Anasınıfında farklı drama etkinlikleri ile değişim yakalayabilirsiniz

  • Konbuyu başlatan Ayşegül AYRANCI
  • Başlangıç tarihi
Anasınıfında farklı drama etkinlikleri ile değişim yakalayabilirsiniz
Okulöncesi dönemde farklı etkinliklerle çocuğunuzun gelişimine destek olunmaktadır. Okulöncesinde drama etkinlikleri ve kazandırdıkları ile ilgili yazdığım dünkü yazımı bütünleştirici olsun diye sizlere sunacağım bugünkü etkinlik önerileri de sınıf içinde kolay uygulanabilir öneriler zincirini oluşturacaktır. Drama etkinliği olarak sınıfta neler uygulanabilir hep beraber öğrenmeye hazır mısınız?

Öğretmen kartondan civcivler hazırlar ve çocuklara gösterir. ”Evet çocuklar küçük civcivler kaybolmuş. Onları annelerine götürmemiz gerekiyor der ve her çocuk civcivlerden alarak yola çıkar. Bu konuda rehberlik edilebilir. Önlerine çıkan dereden atlama daha sonra çimenlik üzerinden yuvarlanma, ıslak yollarda kaymayan yürüme gibi öykünmeler sonrasında kümese ulaşılır. (Kümesi minderlerden yapabilirsiniz)Ancak kümesin girişi alçak yapılmalıdır ki çocukların sürünmesi sağlansın. Ve yavruları annelerine bırakılmalıdır. Aynı yoldan dönülür. Herkes birbirini alkışlar.

Sınıftaki materyaller kullanılarak faklı engeller de oluşturulabilir.
Drama etkinliğinde kullanılacak olan civcivleri katlama ya da fon kartondan kesme gibi basit şekilde hazırlayıp dramayla bütünleştirici etkinlik yapımı da gerçekleştirebilirsiniz.


Okul öncesi drama çalışmaları farklı aşamalarda gerçekleşir. Şimdi de sizlerle bu aşamalara yönelik örnek paylaşımı gerçekleştirmek istiyorum.

Isınma çalışmaları :

Serbest yürüme sonrasında yukarı uzanma, ayak ucunda yürüme, topuk ile yürüme, ayaklar içe – dışına basılarak yürüme, popo çıkarılarak yürüme, sekerek yürüme istenebilir.

Halka şeklinde durularak ayaklar kapalı olarak; ayak ucunda yükselme, diz çekme, ayakları omuz hizasında açma, başı öne – arkaya – sağa-sola hareket ettirme, dik duruş, eğri duruş, kollar yana sarkıtılarak yorgun duruşu, yana eğilmeler, ayak ucuna ellerle dokunmalar, kalçayla dairesel hareketler gerçekleştirilebilir.

TANIŞMA TOPU OYUNU : Yere oturulur. Bir küçük top ya da top oyun aracı olabilir. Kendi ismini elinde top olan oyuncu söyler. Oyunu başlatan kişi grup oyuncularından birine bakarak topu ona doğru atar. Bütün oyuncular oyuna katılım sağlayabilir. Oyunda değişiklik yapılarak bu defa kimin ismi hatırlanıyorsa onun ismi söylenerek top ona atılır.

İkişer eş olunur. Basit cümlelerle eşine herkes birbirini tanıtır.

Dörtlü grup oluşturulur. Eşler karşılıklı değiştirilir. Bir az önce eşinden dinlediklerinin kendine ait bilgilermiş gibi yeni eşine anlatır.

DUYDUKLARINI HATIRLAMA : Grup lideri ve tüm grubun diğer üyelerine son duyduğu kişiye ait özellikleri kendi özellikleri
gibiymiş gibi anlatma çalışması ile dikkat geliştirme, doğru hatırlama ve algılama çalışması yapılır.

KAYNAŞMA ÇALIŞMASI : Bir ebe seçilir. Herkes mekana dağılır. Ebe bir diğer kişiyi ebelemek isteyince en yakınındaki kişi ile sırt sırta verilir. El ele tutuşulur ya da kol kola girilir. Böyle bir pozisyonda ebe onu yakalayarak ebe yapamaz. ( Bireylerin birbiri ile yakınlaşmasına yarar. )

NEFES ÇALIŞMASI : Derin derin, sık sık nefes alıp verilir. Ritimli nefes alınıp verilir. Çiçek koklanır. ( Hayali ) Doğum günlerinin olduğunu düşünülmesi istenir. Derin bir nefes alınır. Öne doğru belden 90’ açı yapılarak öne eğilerek nefes verilir. (Mum söndürür gibi…)

PAYLAŞMA, BİREYİ İKNA ETME ÇALIŞMASI : İkili eş olunur. Eşlerden biri eline para alır. O para onundur. Diğerinin amacı o parayı elde etmektir. Çünkü o para onun için hayati önem taşımaktadır. Eş çeşitli yollar kullanarak parayı elde etmeye çalışacaktır. Oyun rol değişimi ile devam eder.
Değerlendirme : Oyun sonunda neler hissedildiği, parayı elde etmek için hangi yollara başvurulduğu değerlendirilir.

Rahatlama Çalışması :

Klasik müzik eşliğinde özgünce dans edilir. Sonra eşleşilerek dansa devam edilir. 3. aşamada ritme uyularak dans edilir.

etkinlikler.jpg
IMG-20160603-WA0006.jpg
maxresdefault.jpg
pijama-partisi-1.jpg
 
Üst