1/2 adet

* Sebzeli börek 1 avuç içi kadar

* Sandviç ekmeği 1/3 adet

* Simit 1/3 adet

* Tuzlu bisküvi 4 adet

* Üzümlü ekmek 1 ince dilim

* Yulaf ekmeği 1 ince dilim

yEşiL ışıK yiyeCekLer :

Acıktıkça yiyebileceğiniz meyveler

Elma, kayısı, nektarin, portakal, kiraz, incir, şeftali, greyfurt, armut, üzüm, kivi, erik, limon, çilek, ıhlamur, karpuz, ahududu, mandalina.

Acıktıkça yiyebileceğiniz sebzeler

Enginar, havuç, sarımsak, karnabahar fasulye, salatalık, tere, kereviz, Brüksel lahanası, yeşil soğan, brokoli, marul, kırmızı lahana, ıspanak , mantar, bal kabağı, soğan, domates, pırasa, şalgam, turp, kabak, biber, beyaz lahana.

ÖrNek dİyet :
Bu diyeti yaparken her gün en az 60 dakika yürüyüş yapmanızı öneririm.

Kahvaltı: 1 su bardağı az yağlı süt+ 1 karper kadar az yağlı peynir+ 1 ince dilim ekmek+ yeşil ışık sebzeler.

Öğle: Doyana kadar yağsız tavuk, balık veya kırmızı et +yeşil ışık sebzeler+ 2 yemek kaşığı bulgur pilavı veya makarna

İkindi: Yeşil ışık meyvelerden doyana kadar yenilebilir.

Akşam: 3 yemek kaşığı kuru baklagil yemeği veya 1 orta boy fırınlanmış patates+ 1 kase az yağlı yoğurt+ yeşil ışık az yağlı sebze yemeği.

Ara: Doyana kadar yeşil ışık meyve.

Sebze yemekleri hazırlanırken 1 tencereye 6 tatlı kaşığı yağ eklenmeli






alıntı
 
Üst