Dengeli Beslenme

fırtına

Yeni Üye
Üye
Dengeli Beslenme
Herkes için hayatta akılcı bir beslenme rejimi olmalı. Kilo vermeyi asla ertelemeyin. Eğer hızla kilo veremediyseniz, hayal kırıklığına da asla uğramayın.Çünkü çok çabuk kilo kaybederseniz, sağlığınızı büyük risklere atmış olursunuz. Ayrıca insanın kısa bir sürede yeme alışkanlıklarını değiştirmesi imkansız. Herhangi bir tatlıyı yemeden veya bisküvi paketini açmadan önce kendinize sorun, “Ben gerçekten aç mıyım?” eğer cevabınız olumluysa, on dakika bekleyin ve bu soruyu tekrar sorun.Yapılan araştırmalar 10 dk. yapılan ayıştırmaların tokluk hissi vereceğini göstermektedir.Dendeli beslenme için yeceklerinizi haftalık olarak planlayın. Böylece alışveriş yaparken, abur cubur satın almaktan kurtulabilirsiniz ve dengeli beslenme için ilk adımı atmış olursunuz .Asla süpermarkete aç gitmeyin. Eğer insanlar tok karnına alışverişe giderlerse, besin değeri daha yüksek yiyecekler alıyorlar. Abur cuburdan da uzak duruyorlar.
Daha hareketli olabilmek için hayatınızda, beslenme rejiminizde değişiklik yapmaktan kaçınmayın.Dengeli beslenme için dengeli rejim de şart.
Dengeli belenme için günlük tutun. Hem ne yediğinizi, hem de ruh halinizi deftere kaydedin. Eğer istemediğiniz halde yemek yiyorsanız, bir dakika sonra kendinizi kontrol altına alabilirsiniz. İradeyi kullanmak, dakikalarla başlar, saatlik, günlük, haftalık, aylık olarak devam eder. Daima geriye dönüp kendinizi kontrol edin. Unutmayın ki dengeli beslenme dengeli kilo vermeye gebedir.
Hiçbir zaman neden kilo vermek istediğinizi unutmayın. Sıkıldığınızda veya diyet yapmaktan yorulduğunuzda eski fotoğraflarınıza ufak bir göz atın ve her verdiğiniz kiloda kendinizi nasıl hissettiğinizi hatırlayın. Değişimin zamanla ve sabırla olacağını hep aklınızın bir köşesinde bulundurun.
Geçmişi değiştiremeyebiliriz ama gelecek için şansımızı ve kilolarımızı değiştirebiliriz.Yeryüzündeki hiçbir yiyecek, sizin kendinizi zayıf hissetmenizden daha leziz olamaz.
Eğer yemek yemek istemiyorsanız, yemek yiyebileceğiniz bir yere gitmeyin.Sosyal zorunluluk olarak, bir partiye gidiyorsanız, ne yiyeceğinizi de planlayın!
Eğer bir açık büfe ile karşı karşıya iseniz, hemen salata bölümüne gidin ve tabağınızı salatayla doldurun. İkinci kez gittiğinizde kendinizi tok hissedeceksiniz ve daha fazla kontrol edebileceksiniz. Eğer yeterli ve dengeli beslenme kurallarına uyarsanız bunlar size hiç zor gelmez.
-Dengeli beslenme için her zaman ölçülü olun. Porsiyonlarınız küçük olsun.
-Dengeli beslenme için bol sebze, az yağ, bardak bardak su.
-Yemeğe başlamadan önce bir bardak su için ve içerken düşünün, “Şu anda yemek yiyorum ama hedeflediğim kilodan uzaklaşıyorum.” Kendi kendinizle yapacağınız tartışmalar işe yarayacak.Unutmayın her şey dengeli beslenme uğruna.
-Bilinçli bir şekilde yemek yiyin. Yavaş olun. Dengeli beslenme için ağzınıza götürdüğünüz her lokmaya dikkat edin.
-Her yemekten sonra dişlerinizi fırçalayın. Ağzınızdaki temizlik duygusu sizin bir kaç saat acıkmanızı engelleyecektir
.

kaynak:devtürkler
 
Üst