Bitişik eğik el yazısı öğrenimindeki zorluklar

PeLiNiM

Yeni Üye
Üye
Bitişik eğik el yazısı öğrenimindeki zorluklar
bitişik eğik el yazısı bitişik eğik el yazısı harfleri harfleri yazı
Bir sınıftaki eğik el yazısı öğretimine ayrılacak süre öğrencilerin yaş, zeka ve yeteneklerine, dolaylı olarak da başarı düzeylerine bağlıdır. Harflerin tamamı öğrenilene kadar her gün eğik el yazısı etkinlikleri yapılması gereklidir




İlk okuma ve yazma öğretimine bitişik eğik yazıyla başlanmaktadır. Bu yazının öğretimi paragraftan, cümleden, kelimeden ve heceden hareketle yapılamaz. Harflerin öğretiminde üst ve alt uzantılarla gövde yazılımının kavratılması önemli noktalardır. Harfler arası bağlantılar diyagonal ve yatay şekildedir.

Bitişik eğik yazının pek çok yararı yanında, sınıf mevcudunun fazla olması ve öğretmenin öğrenci başına ayıracağı zamanın yeterli olmaması gibi sorunlar da görünmektedir.

Eğitim-öğretim hayatı çok geç başlayan Türkiye'de eline kalem almamış çocukların yazı karakterlerini yapmaları ana sınıfının (birinci sınıfa) hazırlayıcılık ilkesinin eksikliğinden kaynaklanmaktadır.
Bu zorluğun diğer nedeni, konum olarak ana sınıfının eğitim birliği içine girememesidir.




Temel Sorunlar
  • Sınıf mevcudunun (25-30) uygun hale getirilememesi,
  • Bitişik eğik yazı çalışmalarının 3.,4. ve 5. sınıflarla birlikte 1. ve 2. sınıflarda da aynı anda uygulamaya konulması,
  • Ana sınıfı çalışmalarının, özellikle okuma yazma öğretimi açısından gelişmiş ülkelerde olduğu gibi birinci sınıflara hazırlayıcı hale getirilememesi,
  • Öğrencilerin sürekli düz çizgiye eğilimli olmaları, yumuşak çizgilere geçişte zorlanmaları,
  • Velilerin etkin katılımlarının sağlanamaması.
 
Geri
Üst