etkili öğretmenlik eğitimi

PeLiNiM

Yeni Üye
Üye
etkili öğretmenlik eğitimi
Son günlerde okuduğum bu kitabı sizlerle paylaşmak istedim. Kitapta öğrenci davranışlarını olumlu yönde değiştirmek için neler yapılabileceği anlatılıyor. Bir özeti anlatmak istiyorum.


Öğrencinin tüm davranışlarını bir çerçeve içine alırsak bunlardan bir kısmı eğitim öğretimle ilgili olan davranışlardır. Örneğin sessizce dersi dinlemesi, verilen görevi yerine getirmesi, sorulan sorulara parmak kaldırarak cevap vermesi gibi. Ancak bazı davranışlar eğitim öğretim açısından kabul edilemez. Derste gürültü yapması, parmak kaldırmadan konuşması, teneffüsten sonra yerine oturmaması gibi.
Problemin kimin olduğu da belirlenmeli. Çocuğun konuyu anlamaması öğrenciyle ilgili bir problemken ders sırasında konuşması öğretmenin problemidir. Problemlere en iyi çözüm kabul dilidir. Öğrencinin sorunlarını kabul ettiğimizi gösteren dil.

Problem sahibi öğrenci ise yapılacak en doğru şey etkin dinlemedir. Etkin dinleme öğrencinin söylediklerine hiç bir yorum katmadan olumlu olumsuz hiç bir ekleme yapmadan sadece anladığımızı söylemekten ibarettir. Bunun için kapı aralayıcılar, dinlemeye çağrı olmalıdır. Öğrencinin derdini dinlemeye hazır olduğunuzu gösteren bu iletiler sayesinde öğrenci derdini anlatır.
Etkin dinleme ile öğrencinin kendi söyledikleri anladığımız şekilde tekrar edilir. Öğrenciler bazen söylemek istediklerin altında yatan başka nedenler vardır .Bunları doğrudan dile getirmekte istekli değillerdir. Öğretmenin yaptığı etkili dinleme öğrencinin söylediklerinin dinleneceği etkisi yaratır. Bu sayede öğrenci kendisini açar ve doğru iletiler göndermeye başlar.
Konuşmaya başlamak için öğrencinin yargılanmayacağını, eleştirilmeyeceğini küçük düşürülmeyeceğini bilmesi gerekir. Bu tür davranışlar etkili dinlemenin baştan yok edilmesine neden olur.


 
ah ah ben bir tek sekizinci sınıfın ilk döbneminde teşekkür digerlerinde hep taktir getirdim aferin bana
 
Geri
Üst