Bisikletin icadı

SadmiN

♥ Evli Mutlu Çocuklu ♥
Yönetici
Bisikletin icadı
bisikletin tarihçesi bisikletin icadı tarihi icadı kısaca tarihçesi resimli
Bisikletin icadı ve tarihi gelişimi, bisikletin icadı ve gelişimi, bisikletin icadı wikipedi, bisikletin icadı kısa, bisikletin icadı kısa bilgi...


Sevgili meleklerim, bisikletin icadi ile ilgili istedik ki sizlere kısaca bir bilgi sunalım. Bakın bakalım bisiklet ilk nasıl icat olunmuş :) Bende gençliğimde seneeeee geçen sene ne binerdim bisana :D:D
14d6ea1a32b206.jpg


Bisikletin kökeni ve ortaya çıkış tarihi belirsizdir. 1791'de, Fransa krallık sarayı bahçesinde, Kont Sivrac, sağa sola hareket olanağı olmayan sabit iki tekerleğin taşıdığı ve kullananın ayaklarıyla toprağı iterek ilerlettigi tahta çubuktan oluşan, adına da "selerifler" denen bir makineyi halka gösterdi. 1816'da fotoğrafın mucidi Niepce ve 1817'de Bade ülkesinin alman barolarından K.F. Drais iki makine yaptılar. Drais'in Laufmaschine denen aygıtı halk arasından "drezin" adıyla tanıtıldı. Bu makine 5 Nisan 1818'de Lüksemburg bahçelerinde tanıtıldı; selerifer'e göre üstünlüğü, ön tekerleğinin bir eksen üzerine monte edilmiş olmasıydı; böylece araca yön verebiliyordu.

Bu araç bisikletin, hatta iki kişilık bisikletin atasıdır. Drais'in icadı kısa süre sonra İngiltere'de de taklit edildi ve "dandy-horse" adıyla demirden olanlar (o tarihe kadar tahtadandı) imal edildi. 1839'da iskoçyalı bir demirci K.MacMilan, arka tekerleğin göbeğe tutturulmuş bir kola, çubuklarla bağlanmış pedallar taktı. Ancak, 1861'de, fransız Pierre Michaux ve iki oğlu Ernest ile Henri, bir drezinin ön tekerleğine aracın ilerlemesini sağlamak amacıyla, bir değirmenden çıkardıkları bir kol ve tutamaklar bağlamayı akıl ettiler. Böylece pedal takımı meydana geldi. 1868'de Pierre Michaux, içi dolu kauçuk lastiklerin takılabileceği jantlar icat etti. 1869'da, saatçi Guilmet'in araştırmlarından yola çıkan Meyer ve ortakları, ilk çağdaş bisikleti yaptılar. Her iki tekerleğin çapı birbirine eşitti ve ön tekerlek yönlendirici, arka tekerse merkezi bir pedal sistemi ve zincir aktarması sayesinde haraket ettiriciydi. Tümüyle madeni olan Guilmet bisikleti, Kasım 1869'da Pre Catalan'da sergilendi. Burası ilk bisiklet sergi salonuydu.

Ama buluş ilgi görmedi. Gene, ön tekerleğin hareket ettiriciliği ilkesine dönülerek, daha yüksek bir developman (hız) elde etmek için bu tekerleğin çapı büyütüldü. Güvenliği arttırmak için yapılan denemelerden sonra, pedal takımı gerçekleştirildi ve aktarma, önceleri dişli çarklar aracılığıyla, sonra zincirle yapıldı. Serbest tekerlek 1896'da, kontrapedal frenleme sistemi 1898'de bulundu; bu arada Dunlop, havalı lastiği icat etti (1888). Çelik telli Bowden freni 1902'de, arkada teker göbeginde bir dizi dişli çark değiştirme 1905'e doğru ortaya çıktı. Bugün kullanılan vites değiştirme mekanızması 1925'te gerçekleştirildi.
 
Geri
Üst