Coca-Cola krize direniyor

PaSikA

Yeni Üye
Üye
Coca-Cola krize direniyor
Kent’in kaptanlığındaki Coca-Cola, tüm dünyanın krizle boğuştuğu 2008'de yüzde 11.1 artırmayı başardı

[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Geçen yılın Temmuz ayında CEO’luk görevine Muhtar Kent’i getiren dünyanın en büyük alkolsüz içecek üreticisi Coca-Cola, tüm dünyanın krizle boğuştuğu 2008 yılında satışlarını yüzde 11.1 artırmayı başardı. 2008’in son çeyreğinin tamamında CEO’luk koltuğunda oturan Kent, söz konusu dönemde Coca-Cola’nın beklentilerin üzerinde kâr açıklamasını sağladı. Coca-Cola’nın net kârı geçen yılın son üç ayında yüzde 18 azalarak 995 milyon dolara geriledi. Ancak beklenti kâr rakamının daha fazla düşeceği yönündeydi. Bilanço rakamlarını değerlendiren Muhtar Kent, inanılmaz derecede zorlayıcı ekonomik koşullara rağmen, uzun vadeli büyüme hedeflerini koruduklarını söyledi.

Üç yıl üst üste hacim artışı

Önceki gün açıkladığı sonuçlara göre 2008’in son çeyreğinde satış hacimlerini yüzde 4 artıran şirket hacim artışını üst üste üçüncü yıl yakalamış oldu. Ancak, bazı şişeleme varlıklarını elinden çıkarması ve güçlü doların nedeniyle, Coca-Cola’nın gelirleri 2008’in son üç ayında yüzde 2.7 gerileyerek 7.1 milyar dolara indi. Şirketin 2008 toplam gelirleri yüzde 11.1 artarak 31.9 milyar dolara, operasyon kârı yüzde 16.5 yükselerek 8.4 milyar dolara tırmandı.

Kimse gidişatı bilmiyor

Coca-Cola’nın sonuçlarını değerlendiren Muhtar Kent, “Söz konusu başarı tablosu, hacim, faaliyet kârı ve hisse başına kâr açısından hedeflerimizi yakaladığımızı gösteriyor. Ancak mevcut ortamda bir ya da iki çeyrek bu hedeflere kolaylıkla ulaşamayabiliriz. Mevcut ortamda kimse gidişatı kontrol edemiyor” diye konuştu. Gelişmekte olan ülkelerdeki güçlü büyüme, Coca-Cola’nın satış hacmine destek verirken, şirket kasa hacimlerini Çin’de yüzde 29, Hindistan’da yüzde 28 artırdı. ABD’de kasa hacimleri yüzde 4 gerilerken, Batı Avrupa’da yüzde 2 yükseldi, Japonya’da ise değişmedi. Muhtar Kent, “Her şirket gibi biz de tamamen krize dayanıklı değiliz ancak global iş modelimizin göreceli olarak esnek olduğuna inanıyorum” dedi. Coca-Cola’nın “güçlü dolar” nedeniyle bu yılın ilk çeyreğinde operasyon kârının büyüme hızında yavaşlama olabileceği ve yüzde 10-12 arasında bir kâr artışı yakalaması hedefleniyor
[/FONT]
 
Geri
Üst