Çalışkan- tembel; hızlı- yavaş kavramlarını öğreniyoruz

  • Konbuyu başlatan Ayşegül AYRANCI
  • Başlangıç tarihi
Çalışkan- tembel; hızlı- yavaş kavramlarını öğreniyoruz
Anasınıfında hızlı ve yavaş gibi iki zıt kavramı nasıl veririm diyen öğretmen arkadaşlarım toplanın yamacıma:D Eğlenmeye hazır mısınız? Tavşan ve kaplumbağa masalından faydalanarak çok da güzel etkinlik zinciri gerçekleştirebilirsiniz. Tavşan ve kaplumbağanın hikayesi zaten hızlı ve yavaş kavramını verirken olmazsa olmaz etkinlik zinciri arasında yer almaktadır.

Kağıt tabak ve şişeden yaptırılmış olan sanat etkinliklerini resim galerimde inceleyerek fikir sahibi olabilirsiniz. Böylece tavşan denildiğinde akla gelen hızlı kavramını somut bir çerçevede öğrencilerinizin algılamasına sunma fırsatını yakalamış olursunuz. Şişe içine doldurulan pamuklarla elde edilen etkinlikte oldukça kolay elde edilebilen bir tavşan etkinliği gerçekleştirebilirsiniz. Pamuk, küçük ponponlar, yapma gözler, evadan ya da keçeden hazırlanmış olan kulaklar sayesinde beğenilen bir tavşan etkinliğini tamamlayabilirsiniz. Ardından tavşanım şarkısını dinletebilirsiniz. Sonrasında tavşan ve kaplumbağa hikayesini anlatmak ile bütünleyici etkinlik gerçekleştirebilirsiniz. Aynı zamanda sesli masal olarak dinletmek isterseniz youtube sayfasından faydalanarak bu hikayeyi dinletebilme fırsatını yakalayabilirsiniz. Çocuklar açısından hem görsel hem de işitsel zekaya öncülük eden bu hikaye senelerce vazgeçilmez masal seçenekleri arasında karşınıza çıkmaktadır.


Çalışmak ve kazanmak üzerine bilinen en özel masallardan olan ağustos böceği ve karınca hikayesinde de çalışkan ve tembel kavramlarını çok rahat verebilirsiniz. İşleyen demir ışıldar gibi atasözlerinin somutlaştırılma seçenekleri ileriki öğrenim yaşantısı açısından bu masal ile verilebilmektedir. Bu etkinlikte de çocuklara her şeyin zamanında yapılırsa kazançlı çıkılabileceği hissettirilebilmektedir. Öğrenciler açısından çalışmanın önemini kavratmak ve tembel tembel gezmeyle bir şeye sahip olamamak kavramlarını hissettirmek masalın temel kaynaklarında hissettirilebilir. Karınca yapmayı parmak boya ile gerçekleştirip sanat etkinliği esnasında parmak boyayla zaman geçirme fırsatını yakalama ayrıcalığında bulunabilirsiniz. Ayrıca tembel- çalışkan ve hızlı- yavaş kavramlarına yönelik çalışma yapraklarından faydalanarak aile katılım çalışmaları verebilirsiniz. Ya da sınıf içi okuma yazma etkinlik yaprağı olarak bu kavramlara yönelik çalışmalar yaptırabilirsiniz. Drama etkinliği olarak da canlandırma yaptırabileceğiniz kısa hikayeler yazabilirsiniz. Mesela çalışkan bir öğrencinin kazanabileceklerini öyküleştirip onlara bu güzel davranış ile ne kadar başarılı biri olunabileceğini hissettirebilirsiniz. Tavşan ve kaplumbağa yürüme çalışmaları yaptırabilirsiniz.

89f4545f5d2d15a3921a7af81a80fab7.jpg
paper-plate-bunny-craft-1024x682-1024x682.jpg
1452174172.jpg
16.04.2012 003.JPG
 
Üst