Gebelikte soğan tüketmek faydalımıdır ?

  • Konbuyu başlatan Uzman SühaN
  • Başlangıç tarihi
Uzman SühaN

Uzman SühaN

Administrator
Yönetici
Gebelikte soğan tüketmek faydalımıdır ?
Hamilelik sırasında gıda istekleri yaygındır. Hamilelikte soğan aşermekte bir olasılık olabilir. Hamilelik sırasında soğan yemek genellikle güvenli kabul edilir. Aslında, soğan çok sayıda sağlık yararı sağlar. Bazı gebe kadınlar hamilelik sırasında soğan tükettikten sonra mide ekşimesi veya nefes alma sorunları yaşayabilir. Bu nedenle, özellikle hamilelikte olası bir zarara karşı korunmak için, ılımlılık kuralına uymak her zaman mantıklıdır. Soğan, anti-kolesterol, anti-enflamatuar, antikanser özelliklerine sahip olduğu için büyük bir tıbbi değere sahiptir. Soğan sedef hastalığı, grip ve soğuk algınlığına karşı koruma sunabilen kuersetin içerir. Soğan, C vitamini, biotin, manganez, bakır, fosfor, potasyum, B6 vitamini, folik asit vb. Bakımından zengindir. Kısacası, güvenli bir hamileliğinizin olmasını sağlayabilecek birçok sağlık yararı sağlar. Makalemizin devamında gebelikte soğan tüketiminin faydalarına tüm detaylarıyla değineceğiz. Daha fazla bilgi edinmek için okumaya devam edin..




gebelikte soğan.jpg







Soğan kaloriden düşüktür ve mineraller, antioksidanlar ve C , B6 vitaminleri gibi yararlı besinlerle doludur . Soğan ayrıca iyi bir demir, kalsiyum , folat, fosfor, magnezyum, sülfür ve potasyum kaynağıdır . Soğan , sağlıklı yeni hücrelerin üretimini kolaylaştıran folik asit ve lif içerir. Vücuttaki ağır metallerin varlığı, hem anne hem de doğmamış çocuk için zararlıdır. Soğanlarda bulunan sistein ve metionin gibi amino asitler, vücudu detoksifiye etmeye yardımcı olur. Soğan, C vitamini açısından zengindir. Bu temel besleyicinin antioksidan özellikleri, anne adayının bağışıklığını güçlendirmeye yardımcı olur ve çocuğun gelişimini sağlar. Soğan zengin bir diyet lifi kaynağıdır ve bağırsak hareketini düzenlemeye yardımcı olabilir.

Çiğ soğan , kan basıncını düzenlemeye yardımcı olan bir fito besin maddesine sahiptir. Yemek planlarınız için soğan ilavesi, preeklampsi, gestasyonel hipertansiyon ve preterm doğum gibi gebelik sırasında yüksek tansiyonla ilgili komplikasyonların korunmada yardımcı olabilir. Soğan, insülin direncini önlemeye ve kan şekeri düzeylerini düzenlemeye yardımcı olan krom içerir. Gestasyonel diyabetle mücadele etmek için mükemmel bir besindir. Hamile kadınlar gebelikte fazla kilo alımından yakınıyorlar. Soğan tüketimi kilonuzu dengede tutabilir. Hamilelik sırasında hormonal değişiklikler diş etlerini plak birikimine, iltihap ve kanamaya karşı daha savunmasız hale getirir. Anti bakteriyel özellikleri olan soğan hamilelik sırasında ağız sağlığınızı iyileştirmeye yardımcı olur .

Hamilelik sırasında boğaz ağrısı varsa ve antibiyotik almak istemiyorsanız soğan tüketebilirsiniz. Boğazdaki enfeksiyonu etkin bir şekilde tedavi etmek için soğan suyu ile gargara yapın.Hamilelik sırasında soğan yemenin birçok sağlık yararı olmasına rağmen, yan etkilerini de dikkate almalı ve alımınızı sınırlandırmalısınız. Gebelikte çok fazla soğan yemek, mide yanması nedeniyle rahatsızlığı artırabilir . Bazı dişiler, aşırı miktarda soğandan kaynaklanan solunum problemlerine ve alerjik reaksiyonlara karşı hassastır. Aşırı durumlarda, hamileliği olumsuz etkileyebilecek bir anafilaktik şoktan da muzdarip olabilirsiniz .

Hamilelik sırasında soğanın sağlık yararları arasında mide ve sindirim gelişmeleri, yüksek tansiyon düzenlemesi, kilo yönetimi vb. Bulunur. Soğuk iklimlerde de büyük bir ısı kaynağıdır. Hamile kadınlar, tuhaf seçeneklere sahip olabilecek yemek isteklerine sahiptir. Gebelikte soğan aşere bilirsiniz ve bu aşerme nin her hangi bir olumsuz etkiye sahip olup olmadığını merak edebilirsiniz. Makalemizin girişinde belirttiğimiz gibi ılımlılıkla tüketildiğinde gebelikte soğan bir çok fayda sağlar. Soğanın faydalarını özetlemiş olursak ; Soğanlarda bulunan sistein ve metionin gibi amino asitler vücudunuzu detoksifiye eder ve kan dolaşımınızdaki zararlı metallerin varlığını ortadan kaldırır.

Soğan, kalorileriden çok düşük olduğu için salatalarınıza ve yiyeceklerinize güvenle eklenebilir. Bu, hamile anneler tarafından gereksiz kilo alımını önler.Hamilelik hormonları, sizi boğaz ve diş eti iltihapları, ağız kokusu, vb. Gibi ağız hijyeni problemlerine karşı savunmasız hale getirir. Soğanlarda bulunan antibakteriyel özellikler bakteriyel aktivitenin düşük tutulmasına yardımcı olur ve diş etlerinin zayıflamasına engel olur.Soğan , preeklampsi, gestasyonel hipertansiyon ve preterm eylem gibi kan basıncıyla ilişkili gebelik komplikasyonlarını önler. Yani kan basıncınızı düzenler. Soğan insülin direncinden kaynaklanan gestasyonel diyabetle savaşmaya yardımcı olur. Hamile kadınların kan şekerini düzenleyen krom içerirler. Krom, vücuttaki insülin direncini azaltmaya yardımcı olur.

Soğan yemek, bağırsak rahatsızlıklarını hafifletmek ve sağlıklı bir sindirim hareketine sahip olmak için (düşük kükürt miktarları nedeniyle )kabızlık sorunları olan gebe kadınlara yarar sağlar. C vitamini ve antioksidan özellikleri, annenin bağışıklığını artırmaya yardımcı olur ve böylece fetüsün gelişimini korur.Hamilelik sırasında çiğ soğanın en büyük yararlarından biri sağlıklı cilt, tırnak ve saça sahip olmaktır. A, C ve E vitaminleri vardır. Çiğ veya pişmiş soğan, sağlık açısından zenginleştirici faydalarla doludur. Yani hamileyken soğan yemek faydalı olabilir. Ancak hamilelik sırasında aşırılıklardan kaçınmak her zaman iyi bir fikirdir. Yani alımınızı sınırlamak ve soğanları ılımlı bir şekilde tüketmek gerekir. Soğanlar, sadece anne adayının değil, aynı zamanda doğmamış çocuğun bağışıklık sistemini güçlendirmeye yardımcı olabilecek iyi bir C vitamini kaynağıdır.


Soğanlar, kansere neden olan serbest radikallerin büyümesiyle mücadele ederek, özellikle kolorektal ve mide kanserleri olmak üzere çeşitli tiplerdeki kanserleri önlemeye yardımcı olabilecek organik kükürt bileşikleri içerir. Soğanda A , C ve E vitaminleri bol miktarda bulunur. Tüm bu vitaminler, cildi ve saçı sağlıklı tutmaya katkıda bulunur ve cildi erken yaşlanmadan korur.Soğanlarda bulunan flavonoidler ve organosülfür, hamile kadınlarda kalp hastalıkları riskini azaltmada yararlı olabilir.Hamileler hamilelik sırasında ham soğandan faydalanabilirler; çünkü soğan, mide ülserlerinin şansını azaltan, sindirimi artırabilecek ve kabızlığı kolaylaştıracak diyet lifi içerir .Soğanlarda bulunan kükürt bileşikleri ve kersetin , kan şekeri düzeylerini kontrol ederek gestasyonel diyabetle mücadelede olumlu bir rol oynayabilir . Soğanların bazı çalışmalara göre stresi azaltabilen ve uykuyu arttırabilen prebiyotikler vardır. Hamilelik depresyonuna karşı savaşmaya yardımcı olabilecek folattan oluşur. Hamilelik sırasında soğan yemek hipertansiyonla ilişkili komplikasyonları önler. Hamilelik sırasında büyük miktarlarda tüketilen soğan , bazı durumlarda mide yanmasına ve hatta ishale neden olabilir .
 

Benzer İçerikler

Üst