Gebelikte gaz sancısı ne zaman başlar?

Uzman SühaN

Administrator
Gebelikte gaz sancısı ne zaman başlar?
Herkesin zaman zaman gaz nöbetleri olur ama bu durumun hamile kadınlarda görülmesi daha da muhtemeldir. Neyse ki şişkinliği alt etmeniz için birçok çözüm yolu bulunuyor.
Gaz problemi genellikle hamileliğin ilk aylarından itibaren başlar ve doğuma kadar devam eder.Gebelikte gaz sancısı, gaz problemi, gaz çıkarma sorunu, gaz problemi, gaz sıkışması, gaza bağlı karında şişkinlik gibi çeşitli şekillerde ifade edilen durum yaygın görülen şikayetlerden birisidir. Bu şikayetin oluşmasında en kuvvetli etken muhtemelen gebelik hormonlarına (progesteron) bağlı olarak sindirim sistemi düz kaslarında gevşeme olmasıdır. İlerleyen gebelik aylarında rahmin büyümesi barsakları, mideyi sıkıştırır ve bu organların boşalmasını geciktirerek gaz sorununa katkıda bulunur.




05.gif




GEBELİKLE İLGİLİ TÜM KONULARIMIZ AŞAĞIDAKİ LİNKTE

https://www.meleklermekani.com/forums/gebelik.59/





Midede bulunan gaz havanın yutulması ile oluşur ve bunun bir kısmı geğirerek atılırken bir kısmı barsaklara geçer. Barsaklarda bulunan gaz idaha çok yenilen besinlerin barsak bakterileri tarafından parçalanması ile üretilir, az bir kısmı da mideden gelen gazdır
Hamilelik sırasındaki şişkinliğe [ve gaza] birçok şey yol açabilir. Yemek yerken veya sakız çiğnerken hava yutmak gibi basit bir şey olabilir. Yediğiniz yiyecekler de karnınızda rahatsız bir gerginlik hissetmenize neden olabilir.

Hamile kadınların vücudunda progesteron yaygınlığı da aşırı gazda önemli bir rol oynar. Progesteron, sindirim sürecini yavaşlatarak berbat bir şişkinlik hissi ve akabinde gaz meydana getirir. Benzer şekilde, bebeğinizin artan ağırlığı, sindirim yoluna baskı yaparak işleri daha da yavaşlatır. Bu, siz hamileyken gazlı bir kargaşa anlamına gelir.

Hiç çözüm yok gibi görünebilir ama endişe etmeyin! Aşağıda, gaz ve şişkinliği azaltmak için beş kolay yol var, böylelikle hamilelik esnasında daha rahat hissedip daha kolay nefes alabileceksiniz!

Yemek Seçimi
Hamile olun olmayın, yediğiniz yiyeceklerin yaşadığınız gaz miktarına doğrudan bir etkisi vardır. Fakat hamile bir kadın için, gazlı yiyecekler özellikle sorun teşkil edebilir. Yapay tatlandırıcılardan, özellikle diyet sodadakilerden uzak durmalısınız. Dikkat etmediyseniz, bu yapay tatlandırıcılı içeceklerin etiketlerinde ishale yol açabileceklerine dair uyarılar olur. O uyarılarda gaz da olabilir.

Bazı gıdalar hemen herkeste gaza neden olur. Bu gıdalar arasında fasulye, lahana, soğan, brüksel lahanası, karnabahar, brokoli, kuşkonmaz, mısır; armut, elma, erik ve şeftali gibi meyveler; tam tahıl ürünleri ve yulaf; süt, dondurma ve peynir; karbonatlı içecekler ve meyve suları bulunur.

Size her bir gıda gaz yapıyor gibi gelebilir. Bu doğru değil, ayrıca birçok insanda belli yiyecekler kişisel bazda gaz yapar.Normalden fazla gaz yaşadığınızı düşünüyorsanız yediğiniz besinleri ve her öğünden sonraki altı saatte yaşadığınız gaz miktarını not alın, diye öneriyor uzmanlar. Akşam yemeğinde gazlanıyorsanız öğlen yemeğinde ne yediğinize bakın. Yapay tatlandırıcılı soda mı içtiniz? Yoksa besin günlüğünüzde daimi bir fail olarak işaretlediğiniz başka bir gıda mı tükettiniz?

Bir öğünün gaz olarak çıkartılması yaklaşık altı saat sürer, o yüzden gazlı hissediyorsanız sorun, az evvel yediğiniz abur cubur değil bir süre önce yediğiniz öğünden kaynaklanıyor olabilir.
Hareket edin
Bazen, gazlı olduğumuzu kabul etmek gerekir. Gazla baş etmenin ve biraz da egzersiz yapmanın iyi bir yolu, yemeklerden sonra yürüyüşe çıkmak. Mahallenizde yürüyüşe çıkın, bulaşıkları yıkayın veya köpeği yürütün. Kıpırdamadan oturmak gazın bağırsaklarda kalmasına neden olarak şişkinliğe ve ağrıya yol açar. Gazınız olduğu anda onu harekete geçirebilirsiniz.


Bacaklarınızı Kaldırın
Rahatsız bir gaz nöbetine yakalanırsanız ayaklarınızı kaldırabileceğiniz bir yere oturun. Böyle yapmak bebeğinizin baskısını karnınızdan alarak vücudunuzun daha serbest sindirim yapmasını sağlar. Bunu yaparken sımsıkı yapışan kıyafetlerden de sakının. Gebelik pantolonunuz büyüyen karnınıza tam oturuyor olsa da karnınızı iteleyip sindirimi kısıtlayarak ağrıya yol açabilir.


Daha Küçük Öğünler
Günde üç dengeli öğün mü yiyorsunuz? Öyleyse, hamileyken gazlılığınıza en büyük katkıyı bu yapıyor olabilir. Sindirim sisteminizi yavaşlatan halihazırda birçok etmen bulunduğundan ona iyi davranmalısınız! O üç öğünü küçük küçük daha fazla öğüne bölerek vücudunuza sindirim yapması için yeterli zaman tanıyın ve birçok hamile kadının katlanılamaz bulduğu şişkinlik ve gazdan kendinizi kurtarın.


Daha hafif hissetmiyor musunuz? Bu gaz çıkarma stratejilerinden birkaç tanesini uygulamanın sizi çok daha iyi hissettirmesine şaşmayın. Bu, tamamen vücudunuzu dinleyip ona göre davranmakla ilgili. Sırf hamilesiniz diye dayanılmaz ölçüde gazlı bir dokuz ay geçirmeniz gerekmiyor. Aksine, yaşamınızda en fazla şişkinlik yaratan küçük şeyleri değiştirince önünüzde gazsız bir hamilelik olacak.
 
Üst