1. Bilge Gökçen

    Bilge Gökçen Yeni Üye Üye

    Kayıt:
    27 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    11.882
    Beğenilen Mesajlar:
    117
    Ödül Puanları:
    0

    Eğitimin Milli Oluşu ve Önemi

    Konu, 'Okul ve Öğretmenler' kısmında Bilge Gökçen tarafından paylaşıldı.

    EĞİTİMİN MİLLİ OLUŞU VE ÖNEMİ
    Pratik ve kapsamlı bir eğitim ve öğretim için, vatan sınırlarının önemli merkezlerinde modern kütüphaneler, nebatat ve hayvanat bahçeleri, konservatuvarlar, sanat okulları, müzeler ve güzel sanatlarla ilgili sergiler kurulması lâzım olduğu gibi, bilhassa şimdiki idarî teşkilâta nispetle kaza merkezlerine kadar bütün memleketin matbaalarla donatılması gerekmektedir. Bütün bu güzel şeylerin bir an içinde oluşturulması imkânsız olmakla beraber, mümkün olduğu kadar az zaman içinde bu sonuçların elde edilmesi önemle temenniye değerdir.
    1923 (Atatürk'ün S.D.I, s.288)

    Türkiye'nin eğitim ve öğretim siyasetini her derecesinde tam bir açıklık ve hiçbir tereddüde yer vermeyen kesinlikle ifade etmek ve uygulamak lâzımdır. Bu siyaset her manasıyla millî bir nitelikte gösterilebilir.
    1924 (Atatürk'ün S.D.I, s. 317)

    Eğitimdir ki, bir milleti hür, bağımsız, şanlı, yüksek bir toplum halinde yaşatır veya bir milleti kölelik ve yoksulluğa terk eder. Eğitim kelimesi yalnız olarak kullanıldığı zaman herkes kendince istediği bir anlama geçer. Ayrıntılarına girişilirse eğitimin hedefleri, amaçlan çeşitlenir. Meselâ dinî eğitim, millî eğitim, uluslararası eğitim... Bütün bu eğitimlerin hedef ve gayeleri başka başkadır.

    Ben burada yalnız yeni Türk Cumhuriyeti'nin yeni nesle vereceği eğitimin, millî eğitim olduğunu kesinlikle ifade ettikten sonra diğerleri üzerinde durmayacağım. Yalnız işaret etmek istediğim mânayı kısa bir misal ile izah edeceğim: Yeryüzünde üçyüz milyonu geçen islâm vardır. Bunlar ana, baba, hoca eğitimiyle, terbiye ve ahlâk almaktadırlar. Fakat acınarak söylüyorum, gerçek hâdise şudur ki, bütün bu milyonlarca insan kütleleri şunun veya bunun esaret ve horgörü zincirleri altındadır. Aldıkları manevî eğilim ve ahlâk, onlara bu esaret zincirlerini kırabilecek insanlık meziyetini verememiştir, veremiyor.
    Çünkü eğitimlerinin hedefi millî değildir. Millî eğitimin ne demek olduğunu bilmekte artık hiçbir şekilde karışıklık kalmamalıdır. Bir de millî eğitim esas olduktan sonra onun dilini, usulünü, araçlarını da millî yapmak zorunluluğu tartışmadan uzaktır. Millî eğitim ile geliştirmek ve yükseltmek istenilen genç dimağları, bir taraftan da paslandırıcı, uyuşturucu, hayalî fazlalıklarla doldurmaktan dikkatle kaçınmak lâzımdır.
    1925 (Atatürk'ün S.D. II, s. 198)

    alıntı

     
Eğitimin Milli Oluşu ve Önemi konusuna benzer diğer içeriklerimiz
  1. Okul öncesi eğitim ve önemi

    Okul öncesi eğitim ve önemi

    okul öncesi eğitimin önemi ve gerekliliği okul öncesi eğitimin gerekliliği erken çocukluk eğitiminin öncesinde okuma yazma çalışmalarının önemi anasınıfının Okul öncesi eğitimi, 0-72 ay grubundaki çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun, zengin uyarıcı çevre imkanları sağlayan, onların bedensel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönden gelişmelerini destekleyen, kendilerini...
  2. Eğitimin Önemi

    Eğitimin Önemi

    üniversite eğitiminin önemi başarıda eğitimin önemi eğitimin insan hayatındaki okulun insan hayatındaki okul hayatının Birçok kişi elde ettiği imkan ve başarıyı eğitime borçludur. eğitim yoluyla insanin sahip olacağı meslek çok kere kişiyi ruhsal açıdan doyurur ve maddi olarak rahatlatır. Bu durumun sağlayacağı imkanlar kişinin hayattan daha fazla zevk almasını mümkün kılar. İyi bir eğitim...
  3. okul öncesi eğitim ve önemi

    okul öncesi eğitim ve önemi

    okul öncesi eğitimin önemi makale Okul Öncesi Eğitimi, doğumdan, zorunlu eğitim yaşına kadar, çocukların gelişim özellikleri, bireysel farklılıkları ve yetenekleri göz önüne alınarak, çocukların sağlıklı bir biçimde fiziksel, duygusal, dil, sosyal ve zihinsel yönden gelişimlerini sağlayıcı, olumlu kişilik temellerinin atıldığı, yaratıcı yönlerinin ortaya çıkarıldığı, çocukların kendilerine...
  4. Milli Eğitim Temel Kanunu

    Milli Eğitim Temel Kanunu

    ilköğretim diploması nasıl alınır paralı lise diploması lise nasıl alınır parayla ilkokul MİLLİ EĞİTİM TEMEL KANUNU Kanun Numarası : 1739 Kabul Tarihi : 14/6/1973 BİRİNCİ KISIM Türk Milli Eğitim Sistemini Düzenleyen Genel Esaslar BİRİNCİ BÖLÜM TÜrk Milli Eğitiminin Amaçları I - Genel amaçlar: Madde 2 - Türk Milli Eğitiminin genel amacı,Türk Milletinin bütün fertlerini, 1....
  5. İl Milli Eğitim Müdürlükleri

    İl Milli Eğitim Müdürlükleri

    01 Adana M.E.M. Mücahitler Bulvarı, Vilayet konağı B-Blok 0322-3599549-51 s 4588375 4588392 02 Adıyaman M.E.M. Atatürk Bulvarı, Vilayet Konağı, 02100 0416-2164845 2161021 2164570 03 Afyon M.E.M. Karaman Mah. Ağustos Cd., Hükümet Konağı Kat:3, 03100 0272-2137606 2137602 2138640 04 Ağrı M.E.M. Medine Cd. Atatürk ilköğretim okulu yanı 0472-2151009 s 2152400 2153419 05 Amasya M.E.M. Belkıs...

Sayfayı Paylaş