çocuklarda özel öğrenme güçlüğü

PeLiNiM

Yeni Üye
Üye
çocuklarda özel öğrenme güçlüğü
hipoaktivite hipoaktif nedir
Özelde geleneksel Annesinin veya babasının yaptıklarını yapmayarak,yapmadıklarını yaparak ebeveyn olma refleksi;Günümüzde ruhsal sorunları olan(en azından öz saygısı-öz güveni bulunmayan)ve bu sorunları yaşamın bir gereği gibi algılayarak farkına varamayan yığınlara sebebiyet vererek ebeveynleri vebal altında bırakıyor.
Özel öğrenme güçlüğünü yok saymak bu rahatsızlığı yok etmez.Başa gelindiğindede teşhis edebilme/tedaviye katkı sağlama ve tanı/tedavi uzmanına ulaşma konusunda beveynleri bi çare ve vebal altında bırakır.
Site sakinleri bu gün çocuksanız,yarın ebeveyn olacaksınız.
Bilmiyordum/bilemedim-ah keşke bilseydim dememek için lütfen çocuğu tanıyacağınız/çocuğun yetişmesine katkı sağlayacağınız kitapları okuyun,kendinizi eğitin. :)



Özel öğrenme güçlüğü ZEKANIN yetersizliğinden kaynaklanan bir problem değildir!!!
Öyle ya da böyle sosyal çevremizin dayattığının dışında yaşayabilme şansını biz kaçırdık. Adil olan; Çocuğumuzun, Bizim nimetlerinden faydalanamadığımız sonsuz zenginlikteki yaşamın vaat ettiklerini gören, FARK eden ve kendisi için neyin iyi olduğunu bilip tereddütsüz o iyileri alıp kabul eden, kıymetini bilip en harika şekilde kullanan/değerlendiren birey olmasını sağlamak.
Evimizin içerisinde anne ve baba olarak önce bir birimize ve çocuğumuza saygılı davranıp, yalpalamadan/tereddüt etmeden, gecikmeden ve telaşa kapılmadan alınması gereken kararları alarak. Bu kararları ısrarcı ve inançlı bir şekilde uygulayarak. Bir birimizle ve çocuğumuzla ikiyüzlü olmayan, karmaşadan uzak bir sadelikte ilişki kurarak. Olabileceklerle, olmazları öğretirken! Çocuğumuza hem net örnek olup hem de sebeplerini basit ve anlaşılır şekilde izah ederek sağlam kişilikli, güvende olduğunu bilen, güvenilir,Öz güven sahibi birey olmasına katkı sağladık.
Bizim dışımızdaki aile bireyleri(Dedeler ve Nineler ile amcalar/halalar, teyzeler/dayılar)bizim yerleştirmeye ve yaşatmaya çalıştığımız yetiştirme tarzına katkı sağlayıp, asla çocuğumuzun yaşam disiplinini ve şevkini bozacak/gereksiz şımartmalar yapmaması işimizi kolaylaştırdı. Dikkatli davranıyoruz.
Evet yukarıda özetlenen titizliğe sahipsiniz ve FAKAT
‘’Birkaç aydır ilkokula devam eden çocuğumuzun evde gönül huzuru içerisinde okul hayatının devamını kesintisiz yaşayabilmesi için çok özenli ve dikkatli davranıyoruz..
Neredeyse sömestri tatili yaklaştı. Okuma yazma esnasında bir birine benzeyen harfleri (b ile d yi-m ile n yi) karıştırıyor. Benzer seslerin olduğu bir yazı okuduğumuzda duyduklarını yazamıyor. Yazarken aynada görülür gibi(Ali yi ilA olarak) yazyor. Okurken satırları ya atlıyor ya da okuduğu yeri kaybediyor. Yavaş okuyor. Okuduğunu anlamıyor. Harflerin sırasını(okulda yerine Okluda yazarak)karıştırıyor. Yazdığı yazıyı bir türlü sayfaya yerleştiremiyor, satırlar eğri büğrü gidiyor. Harfleri ecik bücük yazarak şekillerini bozuyor. Uzun cümleleri, tarif ve talimatları dinlemiyor. Dinlese de anlamıyor veya takip ederken cümlelerin başını kaçırıyor. Önce-sonra, dün-bugün gibi zamanı anlatan ifadeleri cümle içerisinde yanlış kullanıyor. Saati ne kadar ısrarla öğretmeye çalış sakta öğrenemiyor. Mevsim, ay, gün gibi sıralı bilgileri doğru sırayla söyleyemiyor. Sağ-sol ayrımı yapamıyor. Matematiği öğrenmede çok zorlanıyor.’’
Bunlar yetmezmiş gibi/bunlara ilaveten, aşırı hareketli hiperaktif veya hareketleri aşırı yavaş Hipoaktif ve dikkat eksikliği var diyen ve çocuklarının bu yaşadığını ciddiye almadıkları için 4-5 ci sınıfa geçse de okuma yazmayı öğrenemeyen çocuklara sahip aileler de var bu hayatta.
Bu gibi/buna benzer sorunların pusuda çocuğunu beklediğini fark edebiliyor musun.
Özel öğrenme güçlüğü tanımlarından bir kaçının çocuğunda baş göstermesi halinde buna göz yumup ele âleme, daha da önemlisi egona rezil olmaktan kurtulduğunu sanacak mısın?
Doğum öncesinde annenin yetersiz beslenmesi, geçirdiği enfeksiyonlar ve ilaç kullanması/Doğum esnasında görülen anormal bir durum(kordon dolanması-travmalar)/Beyinde görülen gelişimsel gecikmeler/kalıtsal yatkınlık bu sorunun sebeplerinden bir kaçı.
Erken tanı ve Uzman müdahalesi ve eğitim desteği ile çocuğun probleminin çözümü ilaçsız kolaylaşacaktır. Gerekli yönlendirme ve eğitim desteği ile sorun KEMİKLEŞMEDEN çözüle bilmektedir.
Bu normal ya da normalin üstünde ZEKÂYA sahip çocuklarda görülebilen bir öğrenme problemidir.
Okulda bu tür sorunlarla boğuşan çocuğu olan ebeveynler lütfen Uzmandan yardım almaktan sakınmayın.
Çocuklar sadece sizin ve soyağacınızın değil Dünyanın da geleceğidir.


 
Geri
Üst