Ertesi Gün Hapı İçip Ara Kanama Olanlar

Ertesi Gün Hapı İçip Ara Kanama Olanlar
Selam hanımlar. Korunmasız ilişki ardından dün ertesi gün hapı kullandım ve bugün kahverengi adet gibi olmayan lekelenme oldu. Adet günüme daha 10 gün var. Hapın yan etkisi olabileceğinden eminim fakat sormak istediğim bu lekelenme adet yerine mi geçiyor yoksa beklediğim tarihte adet olur muyum??? Lekelenme sabah daha yoğun şekildeydi akşama doğru azalmaya başladı.


ertesi gün hapı içp kanama olan.jpg





İçtiğime bin pişman oldum. Karnımda sancı, midemde bulantı berbat bir psikoloji içerisindeyim. Evliyim fakat şuan için bebek düşünmüyorum. Ertesi gün hapı kullanan ve bu tarz yan etkiler yaşayıp tecrübe edinen hanımlardan yorum bekliyorum. Umarım hamile değilimdir. Beklenmedik bir hamileliğin psikolojisini yaşamak hiç istemiyorum.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Sevimli cadı

Sevimli cadı

Daimi Üye
Üye
Merhaba ilaca bağlı bir kanama yaşamışsın.İlaç herkeste aynı etkiyi sağlamıyor bunu belirteyim. Beklediğin tarihte adet olabilirsinde olmayabilirsinde. Madem bebek düşünmüyorsunuz etkili bir korunma yöntemi tercih edin.Böyle ilaçları kullanarak hormonlarınızı alt üst etmeyin derim. Ayrıca adetiniz beklediğiniz tarihte olmazsa test yapın.
 
G

Güler1980

Forum Okuru
Merhaba arkadaşım. Hapı ilişkiden kaç saat sonra aldın bunun da önemi büyük. Ben birçok kez ertesi gün hapı kullandım. Ve her kullandığımda bu son artık bir daha asla aynı hataya düşmücem dediğim halde!!! Ben de senin gibi kahverengi lekelenme yaşadım iki gün sürdü. Çok korktum ve panik oldum. Benim de adet tarihime epeyce bir süre vardı ve bu neyin nesi şimdi dedim.


Lekelenme durduysa endişelenme. Uzun sürmesi ve sancılı olması kötü. Bu adet olduğun anlamına gelmiyor. Ben adet günümde normal şekilde adet oldum ve içim rahatladı. İlk başta da belirttiğim gibi eğer ilacı en erken süre içerisinde aldıysan hamile kalacağını sanmıyorum.
 
Uzman SühaN

Uzman SühaN

Administrator
Yönetici
Merhaba,

Ertesi gün hapları hormon bazlıdır. Progesteron hormonu içermektedir. Kanama düzensizlikleri ,az yada fazla görülebilir. Adet döngüsün de değişimler ,tekrarlayan kanamalar ertesin hapının yan etkilerinden dir.Adetin normale dönmesi için tekrar ertesi gün hapı kullanılmamalıdır. Hormon düzeyinin normale dönmesiyle , adet tekrar eski düzenine döner.Ertesi gün hapları %100 koruma sağlamaz. Güvenirliği %85-90 dır. Bu yüzden tedbiren test yapmanzı öneriyorum.
 
S

SudeEyLül1

Forum Okuru
Kızlar merhaba yumurtlama gününde ertesi gün hapının etkisi oluyor mu? Nişanlım yanlışlıkla içime boşaldı. 5 saat sonra ertesi gün hapı içtim. Eczaneden ilacı alırken eczacıya sormaya utandım. Yumurtlama gününde hapı kullanan var mı? Düğünüme daha çok var hamile kalmaktan çok korkuyorum. İlacı içeli 3 gün oldu ben de henüz lekelenme olmadı fakat karnım çok ağrıyor. Adet günüme daha 15 gün var.


Karın ağrısı ve mide bulantısına benzer rahatsızlıklar yaşıyor olmak beni tedirgin etti. Adet olacakmışım gibi hissediyor oluşum normal mi? Bu konuda bana yardımcı olursanız çok sevinirim. Ve son olarak ilacın etkisi vücudumdan ne zaman çıkar. Bilgilendirirseniz memnun olurum kızlar:(
 
M

Meltem1979

Forum Okuru
Sude merhaba. Ertesi gün hapı acil bir korunma ilacı ve dolayısıyla yumurtlama günü olsun olmasın her hâlükârda kullanılabiliyor. İlacı mümkün olduğunca erken almak faydalı ve sen de 5 saat sonra içtiğini belirtmişsin ki bu çok iyi bir süre. Ben de ilk 2 saat içerisinde yumurtlama günümde kullanmıştım. 3 gün sonra ara kanama yaşadım. Lekelenme tarzında olan kahverengi akıntım kısa sürdü beklediğim tarifte regl oldum.


Allaha şükür adet düzenim bozulmadı bundan çok korkuyordum. O günden sonra daha fazla dikkat etmeye, bu işin çocuk oyuncağı olmadığını ve şakaya gelmediğini anladım. Ders oldu bana. Hamile kalacağını sanmıyorum. Ella kullananların hamile kaldığına şahit olmadım.
 
B

Begüm6400

Forum Okuru
Offf bu sıkıntıyı şu an ben de yaşıyorum kızlar. Eşim yanlışlıkla içime boşaldığı için ertesi gün hapı içmek zorunda kaldım. İlişkiden 1 gün sonra ilacı içtim. 3 gün sonra ara kanama yaptı. Kıvamlı ve kahverengi ara ara kan şeklinde 2 gün boyunca kesik kesik sürdü; bunun yanı sıra karnımda ağrı ve kramplar oldu.


Adetime 5 gün kaldı. Acaba adet olacak mıyım??? Hep bu soru var kafamın içinde. Adet düzenimin bozulmasından ve daha da kötüsü hamile kalmaktan korkuyorum. Çok duygusalım her an ağlayacak gibiyim sizce bu da ilacın yan etkilerinden biri olabilir mi? Stresten ölmezsem iyidir:(
 
S

Sedadal

Forum Okuru
Merhaba kızlar erkek arkadaşım boşaldımı boşalmadımı emin değiliz oyüzden hap alayım dedim ama sabaha karşı 5 gibi filan beraber olduk sonra akşam oldu uyudum uyandım öğlen ilacı içtim 2 de bi sıkıntı olur mu bilmiyorum ama pembemsi kan geldi içtikten 1 saat sonra filan ağrım Yok bulantım yok ama korkuyorum
 
A

Ayşeeee337

Forum Okuru
Merhaba arkadaşlar ertesi gün hapı içtim birkaç gün sonra kahverengimsi şeklinde lekeler geldi.suan 7. Gün ve hala geliyor sizce bu kadar uzun sürmesi normal mi?
 
Üst