Bebeğinizin uykusunu 7 günde düzene sokun

Bebeğinizin uykusunu 7 günde düzene sokun
Bebeğiniz geceleri yeniden uyanmaya başlamış olsun ya da başlangıçtan beri yatma saatleriyle ilgili mücadele vermiş olun, bebeğiniz daha fazla büyümeden uyku problemini çözmek için birkaç hafta ayırmak yerinde olur.Ebeveynlerin başa çıkmakta en zorlandığı şeylerden birisi bölünen gecelere bir anda geri dönüştür.

Bebek bakımının ilk yıllarında bebekler birçok sebepten, geceleri aniden uyandıkları, düzenli bir saatte yatmayı reddettikleri ya da sabahın köründe cin gibi oldukları bazı dönemlerden geçerler. Bu beklenmeyen, bölünmüş gecelerin ortaya çıkışını açıklamak her zaman kolay değildir, fakat uyku sorunlarıyla başa çıkmak için ebeveynlere bazı öneriler sunabiliriz


Bebeğe uyku eğitimi vermek, belli başlı bazı prensiplere uyulduğunda, sanıldığı kadar zor değildir. En önemlisi, gözyaşları karşısında yelkenleri suya indirmemek! Hazırladığımız rehberi uygulayarak yedi günde uyku eğitimi verebilirsiniz.



7.jpg





1. GÜN
Yeni bir düzen kurun
Son araştırmalar bebeğin geceyle gündüzü ayırt edebildiğini ortaya koyuyor. Bunun için biraz ipucuna ihtiyacı var sadece. Yarından başlayarak bebeğinizi sabah erkenden kaldırın ve bundan sonra her gün aynı saatte uyandırmaya özen gösterin. Yatağını pencerenin yakınına yerleştirin ve perdeleri aralık bırakın. Gün ışığı uyanmasına yardımcı olacaktır. Öğle uykusuna yatırdığınız zaman da hava kararmadan önce uyandırın. Böylece gün ışığında uyanması, gece uyuması gerektiğini anlayacaktır. Akşamları hep aynı saatte yatağına yatırın.

2. GÜN
Uygulamaya devam
Dün başlattığınız programa devam edin. Geceleri karnı acıktıkça ağlamaya devam edebileceğini unutmayın. Besleme işini hafif karanlık bir ortamda yapın. Gece yattığında müzik dinletmek, ninni söylemek, kitap okumak gibi bir alışkanlık kazanmasını sağlayın. Bir süre sonra, bu rutini uyguladığınızda uyuma vaktinin geldiğini anlayacaktır.

3. GÜN
Ağlamalar
Ağlamak çocuğun en büyük silahı, çünkü anneyle babanın en dayanamadığı şeydir. Sabırlı olun ve bıkmadan kendinize başarı fikrini telkin edin: “8.220’nci deneme, eninde sonunda uyuyacak! 8221’inci deneme, pes etmeyeceğim...” Uyutmaya çalıştığınızda ağlarsa, endişelenip düzeninizi veya uyku ortamını bozmayın. Bırakın koyduğunuz uyku kurallarına alışsın. Programa sadık kalınmaması, kuralların değiştirilmesi altı aylıktan küçük çocukları çok daha fazla üzüyor. En fazla 15–20 dakika ağlayacaktır, oysa kötü uyku alışkanlıkları yıllarca sürebilir. İlgilenmiyormuş gibi yapıp ona fark ettirmeden arada bir kapı aralığından kontrol edin. Sussun diye ışıkları açmaktan, kucağınıza almaktan, biberon vermekten kaçının, aksi takdirde ertesi gece daha uzun ağlayacağından emin olabilirsiniz.

4. GÜN
Gözyaşı savaşları sürüyor
Geçen gece ne kadar da uzun ağladı değil mi? Bu geceyi biraz daha rahat geçireceksiniz, daha kısa ağlayacak, ama yine de ağlayacak. Gardınızı düşürmeyin. Kurallarınızın kesin olduğunu, gözyaşıyla değişmediğini görmesi gerekiyor. Ona karşı zayıf olduğunuz hissini uyandırmayın. Yoksa geçen geceye göre iki kat daha fazla ağlar!

5. GÜN
Sular duruluyor
Bebeklerin çoğu üç ila beş gün içerisinde programa alışıyor. Bu gece en mutlu geceniz olabilir! Beş dakikada bir odasına girip kontrol etmeyin, en az 15 dakika aralıkla uğrayın. Bazı bebekler sık sık odalarına girilmesinden rahatsız olurlar, dolayısıyla kapı aralığından gözleyin. En sık rastlanan uyku sorunu nedenlerinin başında gece emzirmesi ve alt değiştirme geliyor. Elbette ki bunları yapacaksınız, ama mümkün olduğunca hızlı ve sessiz olmaya özen gösterin. Altını değiştirirken bile ışıkları açmayın. Gereğinden çok emzirmeyin; böylece hem onu rahatsız etmemiş olursunuz, hem de yeniden altını değiştirmek zorunda kalmazsınız.

6. GÜN
Uyuyor!
Sanki bir rüyadasınız, değil mi? Aman bu mutluluğu günlerdir uyguladığınız kuralları rafa kaldırarak bozmayın! Uyumasını garipsediğiniz için sık sık odasına girmeyin. Sıcak tutan bir pijama giydirin ve üstünü açmasını kendinize dert etmeyin. Bebek monitörünün sesini, sadece çok ihtiyacı olduğunda duyacağınız şekilde kısın. Başarınızı gölgeleyecek davranışlarda bulunmamaya özen gösterin.

7. GÜN
Uyku sırası sizde
Kendinize bir iyilik yapın ve bu gece derin bir uyku çekin. Altı gündür belki çok uykusuz kaldınız ama eminiz değdi. Çocuğunuza muhteşem bir armağan verdiniz: Düzenli uyku alışkanlığı. Uyku programınız elbette hastalık, tatilde yer değişikliği gibi etkenlerle zaman zaman aksayacaktır. Telaş etmeyin; hiç uyku sorunu yaşamamış bebekler bile bu gibi durumlarda arızaya geçebiliyorlar! Uyku sorunu tekrar edecek olursa programınızı yeniden
 
Üst